Během optimalizace PPC kampaní je důležité zajistit, aby vaše reklamy byly co nejpřitažlivější pro potenciální zákazníky. Nejde jen o to umístit reklamu co nejvýše ve výsledcích vyhledávání. Klíčový pro její úspěch je hlavně její obsah, který rozhoduje o tom, zdali reklama zákazníka zaujme natolik, aby na ni kliknul, nebo ji bez povšimnutí přehlédne.
Při nastavování PPC reklamy se mnoho obchodníků soustřeďuje hlavně na výzkum klíčových slov a strukturu účtu, zatímco obsah samotné reklamy je často opomíjen. To je však chyba. Právě reklama je tím místem, kde dochází ke kontaktu mezi potenciálním zákazníkem a vaší firmou. Veškerý obsah PPC reklam by proto měl být vytvořen velice pečlivě, přičemž zvláštní pozornost byste měli věnovat i personalizátorům a rozšířením, které používáte. Níže v tomto článku najdete několik tipů, kterých můžete využít k vylepšení vašich PPC reklam a k jejich personalizaci pro zákazníky v různých fázích jejich zákaznické cesty.
Obsah reklamy
Při psaní textu reklamy se obvykle zaměřujeme na klíčová slova a CTA (výzva k akci). Tyto nezbytné součásti reklamy jsou většinou součástí popisu. Neméně důležitou, možná ještě důležitější součástí reklamy je však nadpis. Právě nadpis je totiž rozhodující pro to, zda vaše reklama upoutá zákazníkovu pozornost. Přitažlivý nadpis je nezbytný pro to, aby si vůbec někdo četl zbytek reklamního sdělení.
►Správně sestavený nadpis vám pomůže zvýšit CTR reklamy a získat tak více návštěvníků.
Personalizátory reklam
Používání personalizátorů reklam vám umožňuje přizpůsobit text reklamy a zvýšit tak relevanci pro cílové publikum. Můžete například dynamicky měnit text reklamy v závislosti na tom, kde se dotyčný návštěvník nachází. To je velmi výhodné například v případě, že se snažíte oslovit zákazníky bydlící poblíž vás, a chcete je přesvědčit možností osobního odběru zdarma. Zákazníkům z vámi definovaného okolí se bude zobrazovat reklama akcentující osobní odběr, zatímco ostatním návštěvníkům se bude zobrazovat klasická reklama. Tímto způsobem můžete značně zvýšit proklikovost reklamy (CTR) a zároveň snížit cenu za proklik (CPC). Pokud nabízíte nějakou časově omezenou akci či slevu, pomocí personalizátoru můžete do vaší PPC reklamy umístit odpočet, jak dlouho ještě zbývá do konce akce. Odpočet vyvolá u potenciálních zákazníků podvědomý strach ze ztráty (FOMO), což je může přimět k nákupu.
Odkazy na podstránky
Posledním krokem v optimalizaci PPC reklam jsou rozšíření o odkazy na podstránky webu. Jak už z jejich názvu vyplývá, umožnují rozšířit vaši reklamu o další odkazy, které mohou vést na další stránky vašeho webu. Je vhodné jako rozšíření použít odkazy na obsah, který vhodným způsobem doplňuje obsah na hlavním odkazu reklamy a souvisí se stejným klíčovým slovem. Možná zákazník není ještě připraven si produkt koupit, nabídněte mu tedy odkazy na více informací o produktu, nebo na recenze zákazníků. Kromě rozšíření marketingového sdělení má rozšíření o podstránky ještě další výhodu. Díky rozšíření je totiž reklama mnohem nápadnější a snadno tak vynikne mezi reklamami vašich konkurentů, kteří rozšíření nemají. Reklama vypadá větší, a tudíž ji potenciální zákazníci mají tendenci podvědomě vnímat jako "lepší" a "důvěryhodnější".
Při optimalizaci PPC kampaně se nevěnujte pouze klíčovým slovům. I obsah reklamy je velmi důležitý, protože potenciálnímu zákazníkovi zprostředkuje první kontakt s vaší firmou a umožní vám udělat nezapomenutelný první dojem, který je pro navázání důvěry velmi důležitý.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com