Placené reklamy ve vyhledávání (PPC) mohou být skvělým způsobem, jak získat konkurenční výhodu a zvýšit tak tržby vaší prodejny. Jak však přimějete uživatele internetu, aby vstali od svých počítačů a navštívili váš obchod? Není to snadné a ještě obtížnější je dosáhnout toho, aby se vám taková reklama vyplatila. Pokud se vám to však podaří, výsledek rozhodně stojí za to. Níže se dozvíte, jak na to.
Lokální PPC kampaň pro lokální zákazníky
Pokud vlastníte e-shop, který může dodávat své produkty kdekoli, můžete klidně zacílit na zákazníka v Aši, stejně tak jako na zákazníka v Brně či Ostravě a oslovit jej pomocí vašich PPC reklam. Můžete dokonce vytvořit mezinárodní reklamní kampaň a prodávat své výrobky zákazníkům po celém světě. Kamenný obchod, který prodává offline, totéž udělat nemůže. Uživatel z druhého konce republiky sotva pojede stovky kilometrů, aby navštívil váš obchod, byť by byla vaše nabídka sebelákavější.
Cílit na uživatele internetu pomocí PPC kampaně v celostátním měřítku by v takovém případě byly pouze zbytečně utracené peníze. Z těchto důvodů si mnoho majitelů kamenných obchodů myslí, že PPC reklama není nic pro ně.
►Ve skutečnosti je však PPC skvělým nástrojem, který mohou kamenné prodejny použít ke zvýšení svých zisků. Potřebují pouze trochu jinou strategii – strategii cílenou na lidi ve vašem nejbližším okolí.
Lokální PPC
Lokální PPC je strategie, při které zobrazujete své PPC reklamy pouze uživatelům, kteří se nacházejí ve vaší blízkosti a je tak šance, že navštíví váš obchod. Pokud chcete ovládnout PPC reklamu ve vašem okolí a porazit vaše konkurenty, měli byste použít všechny nástroje, které máte k dispozici. Zde je pět taktik, které můžete použít k získání dominantního postavení v lokálním placeném vyhledávání.
1. Super přesné geografické cílení
Pokud je vaše prodejna závislá na návštěvách místních zákazníků, neobejdete se bez super přesného geografického cílení. Naštěstí Google Ads nabízejí inteligentní možnosti geografického cílení pro lokální PPC kampaně. Ty vám umožní omezit zobrazování reklamy pouze na zákazníky v lokalitách, které předem schválíte.
Například, pokud máte kamenný obchod v Jilemnici, můžete vytvářet PPC kampaně cílené pouze na potenciální zákazníky v Jilemnici a její bezprostřední blízkosti. Google Ads vám umožňují cílit reklamy pomocí PSČ, sousedství, města a městských částí, takže budete moci oslovit pouze ty zákazníky, kteří to k vám mají blízko. Google vám dokonce umožňuje nakreslit libovolně velký poloměr vycentrovaný na adresu vašeho obchodu. Reklamy se pak zobrazují pouze lidem, kteří jsou uvnitř tohoto poloměru. Můžete také zabránit tomu, aby se vaše reklamy zobrazovaly na určitých místech přidáním vylučujících geografických cílů.
►Před spuštěním kampaní s geografickými cíli důkladně zkontrolujte, zda je zobrazování reklam nastaveno na uživatele v cílových lokalitách. Tím snížíte počet chybných kliknutí, zvýšíte relevance reklamy a současně ušetříte rozpočet a zvýšíte efektivitu PPC kampaně.
2. Rozšíření o lokalitu
Rozšíření o lokalitu jsou navržena tak, aby zvýšila reálnou návštěvnost vaší kamenné prodejny prostřednictvím PPC. Rozšíření používá váš zápis ve službě Moje firma na Googlu (Google My Business) k zobrazení polohy vaší prodejny v mapách Google přímo na stránce s výsledky vyhledávání (SERP). Tato rozšíření se mohou zobrazovat vždy, když se zobrazí vaše textová reklama. To ale neznamená, že je zaručeno, že se rozšíření zobrazí pokaždé. Bohužel neexistuje způsob, jak přimět Google, aby rozšíření o lokalitu zobrazoval při každém zobrazení vaší reklamy. Google používá své algoritmy pro určení, kdy se rozšíření má objevit a kdy ne.
