Zjistěte, jak vám analýza vašich konkurentů může pomoci objevit potenciální klíčová slova, najít příležitosti pro vytváření odkazů a vytvářet persony. Pochopení vašich konkurentů vám může poskytnout taktické poznatky, které vám pomohou objevit příležitosti.
Před zápasem často tráví sportovci mnoho hodin pochopením slabých stránek soupeře, aby je mohli využít. Hledají možné mezery v herním poli, které pak mohou využít ve svůj prospěch. Váš digitální marketing by měl přicházet se stejnou úrovní přehledu a analýzy.
Identifikace a prozkoumání vašich konkurentů vám může pomoci vytvořit silný seznam potenciálních klíčových slov, najít příležitosti pro vytváření odkazů a vytvořit si persony pro vaši oblast podnikání.
Zahájení analýzy konkurence
Při sestavování analýzy konkurence je důležité ujistit se, že vám vaše analýza říká:
- Co dělá konkurence
- Jak to dělá
- V jakých faktorech ve své SEO strategii nejvíce vyniká
- Jaké jsou mezery vaší konkurence
Pomocí těchto informací je možné vytvářet SEO strategie ve velkém měřítku, které vám pomohou překonat vaše konkurenty a získat vyšší hodnocení ve výsledcích vyhledávání.
Můžete začít tím, že použijete Google a zadáte hlavní klíčová slova, abyste viděli, jaké stránky se zobrazují na předních pozicích. Dále můžete použít nástroje, které vám pomohou proniknout do procesu analýzy konkurence.
Identifikujte svou konkurenci
Nástroj Semrush můžete použít jako výchozí bod k identifikaci vašich konkurentů. V reportu Organic Research klikněte na kartu Competitors.
Tento report můžete použít jako výchozí bod, abyste zjistili, kdo jsou vaši hlavní konkurenti.
Některé z datových bodů, které vám mohou pomoci v tomto výzkumu, jsou:
Úroveň konkurence: Analýza počtu klíčových slov každé domény a počtu společných klíčových slov domén. Čím více klíčových slov má doména společných, tím je pravděpodobnější, že si budou navzájem konkurovat.
Společná klíčová slova: Kolik klíčových slov mají domény společných.
Klíčová slova SE: Kolik klíčových slov se celkově hodnotí u každého webu.
Návštěvnost: Odhadovaná organická návštěvnost.
Cena: Náklady na provoz na základě údajů CPC a odhadovaného objemu.
Placená klíčová slova: Kolik klíčových slov je propagováno prostřednictvím Google Ads.
Analýza profilu zpětných odkazů
Po identifikaci seznamu konkurentů je dalším krokem podívat se na jejich profil zpětných odkazů.
- Kolik jedinečných odkazů na ně odkazuje?
- Jaká je kvalita těchto odkazů?
Zjistěte, jak vám analýza vašich konkurentů může pomoci objevit potenciální klíčová slova, najít příležitosti pro vytváření odkazů a vytvářet persony. Pochopení vašich konkurentů vám může poskytnout taktické poznatky, které vám pomohou objevit příležitosti.
Před zápasem často tráví sportovci mnoho hodin pochopením slabých stránek soupeře, aby je mohli využít. Hledají možné mezery v herním poli, které pak mohou využít ve svůj prospěch. Váš digitální marketing by měl přicházet se stejnou úrovní přehledu a analýzy.
Identifikace a prozkoumání vašich konkurentů vám může pomoci vytvořit silný seznam potenciálních klíčových slov, najít příležitosti pro vytváření odkazů a vytvořit si persony pro vaši oblast podnikání.
Zahájení analýzy konkurence
Při sestavování analýzy konkurence je důležité ujistit se, že vám vaše analýza říká:
· Co dělá konkurence
· Jak to dělá
· V jakých faktorech ve své SEO strategii nejvíce vyniká
· Jaké jsou mezery vaší konkurence
Pomocí těchto informací je možné vytvářet SEO strategie ve velkém měřítku, které vám pomohou překonat vaše konkurenty a získat vyšší hodnocení ve výsledcích vyhledávání.
