Červen 2023 –žhavé novinky v SEO a marketingu

Červen
Přečtěte si na našem blogu další žhavé novinky, které v červnu 2023 hýbou světem SEO a online marketingu, a které by vás rozhodně neměly minout.

Weby ve feedu Seznam budou mít nově auru. Jde o skóre, které odráží kvalitu obsahu

Ve službě Seznam Newsfeed jsou publikovány články zhruba z pěti set webů a číslo se pořád zvyšuje. V Seznamu proto neustále rozšiřují a vylepšují nabídku, abychom mohli zobrazovat kvalitní obsah, který zahrnuje důvěryhodné zpravodajství a atraktivně zpracované, originální texty. K tomu by měla pomoci i novinka z dílny IT expertů – tzv. aura. Weby v Seznam Newsfeedu budou nově mít své skóre neboli auru, která bude sloužit jako dlouhodobá statistická interpretace několika faktorů konkrétního webu. Stane se tedy součástí řady parametrů, které vstupují do doporučovacího algoritmu Seznam Newsfeed. V doporučování ale stále hraje největší roli zájem čtenářů. Aura se počítá ze tří set náhodně vybraných článků publikovaných v posledních šesti měsících ve feedu, které jsou automaticky hodnocené.

Meta spouští WhatsApp Channels

Meta zavádí v komunikační aplikaci WhatsApp nové vysílací kanály. WhatsApp Channels umožní uživatelům získávat přímé zprávy na témata, která je zajímají, nebo sledovat určité tvůrce v aplikaci. Vzhledem k tomu, že se stále více konverzací přesouvá do přímých zpráv, chce Meta tohoto trendu využít a přidává nový způsob, jak mohou lidé a značky oslovit širší publikum v rámci svých streamů zpráv. WhatsApp Channels představují jednosměrný vysílací nástroj pro správce, který umožňuje posílat text, fotografie, videa, nálepky a ankety. Aby Meta uživatelům usnadnila výběr kanálů, které chtějí sledovat, vytváří adresář, kde můžete vyhledávat své koníčky, sportovní týmy, aktuality místních úřadů a další. Na kanál se také dostanete díky pozvánce obsahující odkaz, která vám přijde do chatu, e-mailu nebo je zveřejněná online.

Adform loni dosáhl svého nejvyššího obratu, chce investovat

Globální reklamní platforma Adform oznámila navýšení příjmů a dosažení historicky nejvyššího obratu. Přijmout chce stovku nových zaměstnanců a dál investovat. Společnost Adform, globální integrovaná reklamní platforma, vykázala za rok 2022 dosud nejlepší hospodářské výsledky. Obrat dosáhl 92,1 mil.  euro, nejvíce v historii společnosti. Plánem pro rok 2023 je urychlit investice do společnosti a přijmout dalších 100 zaměstnanců jak v oblasti prodeje, tak vývoje softwaru.

Instagram vysvětluje, jak funguje algoritmus pro feed, Reels a Stories

Instagram zveřejnil nový přehled toho, jak fungují jeho algoritmy hodnocení obsahu. Díky tomu můžete lépe pochopit, jak maximalizovat dosah vašeho obsahu a optimalizovat výkon v hlavním kanálu příspěvků, ve Stories a Reels. Na úvod Instagram zdůrazňuje důležitou informaci – Instagram nemá jediný algoritmus, který by dohlížel na to, co lidé v aplikaci vidí a co ne. Každá část sociální sítě (feed, Stories, Explore, Reels, Search a další) používá vlastní algoritmus přizpůsobený tomu, jak ji lidé používají.

BrandZ: Nejhodnotnější značkou zůstává Apple před Googlem

Nejhodnotnější značkou světa je Apple, za ním následují Google a Microsoft, který předstihl loni třetí Amazon. Z netechnologických značek si prvenství připsal McDonald's, do první desítky se vrátila Coca-Cola. Vyplývá to z žebříčku 100 nejhodnotnějších značek světa BrandZ, který sestavuje výzkumná společnost Kantar. Indexu stále dominují značky ze Spojených států. Do první desítky se dostala již jen čínská mediální společnost Tencent a francouzský prodejce luxusního zboží Louis Vuitton.

Instagram testuje nového chatbota s umělou inteligencí

Instagram vyvíjí novou možnost chatu s umělou inteligencí v přímých zprávách. Ta by umožnila klást otázky AI systému v rámci jakéhokoliv vlákna chatu. Meta v současné době vyvíjí různé nové nástroje generativní umělé inteligence pro Facebook, Instagram a WhatsApp. Ty jsou navrženy tak, aby využívaly nových trendů v používání aplikací. Známé jsou již nástroje, které pomáhají vytvářet reklamy na Facebooku, samolepky na Instagramu nebo Stories na Facebooku. A nyní Meta testuje AI chatbota na Instagramu. Funguje to tak, že po zadání @ai do chatovacího pole vás Instagram přesměruje na chatbota s umělou inteligencí, který bude kdykoliv k dispozici pro zodpovězení vašich otázek. AI bot pak zapojí odpovědi do probíhající diskuse.

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp