Využijte IGTV pro podporu vašeho podnikání

Jak se dá IGTV využít v marketingu
Nová služba Instagramu, IGTV nabízí možnost sdílení až 60 minutových videoklipů. Jak využít IGTV pro podporu vašeho online podnikání?

Možná že jste slyšeli o tom, že Instagram nedávno spustil novou službu, IGTV (Instagram TV), která bude sloužit pouze ke streamování videa, podobně jako YouTube. Stejně jako jeho vzor, IGTV umožňuje přehrávání delších (až 60minutových) videoklipů, a je zcela zdarma. Několik rozdílů oproti YouTube zde však je. Videa v IGTV se spouští okamžitě po spuštění aplikace, stejně jako v normální televizi, a jsou orientována vertikálně, to znamená na výšku. To je poněkud nezvyklé, protože vertikální video vyžaduje zcela jinou kompozici obrazu, ale zase na druhou stranu se vertikální videa mobilním telefonem jednodušeji natáčí i sledují. K obojímu nám totiž stačí pouze jedna ruka.

Jak se dá IGTV využít v marketingu?

Instagram je velice silný marketingový nástroj. Zapojení IGTV do vašeho marketingového mixu znamená, že budete muset vytvářet video obsah v netradičním formátu. Vyplatí se to vůbec? Odpověď je jednoduchá. Rozhodně ano. Reklama v IGTV má několik nesporných výhod.

  • IGTV je novinka. Nyní máte šanci zaujmout nové návštěvníky, dříve než bude v této oblasti příliš plno.
  • IGTV lze sledovat i prostřednictvím klasického Instagram účtu, což vám zajistí vysokou sledovanost.
  • Uživatelé video milují. Třetina času stráveného na internetu je věnována sledování videa.
  • IGTV sdílí fanoušky s Instagramem. Pokud vás lidé na Instagramu sledují, stanou se automaticky vašimi „followery“ i na IGTV. Díky tomu začnete na IGTV získávat návštěvnost dříve, než nahrajete své první video.
  • Můžete využít speciálních funkcí, jako jsou odkazy v popisu videa, nebo jednoduššího ovládání pomocí přejetí prstu.
  • Propagace pomocí IGTV je skvělým doplňkem PPC reklamy

Jelikož se jedná o video, IGTV je vhodné zejména pro propagaci určitých typů podnikání. Velmi se hodí pro propagaci módy, počítačových her a kampaní, kde potřebujete ukázat produkt v pohybu nebo během používání.

Pokud vaše produkty spadají do podobných kategorií, neměli byste s marketingovým využitím IGTV otálet ani minutu.

Jak začít s reklamou na IGTV

Stáhněte si aplikaci IGTV.

Po stažení aplikace se ujistěte, že jste nalogováni na váš Instagram účet. Pokud ano, instalaci to velmi zjednoduší. Stačí kliknout na „Pokračujte jako (vaše uživatelské jméno na Instagramu)“ a vše se automaticky nainstaluje. Aplikace poté začne přehrávat video podle preferencí, které máte na svém Instagram účtu. Můžete si vybírat videa ze záložek:

IGTV není jediná služba Instagramu, kde můžete vkládat reklamy. Nedávno jsme psali o reklamě v Instagram stories

  • Pro vás (Doporučovaná videa na základě vašich preferencí)
  • Sleduji (vaše oblíbené kanály)
  • Populární (populární videa)
  • Historie (videa, která jste sledoval/a v minulosti)

Videa se začnou přehrávat automaticky po otevření aplikace, stejně jako v TV. Přehrávají se bez zvuku, který musíte sami zapnout.

"Přejetí prstu po obrazovce horizontálním směrem umožňuje listování v jednotlivých klipech, zatímco přejetí prstem vertikálně vyvolá menu ve spodní části displeje."

Založte si kanál na IGTV

Založte si svůj kanál

Pro založení vlastního IGTV kanálu klikněte na svoji profilovou fotku a řiďte se dalšími pokyny. Pokud chcete založit IGTV profil prostřednictvím počítače, zvolte možnost IGTV ve vašem Instagram profilu.