►Můžete začít tím, že použijete Google a zadáte hlavní klíčová slova, abyste viděli, jaké stránky se zobrazují na předních pozicích. Dále můžete použít nástroje, které vám pomohou proniknout do procesu analýzy konkurence.
Identifikujte svou konkurenci
Nástroj Semrush můžete použít jako výchozí bod k identifikaci vašich konkurentů. V reportu Organic Research klikněte na kartu Competitors.
Tento report můžete použít jako výchozí bod, abyste zjistili, kdo jsou vaši hlavní konkurenti.
Některé z datových bodů, které vám mohou pomoci v tomto výzkumu, jsou:
Úroveň konkurence: Analýza počtu klíčových slov každé domény a počtu společných klíčových slov domén. Čím více klíčových slov má doména společných, tím je pravděpodobnější, že si budou navzájem konkurovat.
Společná klíčová slova: Kolik klíčových slov mají domény společných.
Klíčová slova SE: Kolik klíčových slov se celkově hodnotí u každého webu.
Návštěvnost: Odhadovaná organická návštěvnost.
Cena: Náklady na provoz na základě údajů CPC a odhadovaného objemu.
Placená klíčová slova: Kolik klíčových slov je propagováno prostřednictvím Google Ads.
Analýza profilu zpětných odkazů
Po identifikaci seznamu konkurentů je dalším krokem podívat se na jejich profil zpětných odkazů.
· Kolik jedinečných odkazů na ně odkazuje?
· Jaká je kvalita těchto odkazů?
►Pochopení jejich profilů odkazů vám pomůže určit, kolik zpětných odkazů musíte získat, než budete schopni soutěžit o konkrétní klíčová slova.
Analyzujte zpětné odkazy svého webu
V Semrush přejděte do Backlink Analytics a zadejte svou kořenovou doménu. Můžete také přidat až čtyři konkurenty a zobrazit metriky zpětných odkazů vedle sebe. Přehled vám poskytne představu o tom, jak váš profil zpětných odkazů vypadá ve srovnání s ostatními, kteří se předhánějí v umístění na stejná klíčová slova. Věnujte také velkou pozornost počtu odkazujících domén, které máte vy a vaši konkurenti.
Pokud má váš web mnoho odkazujících domén, ale všechny s nízkým skóre autority, nemusí pak mít dostatek výkonu, aby se umístil proti konkurentům s kvalitnějšími příchozími odkazy. Data z analýzy zpětných odkazů vám pomohou v nadcházejícím výzkumu, protože díky nim budete moci identifikovat klíčová slova, která můžete realisticky hodnotit.
Analýza provozu
Nástroj Semrush Traffic Analytics vám poskytne odhady provozu vašich konkurentů. Zatímco Google Analytics vám ukáže, jak si váš web vede, analýza provozu pomocí nástroje Semrush vám tedy může poskytnout odhadované údaje o návštěvnosti vašich konkurentů.
Na první pohled můžete porovnat, jak se vaši konkurenti shodují, pokud jde o:
· Návštěvy
· Unikátní návštěvy
· Stránky/návštěvy
· Průměrnou dobu trvání návštěvy
· Míru okamžitého opuštění
Navíc můžete pro každou z těchto kategorií vidět trendy v čase. Uvidíte, zda konkurenti nedávno ztratili návštěvnost nebo zaznamenali dramatický pokrok během určitého časového období.
Existuje nespočet dalších datových bodů a přehledů, které by vám mohly pomoci prohloubit porozumění vašim konkurentům, jako jsou top stránky, zdroje návštěvnosti a cesty návštěvnosti.
Výzkum klíčových slov
Výzkum klíčových slov je jednou z nejstarších a nejvíce podceňovaných dovedností v SEO. Výběr správných klíčových slov může znamenat rozdíl mezi úspěchem a neúspěchem v SEO.
Výzkum klíčových slov není sexy, ale je nezbytný a představuje základní práci, která má být provedena správně. Pojďme si tedy proces výzkumu klíčových slov projít krok za krokem.
