Instagram je jednou z nejlepších sítí pro zobrazování reklam, protože má celosvětově více než miliardu uživatelů a lidé zde stráví v průměru 53 minut denně. Ať už prodáváte cokoli, můžete si být jisti, že většina vašich potenciálních zákazníků se nachází právě na Instagramu.
Vaše reklamy na Instagramu můžou být velmi kreativní, jelikož si pro oslovení vhodného publika můžete vybrat z řady reklamních formátů, jako jsou videa, obrázky, karuselové reklamy či příběhy.
Chcete-li však dosáhnout nejlepších výsledků, pouhé vytvoření reklamy a její umístění do vašeho profilu nebude stačit. Obchodníci, kteří dosahují nejvyšší míry konverze, mají totiž tajemství, které jim dává výhodu před ostatními inzerenty. Toto tajemství se jmenuje vzbuzení zájmu.
Co je to vzbuzení zájmu?
Při zobrazování reklamy máte dvě možnosti. Jednou z nich je oslovovat zcela nové publikum, které o vás nikdy neslyšelo, a zkoušet je přesvědčit, že potřebují váš produkt. Druhou možností je cílit na publikum, které o vás již slyšelo a ví, že váš produkt potřebuje.
Výhodou druhé možnosti je mnohem vyšší míra konverze. U lidí, kteří o vaší značce slyšeli a věří vám, je daleko pravděpodobnější, že u vás nakoupí. To je důvod, proč retargetingové reklamy konvertují mnohem lépe než ty klasické.
►Pokud máte web, který má velkou organickou návštěvnost, máte právě takové publikum, které již o vaší nabídce ví, a které pomocí retargetingových reklam můžete opět oslovit, připomenout jim výhody vašeho produktu a přimět je dokončit nákup.
Pokud ale takové publikum zatím nemáte, můžete jej postupně získat kvalitním bezplatným obsahem. Tento proces se nazývá vzbuzení zájmu. Je také známý jako horní část marketingového trychtýře. Pokud se vám podaří vzbudit u publika zájem o vaše produkty, můžete jej později oslovit znovu pomocí retargetingových reklam a postupně jej přivést až k finální konverzi.
Jak vzbudit zájem u publika na Instagramu?
Ke vzbuzení zájmu publika a jeho přípravu na oslovení pomocí cílené reklamy můžete použít organické i placené metody. Pojďme se nyní podívat na některé z nich.
Průzkum publika
Jedním z klíčů ke vzbuzení zájmu publika je předložit mu obsah, který chce vidět. Proto byste měli začít s výzkumem a zjistit, co se vašim uživatelům nejvíc líbí. Využijte analytické nástroje Instagramu a prozkoumejte svůj účet, abyste zjistili, které z vašich minulých organických příspěvků si vedly nejlépe. Cílem je zjistit, který obsah získal nejvíce lajků, komentářů či sdílení. Pokud publikujete i video obsah, měli byste zohlednit také počet zhlédnutí.
Poté, co prozkoumáte svůj účet, měli byste prozkoumat obsah na instagramových účtech vašich konkurentů a zjistit, které z jejich příspěvků lidé nejčastěji sdílejí, lajkují či komentují.
►Jakmile zjistíte, jaký obsah je nejoblíbenější, můžete v podobném stylu vytvořit další, který se tak perfektně strefí do vkusu vašeho publika.
Vytvořit nativní video obsah
Ke vzbuzení zájmu u publika můžete použít dva typy obsahu. Jednak nativní obsah, jako jsou fotografie a videa publikovaná na Instagramu, a pak také obsah, který přesměruje lidi na jiný web.
Nejlepší je vytvořit více video obsahu, protože Instagram vám umožňuje vytvářet vlastní segmenty publika, které se skládají z diváků vašich videí, na které můžete cílit pomocí reklam. Zde je několik hlavních tipů pro vytváření a publikování nativního video obsahu:
Udržujte videa krátká
Na Instagramu můžete publikovat videa, která jsou dlouhá až 60 sekund. To není mnoho, ale pokud chcete získat co nejvíce interakcí, měli byste publikovat videa ještě kratší - ideální délka je 26 sekund.
Použijte miniatury videa
Uživatelé Instagramu mají možnost vypnout automatické přehrávání při používání mobilních dat. Chcete-li, aby vaše sdělení viděli i lidé, kteří nejsou právě na Wi-Fi, měli byste přidat k videím miniatury, které se jim zobrazí místo přehrávání videa. Při navrhování miniatury mějte na paměti, že by měla hlavně připoutat pozornost. Dosáhnete toho například překryvným textem, který vzbuzuje zvědavost. Můžete ale experimentovat i s přidáním barev a dalších prvků překrytí.
Optimalizujte pro mobilní zařízení
Většina lidí používá Instagram na mobilních zařízeních, protože na webu Instagramu nemůžete dělat všechno. Před zveřejněním videa si jej proto prohlédněte na telefonu a tabletu a ověřte si, zda vypadá dobře a je snadné jej zobrazit.
Publikujte obsah v ideálním čase
Načasování je nezbytnou součástí marketingu na Instagramu. Pokud publikujete v čase, kdy je online maximum lidí z vaší cílové skupiny, získáte daleko více zobrazení.
Doprovázejte obsah poutavým nadpisem
►Vytvořte poutavý nadpis s výzvou k akci a doplňte příspěvek hashtagy, abyste zajistili, že váš příspěvek povzbudí návštěvníky k interakci a dá lidem najevo, co chcete, aby po sledování videa udělali.
Propagujte nejvýkonnější příspěvky
Použijte výše uvedené techniky a vytvořte množství různých videí, která se budou snažit oslovit vaše publikum odlišným způsobem. V případě, že zjistíte, že některá videa fungují lépe než ostatní, měli byste podobných videí vytvořit více a oslovit tak ještě více lidí. Pokud video generuje nadprůměrný počet organických zhlédnutí, sdílení, lajků či komentářů, bude se pravděpodobně líbit i ostatním lidem. Investujte proto nějaké peníze do propagace příspěvku pomocí PPC reklamy a získejte ještě více zobrazení.
Spusťte kampaně na generování potenciálních zákazníků
Spolu s nativním obsahem byste měli přimět lidi, aby se zaregistrovali do vašeho e-mailového newsletteru. Pokud odesíláte lidi z Instagramu na váš web, umístěte zde registrační formulář pro přihlášení do vašeho e-mailového seznamu. Ochotu lidí zaregistrovat se nejlépe podpoříte vhodnou odměnou, která souvisí s předmětem vašeho podnikání a se zájmem publika. Může jít například o e-book, návod, či slevový kupon na vaše produkty. Pomocí e-mailů poté postupně zvyšujte zájem adresátů o váš produkt, a nakonec je přesvědčte, aby si jej koupili. Pokud se vám to nepodaří, můžete je opět oslovit pomocí retargetingové reklamy.
Závěr
Skvělých výsledků dosáhnete i s běžnými PPC reklamami na Instagramu, jak o tom svědčí výsledky mnoha inzerentů. Pokud však chcete dosáhnout lepší návratnosti prostředků investovaných do reklamy (ROAS), zejména při propagaci dražších produktů, je mnohem efektivnější oslovovat publikum, které již o vašem produktu ví. Cílení na publikum, které již o váš produkt projevilo zájem, vám pomůže vyniknout nad konkurencí, vybudovat vztah se svým publikem a okamžitě i dlouhodobě zvýšit množství prodejů.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com