86% dotazovaných uvedlo, že programy jsou středně až velmi úspěšné! Co je ale ještě zajímavější? Sledovat, jak definují úspěch samotní marketéři. Influencer marketing považujeme za taktiku marketingu na vrcholu trychtýře. I když jde o efektivní tah pro zvyšování povědomí a budování důvěryhodnosti, výhody tímto zdaleka nekončí.
Zde pro vás máme čtyři zajímavé výhody, které B2B marketéři získávají díky chytrému influencer marketingu.
Lead Gen & Revenue
Influencer marketing je skvělý nástroj, který může přivést nové zákazníky k vaší značce a to i bez toho, aniž by influencer poskytl prodejní nabídku nebo podpořil vaše řešení. Více jak polovina dotázaných respondentů uvedla, že jejich program influencerů je přímo zodpovědný za generování nových potenciálních zákazníků. A co je ještě zajímavější, více jak 33% uvedlo, že jsou schopni příjmy přímo přiřadit svému programu.
Pokud chcete efektivně využívat influencerský obsah pro získání potenciálních zákazníků, nevytvářejte úžasné aktivum a pak ho nenechávejte za branou. Influenceři budou pravděpodobně méně rozšiřovat chráněný obsah.
Nechte místo toho své centrální aktivum volně. Nabídněte přidanou hodnotu. O co jde? Může to být například kontrolní seznam, šablona, PDF soubor ke stažení nebo dokonce podrobnější obsah zaměření na konkrétní odvětví.
Vztahy se zákazníky
Influencer marketing dokáže přivést vaší značce více relevantních zákazníků. Kromě toho může také posílit váš vztah se stávajícími zákazníky. Náš průzkum zjistil, že skoro polovina dotázaných hledá o své zákaznické základny část svého mixu influencerů.
I když vaši zákazníci nemají na svých sociálních sítích tisíce sledujících, mají neocenitelné praktické zkušenosti. Jejich zahrnutí do obsahu pro influencery pomáhá obohatit obsah, přispívá k úspěchu vašich zákazníků a zvyšuje vaši důvěryhodnost. Jak funguje marketingová psychologie k ovlivnění zákazníků?
Morálka vedení a zaměstnanců
Nechte své zaměstnance, aby vystupovali po boku influencera. Získají tak podporu. Vedoucím pracovníkům tato nová zkušenost pomůže budovat jejich myšlenkové vedení a důvěryhodnost v oboru – toto jsou přímé výhody pro jejich kariéru, které můžete přímo připsat marketingovému oddělení.
Pokud zařadíte zaměstnance do obsahu, přínosem bude více praktických zkušeností. Odlišíte svou značku od konkurence a skvěle zpropagujete vaši firemní kulturu. Zaměstnanci se budou cítit oceněni a budou více vidět.
Celých 56% respondentů hledá u vedoucích pracovníků obsah pro influencery a 46% využívá své zaměstnance jako influencery. Proměňte i vy své zaměstnance v influencery! Pomohou vám vylepšit váš obsah, posílíte morálku a utužíte vztahy na pracovišti.
Budování komunity
Bavíme-li se o budování vztahů, můžete využít probíhající influencerské programy k vytvoření komunity influencerů. Navzájem si můžete představit influencery, nejváženější zákazníky i manažery vaší značky. Dejte jim prostor, aby se od sebe vzájemně učili. Dejte jim příležitost k videohovorům nebo osobnímu kontaktu.
Komunita influencerů je prospěšná pro všechny zúčastněné
- Přispívá k celkovému úspěchu: 100% respondentů využívajících influencery uvedlo, že jejich program je úspěšný.
- Influenceři mají možnost propojit se s dalšími lídry v oboru.
- Vedoucí pracovníci se mohou zapojit do konverzace a budovat si svůj vlastní vliv a důvěryhodnost.
- Všechny tyto konverzace mohou přispět k dalšímu skvělému obsahu, který baví vaše publikum.
Je čas zvýšit svůj B2B vliv
Jak jste se mohli dočíst v tomto článku, influencer marketing pro B2B je na vzestupu. 73% dotázaných hlásí nárůst zájmu za poslední rok a 80% dotázaných uvedlo, že čekají růst zájmu i v příštím roce a dále.
Je na čase, aby B2B marketéři přistupovali k influencer marketingu s větší disciplínou, strategií a neustálým úsilím. Náš průzkum poukazuje na fakt, že všechny spuštěné programy s dokumentovanou strategií budou s největší pravděpodobností úspěšnější, než pouhé jednorázové kampaně.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com