Přemýšlejte v pojmech „sady klíčových slov“
V ideálním případě byste měli klíčová slova seskupit do sad klíčových slov. Začněte s primárním klíčovým slovem a poté vyhledejte long-tail varianty tohoto klíčového slova.
Poté můžete přejít na jinou sadu klíčových slov a také získat varianty pro daný výraz.
Příklady dalších sad by tedy zahrnovaly:
· Online exekuční aukce
· Domácí aukce
· Online aukce nemovitostí
Jakmile zavedete takové sady klíčových slov, můžete jít hlouběji a hlouběji pomocí sekundárních klíčových slov, otázek a dalších variant.
Hledejte long-tail klíčová slova
K získání těchto sad primárních klíčových slov můžete použít nástroj Semrush Keyword Magic. Zadejte daná primární klíčová slova a nástroj Semrush vám poskytne seznam dalších možných klíčových slov.
Zhodnoťte konkurenceschopnost vámi vybraných klíčových slov
Dále musíte posoudit životaschopnost hodnocení pro zvolená klíčová slova. Hodnocení vašich primárních klíčových slov může být vaším konečným cílem, ale musíte vybrat klíčová slova, která můžete realisticky hodnotit na základě aktuálního skóre autority vašeho webu. Pokud zvolíte klíčová slova, která jsou příliš konkurenční, nikdy neuvidíte pozitivní výsledky pro vaše SEO úsilí.
Najděte mezery v klíčových slovech
Seznam klíčových slov můžete rozšířit provedením analýzy mezer mezi klíčovými slovy. Mohou existovat klíčová slova, o kterých jste nikdy nepřemýšleli, a podle kterých jsou konkurenti hodnoceni. K provedení této analýzy přejděte do Keyword Gap reportu. Dále vypište seznam konkurentů do top bar a klikněte na Porovnat.
V daném reportu uvidíte, která klíčová slova sdílejí všichni konkurenti, na která z nich jsou hodnoceni, ale vaše stránky nikoli, na která klíčová slova se zobrazujete, ale ne na vrcholu, a další.
Sestavte svůj konečný seznam klíčových slov
Posledním krokem je shromáždění všech údajů o klíčových slovech do Správce klíčových slov. Seznamy můžete dále segmentovat nebo vytvořit jeden velký seznam se všemi svými klíčovými slovy.
Použijte údaje o konkurenci k vytvoření vlastní strategie
V této fázi budete mít komplexní přehled o tom, proti komu v SERP stojíte. Budete také vědět, kteří konkurenti mají nejsilnější profily odkazů, na jaká klíčová slova můžete cílit a budete mít různé datové body o potenciálních příležitostech, které vaši konkurenti přehlédli.
Údaje, které jste nashromáždili, vám mohou pomoci sestavit konečný seznam cílových klíčových slov a připravit vás na další fázi, která zahrnuje pochopení cílového publika a vytváření person.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com
Pochopení jejich profilů odkazů vám pomůže určit, kolik zpětných odkazů musíte získat, než budete schopni soutěžit o konkrétní klíčová slova.
Analyzujte zpětné odkazy svého webu
V Semrush přejděte do Backlink Analytics a zadejte svou kořenovou doménu. Můžete také přidat až čtyři konkurenty a zobrazit metriky zpětných odkazů vedle sebe. Přehled vám poskytne představu o tom, jak váš profil zpětných odkazů vypadá ve srovnání s ostatními, kteří se předhánějí v umístění na stejná klíčová slova. Věnujte také velkou pozornost počtu odkazujících domén, které máte vy a vaši konkurenti.
Pokud má váš web mnoho odkazujících domén, ale všechny s nízkým skóre autority, nemusí pak mít dostatek výkonu, aby se umístil proti konkurentům s kvalitnějšími příchozími odkazy. Data z analýzy zpětných odkazů vám pomohou v nadcházejícím výzkumu, protože díky nim budete moci identifikovat klíčová slova, která můžete realisticky hodnotit.
Analýza provozu
Nástroj Semrush Traffic Analytics vám poskytne odhady provozu vašich konkurentů. Zatímco Google Analytics vám ukáže, jak si váš web vede, analýza provozu pomocí nástroje Semrush vám tedy může poskytnout odhadované údaje o návštěvnosti vašich konkurentů.
