Jak text ovlivňuje pozici ve vyhledávačích?
Webová grafika a text, jedno bez druhého se neobejde. Kvalitní grafika doplňuje textový obsah a naopak kvalitní webový text je dobrým zdrojem (řekněme krmivem) pro vyhledávače. Kvalitní webové texty vznikají podle daných SEO pravidel a jejich tvorbou se zabývá copywriting. Pokud se podíváme na webové stránky, které jsou odsunuté na nezajímavé pozice, mnohdy je už na první pohled zřejmé, že tyto webové texty si vytvářel majitel stránek sám. Webové stránky, které neobsahují texty vytvořené podle zásad seo optimalizace nemají šanci na lepší umístění ve vyhledávačích a potencionální zákazníci je sotva najdou.
SEO audit a copywriting
Například majitelé e-shopů se často diví, že jejich prezentaci navštěvuje málo zákazníků a neví proč. Jiní mají sice slušnou návštěvnost, ale zákazníci u nich přesto nenakupují. Jak je to možné? Prodejní web musí obsahovat texty, které vedou zákazníka k akci. Možností ke zvýšení efektivity webu je mnoho a správnou cestu k úspěchu pomáhá odhalit SEO audit. Pokud tedy chceme vytvořit efektivní prodejní web, je třeba jej nejprve analyzovat, odhalit jeho slabá místa a umístit na něj kvalitní prodejní texty. SEO analýza a copywriting sice nejsou zdarma, ale tyto náklady se brzy vrátí ve formě zvýšených zisků.
Úvodní stránka webu je důležitá!
Úvodní stránka je nejdůležitější část webu. Zde se rozhoduje, zda si návštěvník webové stránky bude dál prohlížet nebo uteče ke konkurenci. Úvodní stránka musí návštěvníka zaujmout a pokud se tak nestane během několika sekund, návštěvník webové stránky opouští. Již z první stránky musí být příchozímu jasné, co na webu nalezne a proto je zde vhodné představit jeho stručný obsah. Nejdůležitější informace je vhodné zdůraznit odrážkovaným nebo číslovaným seznamem, tučným textem a na důležitá místa webu je dobré vytvořit přímé zpětné odkazy. Z hlediska SEO optimalizace musí úvodní stránka také obsahovat vhodná klíčová slova, která jsou základem každého seo optimalizovaného webu.
Píšeme úspěšné texty
Je jasné, že každý majitel webové prezentace chodil do školy a že umí psát. Ale rozhodně není jisté, že umí napsat webové texty. Je zbytečné přepínat své síly, pokud známe hranice svých možností. Každý nemůže být profesionální copywriter. Kvalitní webové texty dokáží nejen zvýšit návštěvnost webu, ale majitele webu také reprezentují. Texty, které obsahují hrubky nebo překlepy mohou potencionální zákazníky zbytečně odradit. Profesionální texty jsou gramaticky a stylisticky správné, copywriter umí vymyslet unikátní nadpisy, kdy je kladen důraz na klíčová slova. Tvorba kvalitních webových textů má své seo zásady a copywriter umí vytvořit originální texty, které zaujmou zákazníky. Opravdu dobré webové texty nevznikají náhodou ať už se jedná o souvislé webové texty, perexy, webové popisky, slogany, anotace, klíčová slova nebo odborné texty, vždy vznikají za nějakým účelem. Cílem prodejního textu je přimět zákazníka k akci, vybídnout jej k použití objednávkového formuláře, využití nabízených služeb nebo ke koupi produktu.
Zajistí SEO analýza použitelnost webu?
Aby přicházelo na webovou prezentaci dostatečné množství cílených návštěvníků, musí být web dobře viditelný, k čemuž mimo jiné přispívají i zpětné odkazy. Jinými slovy, je potřeba zajistit dobrou použitelnost webu. Použitelnost webuse označuje jako web usability a jedná se o soubor pravidel, která zlepšují interakci návštěvníka s webovou prezentační stránkou. Použitelnost webu bezpečně zjistí SEO audit, kdy se mimo jiné analyzuje přehlednost a srozumitelnost webu. Vysoce použitelný, tedy optimalizovaný web zaručuje, že se v něm návštěvník rychle a snadno orientuje. Lehce použitelný web je graficky i textově přehledný a nabízí intuitivní ovládání. Návštěvník webu není ochotný překonávat překážky, aby se k požadovaným informacím dostal.Použitelnost webu tedy ovlivňuje optimalizace pro vyhledávače. Ta se zaměřuje na řadu prvků a vlastností jako motivující texty, zajímavé nadpisy, odkazy a řadu dalších. Pokud nebudou zásady použitelnosti splněny, zákazníci se budou dál vracet do vyhledávače a hledat konkurenční web, který nabízejí stejné produkty nebo služby.
SEO správa a aktualizace webu
Úvodní webovou stránku je důležité často aktualizovat, zvláště pokud se jedná o prodejní web. Na úvodní stranu je vhodné umístit například rubriku Novinky, kde se návštěvník ihned dozví, co firma nabízí nového nebo zajímavého. Mnoho majitelů si neví se svým webem rady a v takovém případě je užitečné využít službu seo správa. Efektivní SEO správa webových stránek dokáže zvýšit návštěvnost o desítky až stovky procent, ale ještě předtím je třeba provést optimalizaci webových stránek pro vyhledávače (SEO), analýzu klíčových slov a SEO audit. SEO správa a optimalizace není jednorázová záležitost a pokud mají být webové stránky úspěšné a mají přinášet trvalé zisky, je nutné se jim věnovat pravidelně, každý měsíc. Jedině tak se může web stát úspěšným a obstát v konkurenčním boji.