Získejte si jméno ve světě wellness služeb

Získejte si jméno ve světě wellness služeb
Pokud chcete uspět a porazit konkurenci v oboru wellness služeb a produktů, měli byste zapracovat na budování své značky. Ukážeme vám, jak na to.

Trh se zdravými produkty, potravinovými doplňky a celkově wellness je obrovský. Na jednu stranu to znamená vysokou poptávku, díky které si všechny wellness produkty a služby dokážou najít své zákazníky, na druhou stranu to ale také znamená vysokou konkurenci. Pokud chcete ve wellness oboru uspět a vyniknout mezi vašimi konkurenty, je pro vás silná a známá značka absolutní nutností.

Vytvoření produktu nebo služby, která zlepší zdraví, vzhled, pohodu či životní styl vašeho zákazníka, by mělo být bezpochyby vaší hlavní prioritou, ale nezbytnou součástí pozitivního dopadu a pocitů z vaší nabídky je také kvalitní značka . Branding ve skutečnosti často utváří první dojem potenciálních zákazníků na vaši značku a váš produkt. Zapracováním vizuálních a příběhových prvků do vašeho marketingového plánu pomáháte zákazníkům porozumět hodnotě, kterou jim můžete prostřednictvím svých služeb nabídnout.

Pokud si uděláte čas na pečlivou prezentaci vaší značky tak, aby odpovídala tomu, co je pro vaše publikum důležité, posílí to pocity důvěry a dlouhodobé loajality zákazníků k vaší firmě. Pokud jsou zákazníci s vaší značkou spokojeni, je pravděpodobné, že vašich služeb budou využívat opakovaně, a navíc je budou doporučovat všem přátelům a příbuzným.

Poznejte své publikum

Než začnete budovat svoji wellness značku, je důležité porozumět svému publiku. Zamyslete se nad následujícími věcmi:

Komu jsou vaše služby primárně určeny? Přemýšlejte o ideální demografické skupině vašeho cílového publika. Kde žijí? Jak jsou staří? Tyto prvky mohou pomoci formovat vaši značku od samého začátku.
Jakou hodnotou můžete přispět k jejich životu? Jako podnikatel ve wellness oboru byste měli zvážit, jakým životním stylem vaše publikum aktuálně žije - a po jakém životním stylu vaše publikum touží. Marketing pro bohaté klienty je naprosto odlišný od cílení na ty, kteří žijí od výplaty k výplatě.
Jaké jsou vaše dlouhodobé cíle? Jako wellness firma byste měli být připravení pružně reagovat na měnící se preference vašich zákazníků.

Jakmile zjistíte, kdo je vaše cílové publikum, přizpůsobte svou nabídku na míru jejich potřebám.

Vytvořte logo

Zákazníci z tržních segmentů týkajících se zdraví a wellness často hodně dají na vizuální podněty. Vytvoření působivé vizuální stránky je proto velmi důležité. Začněte vytvořením loga a pokračujte vytvořením vizuálního designu pro zbytek vaší stránky.
Vytvořte si vizuální pravidla pro vaši značku

Úspěšná značka není jen logo. Měla by zahrnovat celkovou vizuální prezentaci vašeho podnikání, kterou byste měli uplatňovat napříč různými platformami. Součástí firemní prezentace může být:

• Typické písmo
• Firemní barvy
• Klíčové vizuální prvky - dobře navržené logo

wellness marketing

Vytvořte si svůj web

Většina zákazníků bude hledat vaše služby online. Kvalitní, rychlý a uživatelsky příjemný web je pro vaše podnikání naprosto nezbytný. Váš web by měl obsahovat následující stránky:

Domovskou stránku: Domovská stránka by měla přilákat vaše publikum a vysvětlit jim, co všechno jim dokážete nabídnout.
O nás: Zde máte příležitost vyprávět jedinečný příběh vaší firmy.
Produkty a služby: Toto by měl být hlavní obsah vaší stránky. Ujistěte se, že používáte profesionální fotografie, poutavé výzvy k akci a popis vašich služeb je naprosto neodolatelný.
Stránku s kontakty: Pomozte zákazníkům spojit se s vámi a s vaším týmem.

Vyprávějte svůj příběh

V současné době lidé více než kdy jindy touží po osobním lidském spojení - chtějí slyšet příběh vašeho podnikání, aby si za webovou stránkou dokázali představit živé lidi - ve wellness oboru to platí dvojnásobně.  Vyprávění příběhu vaší značky je kritickou součástí každé moderní brandingové strategie kvůli emočnímu spojení, které vytváří se spotřebiteli. U wellness podnikání to může znamenat například vyprávění skutečných příběhů o tom, jak jste dokázali změnit život zákazníka. Moderní spotřebitel chce vidět, jak si skuteční lidé užívají skutečných výsledků.