Na první pohled můžete porovnat, jak se vaši konkurenti shodují, pokud jde o:
- Návštěvy
- Unikátní návštěvy
- Stránky/návštěvy
- Průměrnou dobu trvání návštěvy
- Míru okamžitého opuštění
Navíc můžete pro každou z těchto kategorií vidět trendy v čase. Uvidíte, zda konkurenti nedávno ztratili návštěvnost nebo zaznamenali dramatický pokrok během určitého časového období.
Existuje nespočet dalších datových bodů a přehledů, které by vám mohly pomoci prohloubit porozumění vašim konkurentům, jako jsou top stránky, zdroje návštěvnosti a cesty návštěvnosti.
Výzkum klíčových slov
Výzkum klíčových slov je jednou z nejstarších a nejvíce podceňovaných dovedností v SEO. Výběr správných klíčových slov může znamenat rozdíl mezi úspěchem a neúspěchem v SEO.
Výzkum klíčových slov není sexy, ale je nezbytný a představuje základní práci, která má být provedena správně. Pojďme si tedy proces výzkumu klíčových slov projít krok za krokem.
Přemýšlejte v pojmech „sady klíčových slov“
V ideálním případě byste měli klíčová slova seskupit do sad klíčových slov. Začněte s primárním klíčovým slovem a poté vyhledejte long-tail varianty tohoto klíčového slova.
Poté můžete přejít na jinou sadu klíčových slov a také získat varianty pro daný výraz.
Příklady dalších sad by tedy zahrnovaly:
- Online exekuční aukce
- Domácí aukce
- Online aukce nemovitostí
Jakmile zavedete takové sady klíčových slov, můžete jít hlouběji a hlouběji pomocí sekundárních klíčových slov, otázek a dalších variant.
Hledejte long-tail klíčová slova
K získání těchto sad primárních klíčových slov můžete použít nástroj Semrush Keyword Magic. Zadejte daná primární klíčová slova a nástroj Semrush vám poskytne seznam dalších možných klíčových slov.
Zhodnoťte konkurenceschopnost vámi vybraných klíčových slov
Dále musíte posoudit životaschopnost hodnocení pro zvolená klíčová slova. Hodnocení vašich primárních klíčových slov může být vaším konečným cílem, ale musíte vybrat klíčová slova, která můžete realisticky hodnotit na základě aktuálního skóre autority vašeho webu. Pokud zvolíte klíčová slova, která jsou příliš konkurenční, nikdy neuvidíte pozitivní výsledky pro vaše SEO úsilí.
Najděte mezery v klíčových slovech
Seznam klíčových slov můžete rozšířit provedením analýzy mezer mezi klíčovými slovy. Mohou existovat klíčová slova, o kterých jste nikdy nepřemýšleli, a podle kterých jsou konkurenti hodnoceni. K provedení této analýzy přejděte do Keyword Gap reportu. Dále vypište seznam konkurentů do top bar a klikněte na Porovnat.
V daném reportu uvidíte, která klíčová slova sdílejí všichni konkurenti, na která z nich jsou hodnoceni, ale vaše stránky nikoli, na která klíčová slova se zobrazujete, ale ne na vrcholu, a další.
Sestavte svůj konečný seznam klíčových slov
Posledním krokem je shromáždění všech údajů o klíčových slovech do Správce klíčových slov. Seznamy můžete dále segmentovat nebo vytvořit jeden velký seznam se všemi svými klíčovými slovy.
Použijte údaje o konkurenci k vytvoření vlastní strategie
V této fázi budete mít komplexní přehled o tom, proti komu v SERP stojíte. Budete také vědět, kteří konkurenti mají nejsilnější profily odkazů, na jaká klíčová slova můžete cílit a budete mít různé datové body o potenciálních příležitostech, které vaši konkurenti přehlédli.
Údaje, které jste nashromáždili, vám mohou pomoci sestavit konečný seznam cílových klíčových slov a připravit vás na další fázi, která zahrnuje pochopení cílového publika a vytváření person.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com