Lidé, kteří hledají produkty, jako jsou ty, které nabízíte, mají k dispozici mnoho možností. Jednotlivé firmy, které nabízejí stejné nebo podobné zboží jako ta vaše, mohou vypadat pro průměrného člověka stejně, takže je jen přirozené, že potenciální zákazníci zúží výběr tím, že eliminují společnosti, které se jim zdají neurčité nebo nedůvěryhodné. A to je právě místo, kde přichází ke slovu dobrá značka.
Výrazná značka ukazuje, že své podnikání berete vážně. Koneckonců, za kvalitní značkou stojí nepochybně nemalá investice času a prostředků. Zákazníci mohou oprávněně očekávat, že při řešení jejich potřeb jim budete věnovat stejnou péči, jakou jste věnovali budování své značky.
►Chování zákazníků ovlivňuje čas a energie, kterou jste věnovali budování vaší značky. A dobrá značka přímo ovlivňuje výsledek hospodaření vaší společnosti.
Jak vypadá úspěšná obchodní značka
Přemýšlejte o značkách produktů, které sami kupujete, a o tom, co je odlišuje od ostatních. Je to nápadné logo, chytlavý slogan nebo chytrá marketingová kampaň, která vás pokaždé přiměje si výrobek koupit? Možná se vám určitá značka líbí, protože ji spojujete s vynikajícím zákaznickým servisem, nebo proto, že společnost, která za značkou stojí, investuje do toho, na čem vám záleží.
Správně zavedená značka vypráví příběh vašeho podnikání. Pokaždé, když potenciální zákazník uvidí vaši značku, měl by být schopen získat představu o tom, co děláte a kdo jste - a také to, co od vás může očekávat.
►Silné značky nabízejí autentičnost, zapamatovatelnost, hodnotu, důvěryhodnost a autoritu.
Autentičnost
Budete mít větší úspěch, pokud při tvorbě značky zůstanete věrní svým kořenům. Autenticita vám pomůže vybudovat základnu věrných a dlouhodobých zákazníků.
Zapamatovatelnost
Jedním z nejdůležitějších cílů značky je udělat na zákazníky nezapomenutelný dojem. Vaším cílem by mělo být, aby se lidem okamžitě vybavila vaše značka, jakmile začnou přemýšlet o produktech z vašeho oboru.
Hodnota
Jaký problém můžete zákazníkům pomoci vyřešit? Ukažte potenciálním zákazníkům, co můžete udělat, abyste jim nějakým způsobem zlepšili život. Pokud nabízíte produkt nebo službu, které nikde jinde nenajdou, dejte jim o tom vědět.
Důvěryhodnost
Než se zákazníci rozhodnou u vás utratit své peníze, musí se spolehnout na vaši důvěryhodnost. Jasně řekněte, co od vás zákazníci získají. Skryté poplatky nebo nejasné smlouvy snižují důvěryhodnost, zatímco transparentní přístup a online recenze ji pomáhají zvýšit.
Silná značka a SEO
Výhodou značky, která je v povědomí veřejnosti dostatečně zapsaná, je snadná optimalizace pro vyhledávače - SEO. Lidé budou automaticky hledat název vašeho produktu ve spojení s vaší značkou, což vás při těchto vyhledáváních posune na první místa.
Jak definovat osobnost vaší značky
Každá značka má jedinečný příběh. Při jeho vyprávění byste se měli soustředit na to, co je základem vaší značky, díky čemu je vaše společnost přitažlivá pro zákazníky. Identita vaší značky závisí na tom, jaké základní hodnoty vaše firma zastává. Nabízíte produkt pro zákazníky, kteří milují luxus? Cílíte na technologické entuziasty? Nebo jsou vaší cílovou skupinou ekologicky zaměření lidé, kteří se snaží chránit planetu?
Provádějte průzkum trhu
Pokud na to máte dostatek prostředků, můžete najmout profesionální firmu pro výzkum veřejného mínění, aby zjistila, jak lidé vnímají vaši značku. Můžete se však k těmto informacím dostat i levněji.
Jedním z nejjednodušších způsobů, jak získat zpětnou vazbu ohledně vaší značky, je prostě se zeptat svých přátel a spolupracovníků, aby vám řekli, co je napadne, když uslyší název vaší společnosti. Cenným zdrojem informací může být i zpětná vazba, kterou jste dostali od předchozích klientů.
Určete svou osobnost značky
Zkuste přemýšlet o vaší značce, jako by šlo o člověka. Popsali byste jej v takovém případě například jako:
• Muže či ženu?
• Upjatého či neformálního?
• Analytický nebo kreativní typ?
Představte si, že tuto „osobu“ chcete představit někomu jinému. Může to vypadat na první pohled hloupě, ale toto myšlenkové cvičení vám pomůže ujasnit si osobnost vaší značky. Atributy, které na své značce zvýrazníte, jsou pravděpodobně nejvýznamnějšími prvky, které vaše značka nabízí. Jakmile si ujasníte "osobnost" své značky, můžete přejít k vytváření loga a dalšího vizuálního obsahu.
Buďte konzistentní
U značky je nutná konzistence. Dodržujte stejné logo a barevné schéma, abyste vyjádřili profesionální přístup, který přiláká nové klienty.
• Používejte stejný popis firmy napříč všemi profily na sociálních sítích.
• Používejte své logo všude - na profilech v sociálních sítích, v e-mailových podpisech, na svém webu, na vizitkách atd.
• Používejte stejná písma, barvy a styly v celém svém textovém i vizuálním obsahu.
• Používejte ve svém psaném obsahu vždy stejný "tón".
Poznejte své publikum
Při vývoji své značky zvažte, jak by reagoval váš typický klient. Někteří klienti dávají přednost práci se značkami, které jsou neformální a pozitivní. Naproti tomu ostatní hledají technologické společnosti, které jsou ve své komunikaci více formální a profesionální.
►Vytvořte rovnováhu mezi získáváním nových klientů a přitažlivostí pro své stávající klienty.
Buďte flexibilní
V průběhu času můžete zjistit, že sdělení, které komunikuje vaše značka, neodpovídá zcela tomu, co chcete svým zákazníkům sdělit, ani tomu, co chtějí oni slyšet. V takovém případě je nutné vaši značku vyladit nebo zcela změnit, aby odpovídala vašemu podnikání a vkusu vašich zákazníků.
►Buďte otevřeni novým nápadům a změnám. Nechte prostor pro začlenění zpětné vazby od vašich zákazníků.
Při vytváření identity vaší značky si udělejte čas na rozvoj její osobnosti a rozhodněte se, které aspekty vaší společnosti zvýrazníte. Zůstaňte konzistentní, a komunikujte zprávy, které osloví vaše typické klienty, ale nezapomeňte být flexibilní, pokud se vaše značka bude potřebovat vyvíjet.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com