Videa jsou stále oblíbenější částí obsahu. Lidé nemají čas prokousávat se horami textu, mnohem jednodušší je pro ně shlédnutí videa, které jim celé téma dokáže vysvětlit mnohem rychleji a efektivněji. Je proto více než pochopitelné, že digitální marketing si tento trend nemůže dovolit ignorovat. Pravděpodobně také video ve svých marketingových kampaních používáte, a pokud nikoli, měli byste co nejdříve začít. Stejně však jako v ostatních marketingových kanálech, i u videa je velmi důležité pečlivé měření a analýza výkonu.
Jedním ze způsobů, jak získat jasnější přehled o výkonnosti reklamy na YouTube, je nastavení "momentek". Tento koncept "momentů" ve vaší reklamě na YouTube je v podstatě něco jako rychlé časové razítko, které změří výkon v předem určeném okamžiku. Můžete určit konkrétní momenty ve svém videu, ze kterých se budou sbírat informace o jednotlivých metrikách. Tím, že zjistíte, jaké části videa vaši uživatelé vidí a jaké nikoli, můžete zefektivnit proces tvorby videoreklamy.
Jak je vytvořit?
Přejděte do rozhraní platformy Google Ads, kde uvidíte na levé straně seznam segmentů. Pod segmentem Reklamy a rozšíření je uveden segment „Videa“ a pod ním karta "Analytika".
Po kliknutí na tuto kartu se zobrazí obrazovka s nejrůznějšími informacemi o vaší videoreklamě. Právě zde můžete začít s nastavováním „momentek“.
Při analýze výkonu vaší videoreklamy byste měli chtít vědět, jak velkou část videa diváci shlédli. Někdy mohou odejít po 15 sekundách, někdy mohou naopak vydržet až do konce. Ale co se z videa vlastně dozvěděli? Kolikrát slyšeli název vaší značky nebo viděli vaše logo? Na to vám dokážou odpovědět právě momenty:
Při přehrávání videa vyberte okamžik, pro který chcete nastavit "moment". Jakmile se ve videu objeví okamžik, který chcete změřit, stiskněte modré tlačítko s nápisem „mark moment“. Zobrazí se vám rozbalovací nabídka, kde si můžete vybrat, o jaký typ momentu se jedná.
Jaké momenty ve videu označit?
1. Jakmile se ve videu objeví vaše logo.
2. Jakmile je použit název vašeho produktu, a to jak ve zvuku, tak například v titulku.
3. Ve chvíli, kdy je název vašeho produktu vysloven naposledy nahlas.
Od této chvíle se budou všechny tyto momenty zaznamenávat, takže budete vědět, kolik diváků vidělo váš produkt, logo či obchodní sdělení.
►Pokud stejné typy momentů označíte u různých videí, získáte přesnou statistiku o tom, jaký mají jednotlivé video reklamy výkon.
Jaké informace můžeme ze statistik získat?
• Pokud máte v některých videích konkrétní obsah, můžete ze statistik zjistit, zda tyto aspekty videa mají vliv na míru zhlédnutí.
• Videa v sobě často obsahují dějové linie – dostanou se vaši uživatelé k dějovému zvratu či k odhalení pointy? Nastavení momentů vám umožní snadno kvantifikovat, kolik diváků se dostane k části obsahu, který je pro pochopení videa důležitý.
• Pokud používáte stejné videoreklamy pro různé geografické cíle nebo segmenty publika, mohou „momenty“ ukázat, jaké jsou v chování jednotlivých segmentů odlišnosti. Každé publikum se totiž může chovat jinak a být citlivé na jiné argumenty.
• Možná experimentujete s různou délkou videa. Všichni víme, že mezi Instagramem, Tik Tokem, Facebookem, Pinterestem a dalšími platformami pro streamování videí existuje spousta rozdílů, se kterými se dá pracovat. Co je ale ve vašich reklamách na YouTube nejefektivnější? Jaké detaily jsou vidět a slyšet? Podívejte se, kdy se ve videu odehrávají důležité momenty a kolik procent vašich diváků je zhlédne.
Celkově vzato je výhodou nastavení těchto momentů to, že budete mít jasný přehled o tom, co sleduje nebo nesleduje většina vašeho publika. Ačkoli širší smysl míry zhlédnutí může pomoci posoudit, zda videoreklamy fungují nebo ne, tato další úroveň detailů může odhalit mnohem více.
Díky tomuto internímu časovému razítku můžete sledovat, kdy si udržíte a kdy ztratíte pozornost diváků. Mohou zůstat přes první výzvu k akci, ale nevidět další důležité části vašeho videa, kde například popisujete výhody produktu. Tyto informace vás mohou vést k nápadům, které využijete při tvorbě obsahu v budoucnu.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com