Ať už provozujete malý obchod či větší firmu, v současné době se bez kvalitního webu neobejdete. I v případě, že předmětem vašeho podnikání není online prodej, potřebujete své potenciální zákazníky seznámit s tím, co nabízíte. Nejlepším způsobem, jak toho dosáhnout, je právě webová stránka. Prakticky všichni lidé totiž dnes vyhledávají informace na internetu, a pokud hledají firmu, jako je ta vaše, musíte jim předložit kvalitní online prezentaci vašich služeb. Nestačí ovšem mít jen „nějaký“ web. Aby vaše internetové stránky plnily svůj účel, to znamená zvyšovaly zisk vaší firmy, měly by návštěvníkům nabízet co nejlepší uživatelský zážitek. To v současnosti znamená nejen vysoce kvalitní obsah, ale také vysokou rychlost načítání a schopnost zobrazení na různých velikostech displejů mobilních telefonů.
Webové stránky jsou prvním místem, kde bude zájemce hledat podrobnosti o vaší nabídce
Způsobů, jak můžete dát lidem vědět o vaší firmě, je mnoho. Přestože ne všechny jsou založeny na online prezentaci, bez kvalitního webu se neobejdete v případě žádného z nich. Ať už se potenciální zákazník dozví o vaší nabídce z internetového vyhledavače, přečte si o vás na blogu, či na sociálních sítích, uvidí váš leták či plakát, nebo mu vás ústně doporučí přítel, v každém z těchto případů budete potřebovat kvalitní web, jelikož to bude první místo, kde se potenciální zákazník bude pídit po dalších podrobnostech.
►Pokud na vašem webu nenajde dostatek podrobných informací, které by jej utvrdily v jeho záměru koupit si váš produkt či službu, nebo v horším případě váš web vůbec nenalezne, obrátí se na vaši konkurenci, která nabízí podobné zboží.
Klíčové vlastnosti, které by neměly chybět žádnému skvělému webu
Vytvořit stránky, které by dokázaly vhodným způsobem prezentovat vaši nabídku, nemusí být nijak složité a už vůbec ne drahé. Důležité je mít na paměti několik klíčových faktorů, bez kterých se kvalitní web neobejde. Jsou to zejména:
• Optimalizace pro mobilní zařízení
• Rychlost načítání
• Kvalitní obsah
Důležitost přizpůsobení webu pro mobilní zařízení
Podle nejnovějších průzkumů je více než polovina všech přístupů na internet uskutečněna z různých typů mobilních zařízení, jako jsou smartphony a tablety. Toto číslo navíc neustále stoupá. Není divu – mobil má většina z nás neustále při sobě a využívá jej k surfování po internetu, když má zrovna čas. To znamená, že váš web musí být pro návštěvnost z mobilních telefonů perfektně přizpůsoben a optimalizován, jinak riskujete, že jej většina návštěvníků opustí, dřív než se stačí dozvědět o vaší skvělé nabídce.
Co se stane, když váš web nebude optimalizován pro mobilní telefony
Pokud na vašem webu nemáte správně nastaven takzvaný responzivní design, může se stát, že návštěvník uvidí vaši stránku stejnou jako na desktopu, ale v mnohem menším měřítku. Většina lidí na takové zmenšené stránce nic nepřečte, a nezbude jim než odejít ke konkurenci. Další možností je, že se stránka displeji mobilního telefonu „nějak přizpůsobí“, ale výsledek bude stejně tak matoucí. Obrázky mohou být různě oříznuty, deformovány, text může být příliš velký či malý, a co je nejhorší – ovládací a akční tlačítka mohou být skrytá či nepřístupná. Nemůžete se divit, že po podobné zkušenosti většina návštěvníků z vašeho webu okamžitě odejde.
Jak vypadá web optimalizovaný pro mobily
Weby optimalizované pro provoz na mobilních zařízeních jsou vybavené takzvaně responzivním designem, který zajistí, aby byl web vždy perfektně čitelný a skvěle vypadal, bez ohledu na to, na jak velkém displeji jej návštěvník zobrazí. V rámci responzivního designu nastavíte, jak má web vypadat na každé z mnoha variant rozlišení displeje. Při návštěvě web pozná, jakou velikost displeje návštěvník používá, a podle toho upraví velikost písma, obrázků, velikost a umístění ovládacích prvků a podobně. Můžete určit například, že na určité velikosti displeje se některé prvky vůbec nezobrazí, nebo se místo nich zobrazí něco jiného.
