Facebook je stále nejdůležitější sítí pro malé a střední firmy
Podle nového průzkumu společnosti Skynova zůstává Facebook pro malé a střední podniky stále tou nejdůležitější platformou a pojítkem se zákazníky. Za ním následuje Instagram. Průzkum se prováděl mezi 1 000 majiteli malých a středních firem a zjišťoval, které sociální sítě jsou klíčové pro získávání nových zákazníků. Výsledky odhalily, že na nejvyšší pozici se stále drží Facebook. Hned za ním se umístil Instagram, který je důležitý zejména pro mladší generaci majitelů firem.
Umělá inteligence (ne)vládne marketingu. Zatím
Umělá inteligence dokáže věci zjednodušit a ušetřit čas. Nespoléhejme ale na to, že někdy plně nahradí lidský prvek, píší Klára Procházková a Vítězslav Klement.
Facebook Reels získají delší stopáž a nové nástroje
Meta oznámila několik novinek pro Facebook Reels. Ty budou mít nově rozšířený limit délky, integrované vzpomínky a také nové trendy šablony.
Pokud tvoříte videa Reels na Facebooku, jistě vás potěší, že nyní mohou být dlouhá až 90 sekund, což je o 30 sekund více než doposud. Tuto délku již mají Reels na Instagramu, kde ji Meta zavedla v loňském roce. Do facebookových Reels začleňuje Meta také nástroj Memories. Sdílet obsah do Reels tak bude možné přímo ze vzpomínek, kde najdete novou výzvu k akci.
Sklik rozšiřuje zásah kampaní díky významové shodě
Klíčová slova ve volné shodě se nyní zobrazí i na dotazy, které jsou k nim synonymem nebo se jedná o obdobné dotazy. S touto novinkou teď ve vyhledávání oslovíte ještě více potenciálních zákazníků.
Tuto technologii, kterou Seznam.cz zapojil do Skliku, několik let vyvíjeli a ladili specialisté z týmu Vyhledávání. Tato technologie rozezná slovní spojení, která spolu úzce souvisí, a zobrazí vám na ně klíčová slova ve volné shodě s dotazy, které v kampaních zatím zadané nemáte.
Nová funkce vám při nastavování kampaní ušetří spoustu času, a navíc vaší reklamě zvýší počet zobrazení. Technologie využívá pokročilé algoritmy strojového učení, klíčové slovo při porovnání s dotazem skloňuje, časuje a sama pracuje s diakritikou.
Facebook ruší témata ve skupinách
Meta oznámila, že tematické hashtagy, které definují správci skupin na Facebooku, přestanou být k dispozici. Změna by měla nastat od příštího měsíce.
Témata u příspěvků ve skupinách na Facebooku zavedla Meta v roce 2020. Tento formát usnadňuje správcům i členům skupin kategorizaci a procházení obsahu. V současnosti však Facebook rozesílá správcům upozornění, že tato možnost brzy zmizí.
Až 81 % spotřebitelů přiznává ovlivnění influencery
Příspěvky od influencerů na sociálních sítích vyvolají zájem o propagovaný produkt či službu až u 81 % spotřebitelů.
Influencer marketing má sílu přesvědčit spotřebitele k nákupům. Podle amerického průzkumu agentury Matter Communications, 81 % spotřebitelů přiznalo, že u nich příspěvky na sociálních sítích od influencerů, ale také přátel či rodinných příslušníků vyvolaly loni zájem o daný produkt či službu.
Největšího úspěchu, co se vyvolání zájmu či podnícení akce týče, dosahují obvykle influenceři v kategoriích jídla a nápojů, následně v oblasti zdraví, wellness, kosmetiky a osobní péče. Za nimi se nacházejí technologie. Z pohledu autenticity platformy je v očích spotřebitelů (36 %) pro obsah influencerů nejlepší YouTube.