Nezapomněli jste na sezónní SEO projekty?
Letošní léto nám ještě ani zdaleka nezačalo, ono nám do důsledků bráno, nezačalo ještě ani jaro, ovšem už se to blíží a světlo na konci zimního tunelu je stále viditelnější. Je možné, že právě vy patříte k agenturám, jejichž projektová špička je letního rázu - to jsou všechny ty stránky pro hotely, restaurace, prodejny zmrzliny a cukrárny, firmy dělající lesnické výpomocné práce atd. Jestliže je to pravda, pak je nutno oprášit své staré dovednosti ještě před tím, nežli sezóna skutečně naplno vypukne. Pro firmy, stránky, osoby a projekty, jenž jsou do velké míry ovlivněny sezónními výkyvy ročních období je velmi důležité začít přemýšlet o vlivech sezónních SEO výkyvů dlouho před tím, nežli samotná sezóna začne. Kdybyste totiž podobnou věc podcenili a nechali to na později, zjistíte, že v čas skutečného započetí řečené sezóny již nemáte moc prostoru k aplikaci jakýchkoliv změn a dlouhodobých trendů. Nezapomínejme, že SEO je dlouhodobý proces a jako u takového u něj chvíli trvá, nežli z něj sklidíme první digitální ovoce.
Řekněme například, že děláte zakázku pro "Cape Cod Hotel". Když nahlédneme do jeho tabulky vyhledávaných frází u Google, tak zjistíme, že začíná být hledaným již někdy v dubnu, mezi červencem a srpnem zažívá špičku, no a v září a říjnu již pomaličku přechází do před-zimního útlumu. I bez této tabulky bychom si ale i prostou logikou mohli odvodit příslušný fakt, totiž ten, že zhruba už někdy okolo dubna se i u nás většina domácností nebo lidí v práci začíná bavit na téma destinace letní dovolené.
Položme si ale zásadní otázku - jak může těchto trendů Cape Cod Hotel využít ku své výhodě?
1. Přidávat obsah nejen o hotelu
Lidé nebývají až tak úplně připraveni hned při první návštěvě (nebo dohledávání údajů) si zabookovat hotel, takže by se většina obsahu stránek Cape Cod Hotelu měla zaměřit na aktivity a události, které se zde v létě budou odehrávat. Jaké zde třeba budou poblíž koncerty? Kulturní vystoupení v okolních městech? Či snad nějaká výroční akce a sjezd? Je tu něco speciálního, proč by zákazník měl přijet právě sem? Specializuje se hotel na svatby, páry nebo rodiny a poskytne jim jisté speciální zázemí? Jak daleko jsou známé atrakce?
Ano, pochopili jste to správně - nejde o to, nutit zákazníka do zamluvení termínu, ale přesvědčit jej, že právě toto je ta nejlepší destinace, kam může vyrazit. A to si pište, že jej spíše zaujme zmínka o nějakém místním rekordu, nežli, že hotel poskytuje "prvotřídní služby" a "zákazník je mu nadevše". A proč vlastně mluvit o letních akcích měsíce před zahájením? Protože je to jediná cesta, jak využít trendů ve vyhledávání hotelu - jistě uznáte, že nemá cenu dělat to v zimě, když sem chodí pár lidí víceméně omylem. Kdyby nám hotel čekal s publikováním do května až června, jak se to běžně stává, zbytečně by plýtval řadu měsíců a jistě mnoho dalších potenciálních zákazníků mohlo uvážit jeho návštěvu. Obsah musí pracovat ve prospěch sezónního SEO, naopak to určitě být nemůže, jelikož vystavit akce v plném chodu sezóny už mnoho lidí nepřitáhne. A proč se zbytečně připravit o silnější tržní pozice?
2. Stavět lokální linky
Když je sezóna v plném proudu, má Cape Cod Hotel (a potažmo i jakýkoliv jiný, že ano) co dělat, aby se vypořádával se zákazníky, jejich rezervacemi, rušením, přesuny, problémy s ubytováním atd. To vše způsobí dokonalý informační chaos, v němž na nějakou rafinovanou SEO kampaň určitě nebude čas, prostředky a ani volný personál. I zde se tedy vnucuje otázka, proč nevyužít optimálního období klidu a nepřipravit se předem. A přípravou máme na mysli i stavění lokálních linků. Jde o to, že Cape Cod sice není velké místo, ale hotelů a měst po okolí je zde určitě více, takže by potenciální klient mohl skončit v jiném, nežli právě tomto (Hyannis Port, Provincetown, ...). Je tudíž nesmírně důležité, nebýt dobrý jen při hledání názvu, ale také ve spojitosti s daným městem (většina lidí totiž poprvé nejdříve hledá město a až pak, kde se ubytuje) - je třeba nastavět tolik lokálních linků, kolik jen půjde. Posloužit nám k tomu mohou různé lokální historické stránky, kluby, sdružení, diskuze veteránů, online komunity hasičů, novinkové weby lokálních zpráv, kalendáře událostí z regionu, stránky věnující se recenzím hotelů od okresní úrovně výše a samozřejmě i samotné stránky města, kde spousta lidí začíná.
3. Nezapomenout na novinkový e-mail minulým hostům
Cape Cod je populární destinace pro výlety a dovolené pro řadu lidí z východního pobřeží, speciálně pro osoby okolo Bostonu. Důvod je prostý - je to sem nejblíže. Řada lidí sem rovněž jezdí se svými přáteli a rodinou. A náš hotel samozřejmě musí jemně upozornit všechny své minulé zákazníky, že je ještě pořád tady a to ideálně právě v období, kdy se začínají plánovat dovolené. Lidé rádi jezdí znovu na místa, kde zažili něco příjemného, takže proč je v tom nepodpořit a ještě je motivovat třeba nějakou marketingovou akcí (jedno dítě zdarma, 10. den ubytování zdarma, sleva, ...)? E-mailovým upozorněním je tedy dobré získat pozornost bývalých zákazníků, navíc, stojí to jen tochu času na rozdíl od jiných forem reklamy...
Několikráte jsme to již naznačili a ve stejném duchu bude i závěr - jestliže chcete u podobných sezónních záležitostí dosáhnout dobrých výsledků, musíte si své věci začít rovnat dlouho před tím, nežli k nim skutečně dojde. Je třeba k tomu zaujmout proaktivní přístup a dělat pro to vše: vystavovat fotky na sociálních médiích, šířit informace o místních zajímavostech a událostech, kontaktovat se s lokálními bloggery apod. Neuškodí ani spojení s místními firmami a podniky, jako třeba půjčovnou kajaků. A jelikož se nám blíží duben, je největší čas zvážit, kde bude něco podobného potřeba!