B2B marketéři si uvědomují, že publikum na síti LinkedIn je nesmírně cenné: více než 1 miliarda profesionálů projíždějících své kanály se zaměřením na kariéru. Je to fantastická platforma pro B2B marketingové aktivity a čísla to potvrzují.
Marketéři si však také uvědomují, že získání dosahu na LinkedIn - zejména organického dosahu - může být pro značky nesmírně náročné. Pokud jste vynaložili značné úsilí na tvorbu obsahu pro tuto platformu, jen abyste viděli, jak se propadá s minimálním dosahem a zapojením, nejste sami.
Algoritmus, který LinkedIn používá k určení toho, jaký obsah se komu zobrazí, je v mnoha ohledech záhadou. Existuje však spousta veřejně dostupných podrobností a poznatků, které vám pomohou při utváření vaší obsahové strategie - včetně nedávných odhalení od samotného LinkedIn.
Pochopení algoritmu LinkedIn a jeho fungování
LinkedIn používá složitý algoritmus, který vybírá a zobrazuje obsah uživatelům na základě mnoha faktorů. Protože konečným cílem je povzbudit uživatele, aby se zapojili, trávili na platformě čas a pravidelně se vraceli, je LinkedIn vysoce motivován k tomu, aby členové neustále nacházeli obsah, který je pro ně osobně relevantní, zajímavý a hodnotný.
To je dobré vodítko pro vaši strategii obsahu na síti LinkedIn. Abyste lépe zajistili, že vaše publikum (a tím i algoritmus LinkedIn) bude váš obsah vnímat jako relevantní, zajímavý a hodnotný, existuje několik osvědčených postupů, které je třeba dodržovat.
Klíče k získání dosahu na síti LinkedIn
Na základě studií, dokumentace a aktualizací od první strany uvádíme šest klíčových přístupů a úprav, které pomohou vašemu obsahu získat přitažlivost pro algoritmus LinkedIn.
Nedávejte si za cíl „viralitu“ na síti LinkedIn
Pro značky je snadné vidět přitažlivost toho, když se příspěvek nebo část obsahu stane virálním na sociálních sítích. Ve skutečnosti bývá obchodní dopad celého tohoto explozivního, ale efemérního dosahu nejistý. A na síti LinkedIn může být snaha o viralitu ve skutečnosti kontraproduktivní, protože algoritmus LinkedIn je speciálně navržen tak, aby zabránil virálnímu šíření obsahu.
To neznamená, že by rezonující příspěvek nemohl v krátké době dosáhnout značného dosahu a zapojení, ale LinkedIn je na virální spam velmi citlivý a má zavedena významná opatření k jeho odhalení a dokonce předvídání.
Jedním z nejjednodušších signálů, které LinkedIn používá k ověření autentického a smysluplného obsahu, jsou charakteristiky členů, kteří se do něj zapojují. Vyhodnocováním uživatelů na základě vlastností sítě a aktivit se systém snaží učit: Jsou to skuteční lidé, kteří se skutečně zapojují do tohoto obsahu?
S ohledem na tuto skutečnost je skvělé povzbuzovat své zaměstnance k interakci s obsahem značky sdíleným na síti LinkedIn (jen ne pokaždé několik stejných zaměstnanců) a vytvářet věci, které nutí k zapojení osoby z vaší cílové skupiny.
Pokud je to možné, vyhněte se používání odchozích odkazů
Již dříve jsem zmínil, že hlavním cílem algoritmu LinkedIn je udržet uživatele na platformě. To je samozřejmě v rozporu s odchozími odkazy, které tyto uživatele z webu odvádějí. Je to nepříjemná realita pro marketéry, kteří by rádi tuto návštěvnost nasměrovali na své webové stránky nebo vstupní stránky.
Příspěvky na LinkedIn s odchozími odkazy mohou stále získat dosah, ale znevýhodní vás to. Studie zjistily, že příspěvky bez odkazů mají v průměru 6x větší dosah než příspěvky s odkazy. Příspěvky bez odkazů také získaly mnohem více reakcí a komentářů, přestože byly sdíleny méně často.
Zvažte, zda si většinu obsahu s CTA mimo stránky nevyhradit pro placené kampaně, kde si můžete koupit prokliky a spolehlivě zvýšit návštěvnost. U organického obsahu zvažte jiné hodnotné akce, které můžete vyvolat spíše než přechod mimo LinkedIn, například sledování stránky vaší značky na LinkedIn nebo přispívání do konverzace.
Upřednostněte specializované znalosti a postřehy
Klíčovým aspektem poslední významné aktualizace algoritmu LinkedIn, která proběhla v červnu 2023, je zvýšené upřednostňování skutečných znalostí a odbornosti. „Platforma se snaží více vyzdvihovat znalosti a rady, které sdílejí odborníci,“ uvádí Buffer. „Pro uživatele algoritmus určuje, jaké odborné znalosti jsou relevantní, a to na základě identifikace zájmů uživatele na základě informací a aktivit v jeho profilu.“
To je příznivý vývoj pro B2B značky, které mají tendenci nabízet cílenou specializaci v rámci určité kategorie. Pokud vytváříte obsah, který se spojuje s cílovou skupinou nákupčích a osob s rozhodovací pravomocí, je pravděpodobnější, že se objeví ve feedech ostatních s podobnými odbornými atributy.
Pozvedněte úroveň svých zaměstnanců a vedoucích pracovníků
Druhou významnou součástí aktualizace algoritmu LinkedIn z června 2023 byl důraz na zvýšení dosahu obsahu na stávající kontakty a sledující. Tento vývoj podtrhuje hodnotu propagace zaměstnanců a myšlenkového vedení vedoucích pracovníků a pomáhá vaší značce dostat se do sítě, které si váš tým vybudoval během své kariéry.
Nevýhodou je, že tato změna může ještě více ztížit oslovení neznámého publika obsahem značky. Chcete-li tomu čelit, pracujte na růstu organického sledování své značky a budujte povědomí o ní pomocí placených PPC kampaní.
Zapojte multimédia
Tento bod je přímočarý a není ničím novým, ale obsah na síti LinkedIn bude mít obecně lepší předpoklady k úspěchu, pokud bude obsahovat poutavou kreativu. Používejte živé obrázky, přesvědčivá videa (s titulky!) a rozmanité formáty obsahu.
Podle LinkedIn mají příspěvky s obrázky v průměru dvakrát více komentářů než ty bez nich, zatímco použití videa vede k pětinásobnému zvýšení angažovanosti.
Využívejte influencer marketing na síti LinkedIn
Nasazení strategie influencer marketingu na LinkedIn pomůže vaší značce sladit se s velkou částí toho, co dnes algoritmus platformy upřednostňuje: odborné znalosti, autentické sítě a relevantní obsah.
Zůstaňte lidští a vstřícní, abyste se dokázali orientovat ve změnách
Vývoj algoritmu sítě LinkedIn se zásadně neliší od vývoje vyhledávacího algoritmu společnosti Google. Oba mají v úmyslu upřednostňovat obsah, který je relevantní, kvalitní a utvářený lidskou kreativitou a odborností. V tom spočívá klíč k tomu, abyste prorazili se svým marketingem, protože umělá inteligence dále nasycuje obsahové prostředí a publikum stále více vyžaduje obsah.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com