Natočte své první video

Jedinou možností, jak přidáte video do IGTV, je vytvoření a upload z mobilního telefonu nebo z počítače přes Instagram účet. Během natáčení mějte na paměti, že video pro IGTV musí dodržovat určité parametry.

Video musí být natočeno na výšku, s poměrem stran ideálně 9 : 16, mělo by mít formát MP4 a musí mít minimálně 15 sekund. Pro běžné účty je délka videa omezena na 10 minut, s výjimkou ověřených účtů, které mohou publikovat až 60minutová videa. Ověřené účty patří většinou známým celebritám nebo velkým společnostem.

Propagujte vé stránky na Instagramu

Nahrajte video do aplikace IGTV

V mobilní aplikaci klepněte na váš profilový obrázek a poté zvolte ikonu označenou znaménkem +, která se objeví na pravé straně obrazovky. Vyberte video, které chcete nahrát do aplikace. Pokud používáte počítač, přetáhněte myší video do políčka označeného znaménkem +.

►Jakmile máte vybrané video, vyberte mu výstižný titulek, který by přitáhl pozornost diváků.

Délka titulku by neměla přesáhnout 20 znaků, aby se titulek v náhledu videa zobrazoval celý. Vyplňte také podrobnější popis videa, kam napište, o čem video je, a také doplňte vhodné hashtagy. Pokud divák klikne na video, zobrazí se mu titulek i popis, ze kterého se dozví, co jej ve videu čeká.

Můžete si také vybrat, zda se má video zobrazit i na vaší domovské stránce na Facebooku.

Jako další vyberte vhodný obrázek, který bude fungovat jako náhled videa. Obrázek, který nahrajete, musí být také na výšku, jako zbytek videa. Můžete použít obrázek z videoklipu nebo zvolte nějakou hezkou fotografii na stejné téma. Pokud obrázek nepřidáte, systém vybere některý obrázek z videa automaticky. Tento způsob je jednoduchý, přesto jej však nedoporučujeme, jelikož nemáte kontrolu nad tím, jaký obrázek systém vybere.

Pokud chcete přilákat co nejvíce návštěvníků, měl by být náhledový obrázek co nejpřitažlivější.

Poté co vše řádně vyplníte, odešlete obrázek do aplikace IGTV, kde jej vaši diváci budou moci okamžitě sledovat. Pokud své video odešlete pomocí IGTV aplikace, nebudete jej moci editovat pomocí mobilního telefonu. Pokud chcete ve videu něco změnit, musíte tak učinit přes aplikaci Instagramu na počítači.

nahrajte své první video do IGTV

 

Sledujte své úspěchy

Základem každého marketingu je měření a vyhodnocování statistik. Pokud chcete vědět, jak si vede váš televizní kanál na Instagramu, klikněte na ikonu v podobě 3 teček a vyberte „zobrazit statistiky“. Zjistíte zde, kolikrát si vaše video návštěvníci přehráli, kolik z nich zanechalo komentář nebo mu dalo lajk.

Tipy a triky pro IGTV

Vytvářejte videa, která jsou vhodná pro automatické spouštění. Videa se na IGTV spouštějí automaticky a jejich zvuk je vypnutý. Nedávejte tedy na začátek žádné znělky, jelikož si uživatel většinou zapne zvuk až později, pokud vůbec.

Snažte se proto předávat maximální část sdělení vizuálním způsobem.

Přidejte výzvu k akci. K videu můžete připojit odkaz na vaše stránky. Využijte toho! Podle toho, co chcete, aby diváci vašeho videa udělali, formulujte jasnou výzvu k akci, která je přivede na váš web.

"Dejte výzvu k akci na začátek nebo doprostřed vašeho videa, abyste byli schopní oslovit i návštěvníky, kteří se na video nevydrží dívat do konce."

Propagovat své produkty a zboží pomocí videa je skvělý způsob, jak dát o sobě vědět. Stažení aplikace a vkládání video obsahu do IGTV je velice jednoduché a rychlé.

Pokud vytváříte videa a chcete s jejich pomocí propagovat své výrobky, je IGTV skvělou příležitostí, jak podpořit váš byznys.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Co je edge SEO?

Zaměřte se na efektivní aktualizace SEO implementací změn na okraji sítě, zvýšením flexibility a rychlosti internetových stránek.
Přečíst článek

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp