Plánujete propagovat nadcházející událost nebo připravujete spuštění nového produktu? Ideální pro tento účel jsou PPC reklamy s odpočítáváním, které informují o zbývající době do nějaké události, a tím vyvolávají naléhavost nákupu.
Google Ads nabízí funkci odpočítávání ve svých rozšířených textových reklamách (ETA), a to ve dvou variantách.
- Odpočítávání do konkrétního času, v závislosti na časovém pásmu, ve kterém se uživatel nachází.
- Globální odpočítávání, které odpočítává do konkrétního časového okamžiku nezávisle na časovém pásmu. Pokud se tedy v Praze zobrazí reklama s textem "Sleva končí za 3 hodiny," stejný čas se zobrazí i v USA či Austrálii.
Odpočítávací reklamy ze začátku odečítají čas po dnech, poté po hodinách a nakonec po minutách.
K čemu je dobré odpočítávání v reklamách?
Zákazník, který vidí vaši reklamu ve výsledcích vyhledávání, možná ještě není plně rozhodnut si váš produkt koupit. Pokud však v reklamě uvidí, že produkt je v akci, která skončí za 10 hodin, vyvolá to v něm pocit nazývaný FOMO (Fear of missing out) - strach ze ztráty. V takovém případě bude mnohem více nakloněn si produkt koupit ihned, dokud platí snížená cena.
►Lidé nemají rádi, když o něco přijdou. Podle psychologů je dokonce strach ze ztráty mnohem silnější, než touha po získání, lidé proto na reklamy s odpočítáváním obvykle reagují urychlením svých nákupních rozhodnutí.
Jak nastavit odpočítávání času
Nastavit odpočítávání času v rozšířených textových reklamách je velice jednoduché, jelikož vás systém provede jednotlivými kroky nastavení. Začněte vytvořením rozšířené textové reklamy. Napište text k odpočítávání a za ním znak {.
Poté vyberte libovolné funkce, které chcete do své reklamy implementovat, vyplňte všechna potřebná políčka a vaše reklama je připravena k odpočítávání.
►Tip - Nastavte zobrazování reklam podle časového pásma vašeho účtu, nikoli podle uživatele. Zabráníte tím zobrazování reklam v nesprávných časech.
Jak nastavit odpočítávání grafických reklam
Funkce odpočítávání je dostupná u všech textových reklam. A co s reklamami grafickými? Naštěstí i zde existuje elegantní řešení. Vytvořte responzivní grafickou reklamu (RDA) obvyklým způsobem, ale v nadpisech použijte konkrétní text pro odpočítávání, například „Sleva končí za 5 dní“, „Sleva končí za 4 dny“ atd. Vytvořte samostatnou reklamu pro každý den po dobu odpočítávání.
►Můžete také vytvořit grafickou kreativu pro každý den odpočítávání, což vypadá ještě lépe.
Nastavení pravidel pro zobrazování reklamy
U reklam s odpočítáváním je velmi důležité, aby se spustily a zastavily v pravý čas. Nastavte si v Google Ads pravidla, která spouštění a pozastavení reklam pohlídají za vás. Nezapomeňte ovšem důkladně před spuštěním zkontrolovat, je-li vše nastaveno správně a nastavit systém tak, aby vám automaticky poslal e-mail pokaždé, když dojde ke spuštění či pozastavení reklam.
Na nastavení reklam s odpočítáváním si dejte záležet
Při vytváření odpočítávání a nastavování pravidel je poměrně snadné udělat chybu, která vás může stát hodně peněz. Vždy se proto dobře ujistěte, zda jste vše nastavili správně. Pokud máte možnost, požádejte někoho, aby vaše nastavení zkontroloval. Víc očí víc vidí.
Jak měřit a vyhodnocovat reklamy s odpočítáváním
Reklamy s odpočítáváním vložte do samostatné reklamní sestavy, abyste tak v rámci statistik oddělili její výkon od výkonu ostatních reklam. Tento typ rozšířených reklam dokáže přitáhnout pozornost diváků a zvýšit konverzní poměr vašeho webu.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com