►Díky responzivnímu designu bude web vypadat vždy skvěle bez ohledu na to, na jakém zařízení bude zobrazen.
Které stránky by měly být součástí každého webu?
Každý web je samozřejmě jiný a obsahuje jiné informace v závislosti na jeho účelu a zaměření firmy. Přesto však existují určité typy informací, které by v žádném webu neměly chybět. Tyto informace se dají shrnout do 4 stránek, které by měl každý web obsahovat. Jsou to:
• Domovská stránka
• Stránka „O nás“
• Kontaktní stránka
• Domovská stránka
Vaše domovská stránka je vstupní branou vašeho webu. Je to první věc, kterou lidé uvidí, pokud navštíví váš web, takže zde máte jedinečnou a neopakovatelnou příležitost udělat skvělý první dojem. Vaše domovská stránka by měla být schopna odpovědět návštěvníkovi na následující otázky:
• Co nabízíte? Jaký je váš produkt či služba?
• Pro koho je váš produkt či služba? Kdo je vaše cílová skupina?
• Proč by měla vaše nabídka návštěvníka zajímat? Jaký problém mu dokáže vyřešit?
• Co chcete, aby návštěvníci udělali dál?
Lidé mají málo času a ještě méně trpělivosti, takže se ujistěte, že dokážete na tyto otázky na vaší domovské stránce jasně, konkrétně a stručně odpovědět. Pokud návštěvníci potřebují více informací, měli by být schopni je snadno najít na jedné z ostatních stránek vašeho webu.
►Pokud řeknete svým návštěvníkům, co mají dělat dál, zbavíte je nutnosti rozhodování a zvýšíte šance, že skutečně udělají, co chcete. Ať už jde o zanechání kontaktu, nebo nákup produktu, postarejte se, aby návštěvník nemusel dlouho hledat akční tlačítko, které jej povede tam, kam chcete.
Stránka „O nás“
Tato stránka je místem, kde mohou návštěvníci získat další informace o vás, vaší firmě či o produktech, které nabízíte. Tato stránka by měla odpovědět na otázky:
• Kdo jste?
• Jaký je váš příběh? Proč děláte to, co děláte?
• Proč by se lidé měli zajímat o vaše produkty či služby? Jaké potíže dokáže váš produkt vyřešit a jaký z něj mohou mít návštěvníci prospěch?
• Co odlišuje vás nebo vaši firmu od konkurence? Co nabízíte navíc, nebo děláte lépe?
Kontaktní stránka
Nezbytnou součástí webu je i kontaktní stránka, která návštěvníkům ukazuje, jak se s vámi mohou spojit. Na této stránce by měl návštěvník nalézt odpovědi na otázky:
• Kde může najít vaši firmu?
• Jakým způsobem se k vám může dostat? Například mapa, GPS souřadnice a podobně.
• Jak vás může kontaktovat? Neměl by chybět e-mail, telefon, adresy sociálních sítí, případně webový formulář či chatovací okénko.
Rychlost webu je klíčová – hlavně na mobilních telefonech
Lidé, kteří přistupují k internetu z mobilních telefonů, jsou obvykle mnohem citlivější k rychlosti načítání webu než návštěvníci z desktopu. Není se čemu divit. Tito lidé většinou spěchají a nemají čas, až se jim stránka načte. Společně s faktem, že tito lidé nemusí mít nejrychlejší připojení, například vlivem slabého wifi signálu, je proto rychlost načítání webu naprosto klíčová. Jen málo lidí totiž vydrží čekat na načtení stránky déle než několik sekund. Důležitý je proto nejenom rychlý hosting, ale také optimalizace samotných stránek, které by měly obsahovat co nejméně elementů, které načítání stránek brzdí (například zbytečné javascripty, přesměrování či zbytečně velké obrázky).
Tvorba webu možná může vypadat náročně, ale ve finále se vám rozhodně vyplatí. Pokud nemáte dostatek technických znalostí, s důvěrou se obraťte na naši marketingovou agenturu, která vám vytvoření kvalitního webu i jeho následnou propagaci zajistí.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com