Pokud přemýšlíte, jak vyprávět svůj příběh, uvažujte nad emocemi, které chcete vyvolat ve svém publiku. To může být nápomocné při rozhodování o tom, jak definovat svou značku a firemní identitu. Chcete dodat vašim zákazníkům pocit vnitřního uspokojení? Poskytnout jim klid a relaxaci? Nebo je nabít energií na dlouhý pracovní týden? Zde je několik tipů, jak vyprávět váš příběh:

Buďte transparentní ohledně toho, jak jsou vaše výrobky vyráběny - moderní spotřebitelé upřednostňují udržitelné a etické procesy.
• Pokud je to možné, používejte k podpoře svých tvrzení data a statistiky - data mohou být sice suchá, ale mohou pomoci vybudovat důvěru spotřebitelů.
Buďte upřímní v tom, co vyprávíte - nikdy nepřikrášlujte své výsledky!

Využijte co nejvíce sociální sítě

Průměrný uživatel sociálních sítí tráví online více než dvě hodiny denně, což ze sociálního marketingu dělá účinnější nástroj než kdykoli předtím. U značek, které se zabývají zdravím a wellness, jsou sociální sítě jedním z nejúčinnějších způsobů, jak vyprávět příběhy vašich autentických zákazníků. Pomohou vám v tom:

PPC reklamy na Facebooku a Instagramu

I když nejde o zcela osobní způsob, jak se spojit s vaším publikem, PPC reklamy na Facebooku a Instagramu jsou skvělým způsobem, jak cíleně oslovit ty správné lidi na základě demografických údajů. Přestože jsou tyto reklamy placené, pomohou vám dostat vaši nabídku ke správným lidem ve správný čas.

Influencer

Influenceři

Influencer marketing je rychle rostoucí trend díky efektivitě, s jakou dokáží influenceři oslovit vaše potenciální zákazníky. Influenceři mají okolo sebe vybudovanou komunitu fanoušků, kteří jim věří, a často se je snaží napodobovat. Stačí, aby se influencer v některém ze svých příspěvků zmínil o vaší firmě, a spousta lidí si bude chtít také vyzkoušet vaše služby.

Zapojení publika

Sociální sítě vám přinášejí příležitost komunikovat se svým publikem jedinečnými způsoby na různých platformách, například:

Instagram. Tato vizuálně zaměřená sociální síť je ideálním místem k předvádění výsledků vaší práce - například fotografie uživatelů před a po vaší wellness kúře, stejně jako k navazování kontaktů a partnerství s influencery.
Facebook. Jde o další vynikající platformu pro partnerství s influencery. Je to také velmi užitečný nástroj pro interakci se spotřebiteli a pro zodpovídání jejich dotazů k produktu.
Twitter. Tato textově orientovaná sociální síť je navržena pro veřejnou konverzaci a je nejúčinnějším způsobem, jak vést smysluplné interakce s vašimi zákazníky.
YouTube. Tato platforma je místem pro vytváření video obsahu, jako jsou například výuková videa o zdraví nebo wellness, která povzbuzují zákazníky k interakci s vaším produktem.

Spojení s publikem mimo sociální sítě

Jakmile navážete kontakt s potenciálním zákazníkem, vyzvěte jej, aby se přihlásil k odběru vašeho e-mailového newsletteru. E-mailový marketing je efektivní metoda, jak nabídnout exkluzivní propagační akce a VIP přístup, což je další skvělý způsob, jak prohloubit věrnost vaší značce.

Dalším způsobem, jak zůstat ve spojení se svými zákazníky, je založení blogu. Pravidelně aktualizovaný blog optimalizovaný pro vyhledávače je skvělým způsobem, jak prezentovat své podnikání a získat více návštěvníků z Googlu a Seznamu.

Buďte autentičtí

Výzkumy ukazují, že moderní spotřebitelé si cení autenticity, ale nestačí jen tvrdit, že vaše značka je autentická - zákazníci tomu musí věřit. Autenticita se může zdát jako nepříliš jasný výraz, ale může být docela snadné jí dosáhnout. Při propagaci své firmy zveřejňujte skutečné výsledky, spojte se se skutečnými lidmi a vyprávějte skutečné příběhy.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Co je edge SEO?

Zaměřte se na efektivní aktualizace SEO implementací změn na okraji sítě, zvýšením flexibility a rychlosti internetových stránek.
Přečíst článek

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp