Rok 2022 vypadá pro online obchodníky velmi slibně, zejména na základě velkých technických vylepšení, nových verzí a vylepšení funkcí, které jsme letos zaznamenali ve světě PPC a dalších platforem placené reklamy.
Ať už hledáte optimalizace pro osvěžení své stávající PPC strategie, nebo pátráte po zcela nových způsobech, jak oslovit své publikum, tyto trendy jsou fantastickými oblastmi, které můžete prozkoumat při snaze o zvýšení výnosů z PPC reklamy v roce 2022.
1. Konverzní akce
Měření konverzních cílů a hlavních iniciativ je základem pro vaši PPC strategii. S tím, jak je sledování v reklamních platformách a analytických platformách stále sofistikovanější, roste i počet a typ konverzních akcí, které mohou inzerenti sledovat. Obvykle inzerenti sledují několik konverzních akcí na jeden účet.
Mezi běžné konverzní cíle PPC patří např:
- Transakce.
- Vyplnění kontaktního formuláře.
- Stažení ukázky nebo demoverze.
- Telefonní hovory.
- Konverze z chatu.
- Přímé konverze od lokálních zákazníků.
- Offline konverze přiřazené ke kliknutí na reklamu.
- Vlastní cíle.
Měříte vše, co byste mohli měřit? Jakou hodnotu spojujete s jednotlivými cíli konverze?
2. Efektivní správa automatizovaných PPC reklam
Přestože reklamní platformy stále více zavádějí možnosti automatizace, které zjednodušují správu PPC reklam, není to tak snadné jako otočit vypínačem. Abyste automatizaci využili naplno, musí ji řídit a monitorovat lidští PPC manažeři.
Například kampaně využívající inteligentní strategie biddingu je třeba sledovat a čas od času upravit cílové CPA nebo cílovou ROAS.
Chytré kreativy, jako jsou responzivní reklamy ve vyhledávání a v obsahové síti, by měly být kontrolovány z hlediska výkonnosti jednotlivých reklamních sestav.
V rámci PPC strategie určete, které součásti účtu lze automatizovat, od biddingu přes kreativu až po případné použití skriptů. Poté sledujte výkon reklamy a vyhodnocujte její výsledky. Můžete je také porovnat s předchozími "ručními" kampaněmi.
3. Strategie porovnávání klíčových slov
V letošním roce došlo k velkým změnám v technickém fungování typů shody klíčových slov ze strany Google Ads a Microsoft Ads, které tudíž vyžadují mírnou změnu strategie.
Modifikátor široké shody byl zrušen a i ostatní typy shody doznaly určitých změn. Existuje mnoho reklamních účtů s kampaněmi, které stále používají "starou" verzi organizace klíčových slov a které budou potřebovat optimalizaci strategie klíčových slov.
Některé z provedených změn zjednoduší strukturu účtu a umožní větší flexibilitu témat. Například seskupování klíčových slov podle typu shody nebo používání stejného klíčového slova s více typy shody pravděpodobně není pro většinu inzerentů vhodnou strategií.
►Načrtnutí způsobu přiřazování klíčových slov a případných strukturálních změn bude nezbytným cvičením při přípravě na to, co přijde příště.
4. Přezkoumání textu reklamy
Texty vašich PPC reklam je nutné neustále sledovat a vyhodnocovat, abyste podchytili eventuální změny v algoritmu i v preferencích zákazníků.
V roce 2022 to je obzvláště důležité, protože samotné reklamní formáty procházejí změnami, které způsobují že předchozí formáty, jako jsou rozšířené textové reklamy, budou zastaralé.
►Reklamy Google Ads a Microsoft Ads letos přecházejí na formát responzivních reklam ve vyhledávání (RSA).
Tento formát obsahuje až 15 nadpisů a 4 popisy, které se při testování míchají a tvoří různé kombinace. Systém strojového učení poté uživateli naservíruje přesně tu kombinaci, která má nejlepší výsledky.
Dva nebo více reklamních prvků lze takzvaně "připnout", což znamená, že označíte, že se má zobrazit konkrétní nadpis nebo popis. To je dobrý způsob, jak zajistit, aby byla přítomna vaše preferovaná výzva k akci (nebo jiné kritické sdělení). Nepřehánějte to s připínáním, protože Google má tendenci hodnotit tyto reklamy jako ne tak dokonalé.
Google poskytuje také doporučení na vylepšení titulků nebo zahrnutí více klíčových slov, zatímco Microsoft Ads zobrazuje informace o výkonu reklamy, který označuje jako "nízký", "dobrý" nebo "nejlepší", podle toho, jak jsou responzivní reklamy výkonné.
Pokud vaše PPC strategie v současné době zahrnuje RSA, zkontrolujte hodnocení složek reklamy a nahraďte "špatné" nebo "průměrné" reklamní prostředky novými kreativami – při jejich tvorbě se inspirujte těmi, které jsou ve vašem účtu nejvýkonnější.
5. Responzivní obsahové reklamy
Někteří inzerenti používají responzivní obsahové reklamy jako hlavní součást své PPC buď ze zvyku, nebo z touhy kontrolovat sdělení své značky.
►Responzivní obsahové reklamy mohou poskytnout lepší dosah a zároveň zjednodušit proces tvorby a přitom propagovat sdělení značky, které inzerenti chtějí.
Kromě zjednodušení procesu tvorby otevírají responzivní obsahové reklamy více možností propagace v obsahové síti. Dynamicky totiž kombinují nadpisy, popisy a obrázky tak, aby se "vešly" do jakéhokoli prostoru na webu, kde se nachází vaše publikum.
Oproti tomu statické obrázkové display reklamy lze zobrazit pouze v přesných rozměrech reklamního prostoru, pro který byly vytvořeny.
Další výhodou responzivních zobrazovacích reklam je, že vám dávají možnost využívat zpětnou vazbu o výkonu Google Ads k optimalizaci reklamních prostředků.
Responzivní zobrazovací reklamy lze spouštět vedle jakýchkoli obrázkových zobrazovacích reklam, což vám dává možnost testovat a porovnávat dosah a výsledky.
6. Využijte informací o svých stávajících zákaznících
Hledání správného publika ve správný čas je svatým grálem PPC reklamy již mnoho let, dlouho předtím, než reklamní platformy vylepšily cílení v obsahových sítích. Vaše PPC strategie na letošní rok by proto měla zahrnovat co nejlepší využití publik, které již máte.
►Se současným omezením souborů cookie jsou pro inzerenty zásadní data první strany.
Použití vlastních interních dat (která s vámi zákazníci sdíleli) vám umožní znovu je oslovit nebo zacílit reklamy na publikum, které je jim podobné.
Jak na to? Jednoduše nahrajte seznam zákazníků do reklamní platformy a ta se pokusí tyto zákazníky přiřadit ke známým uživatelům. Koncept přiřazování zákazníků je k dispozici téměř na všech PPC platformách, takže tuto strategii můžete libovolně opakovat.
Je však třeba mít na paměti, že míra shody na reklamních platformách se bude lišit, proto mějte realistická očekávání.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com