►Pokud chcete v PPC kampaních Google Ads používat rozšíření o lokalitu, musíte mít záznam ve službě Moje firma na Googlu. Poté stačí propojit váš účet ve službě Moje firma na Googlu s účtem Google Ads a je to.
3. Rozšíření o volání
Rozšíření o volání zobrazují vaše telefonní číslo přímo pod textovou reklamou na stránce s výsledky vyhledávání. Tato možnost umožňuje uživatelům zavolat vám přímo ze stránky s výsledky vyhledávání, místo aby klikali na váš web. Je to skvělý nástroj, když někdo hledá rychlé informace prostřednictvím vyhledávání na mobilním telefonu. Google Ads také umožňují použít dynamicky generované číslo pro přesměrování, takže můžete sledovat, kolik telefonních hovorů jste přijali prostřednictvím reklam. Můžete je sledovat přímo v uživatelském rozhraní, a dokonce měřit konverze dosažené pomocí telefonických hovorů.
Pokud používáte číslo pro přesměrování Google, můžete nastavit konkrétní typy hovorů (například takové, které trvají alespoň dvě minuty), aby se počítaly jako konverze pro vaši kampaň. Toto rozšíření nejen usnadňuje život potenciálním zákazníkům, ale také vám poskytuje další informace o tom, které kampaně mají nejlepší výkon.
►Pokud máte telefonní číslo, na které mohou zákazníci volat, přidejte jej jako rozšíření o volání, abyste z něj dostali maximum.
4. Místní kampaně Google
Google zavedl místní kampaně v polovině roku 2018 jako typ kampaně specifické pro Mapy Google. Tato automatická nabídka využívá výkonnou umělou inteligenci společnosti Google k řízení návštěv v obchodech a počítání těchto návštěv jako konverzí. Vypadají podobně jako rozšíření o lokalitu a mohou se zobrazovat v Mapách Google, ve vyhledávání Google prostřednictvím Map Google nebo Moje firma na Googlu, na YouTube a v reklamní síti Google. Na rozdíl od rozšíření o lokalitu, která jsou doplňkem textové reklamy, jsou reklamy místní kampaně samostatnou reklamní jednotkou. Jakmile nastavíte rozpočet kampaně, Google tyto reklamy vygeneruje automaticky a zobrazí je ve výše uvedených sítích.
►Pokud zákazník skutečně navštíví váš obchod, může společnost Google tuto návštěvu zaznamenat jako konverzi. Stejně jako u rozšíření o lokalitu musíte mít účet ve službě Moje firma na Googlu a propojit jej s účtem Google Ads.
5. Zdůrazněte ve svých textových reklamách vaši lokalitu
Zákazník z vašeho blízkého okolí, kterému se zobrazí vaše reklama, nemusí vědět, že jde o lokální firmu. Měli byste proto i v textu reklamy zmínit, že vaše prodejna sídlí například v Jilemnici. Pokud sídlíte ve větším městě, můžete zdůraznit i přesnější umístění, například ulici nebo místní část. Výhodou tohoto přístupu je to, že jakmile potenciální zákazník na stránce s výsledky vyhledávání uvidí vaši reklamu, ve které je zmíněna lokace, kde žije, přitáhne to jeho pozornost a může se rozhodnout dát vaší reklamě přednost před jinými, které název lokality neobsahují, byť by ve výsledcích byly umístěny výše.
►Můžete tak získat návštěvníky i na úkor vašich konkurentů, kteří za reklamu utrácejí více.
Využijte sílu PPC kampaní cílených na zákazníky v okolí
Kamenné firmy čelí při vytváření PPC kampaní jedinečným výzvám. Pomocí výše uvedených pěti taktik můžete vytvořit robustní PPC strategii navrženou tak, aby oslovovala potenciální zákazníky ve vašem nejbližším okolí.
Zapomeňte na příliš široké geografické cílení a obecné textové reklamy, které nezdůrazňují vaši fyzickou polohu. Využijte sílu lokálních PPC kampaní, přilákejte nové zákazníky z vašeho nejbližšího okolí a rozvíjejte své podnikání.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com