PPC reklamy Google Ads musejí ve výsledcích vyhledávání čelit konkurenci ostatních firem, které cílí na stejná klíčová slova jako vy. Jedním z nejefektivnějších způsobů, jak získat víc kliknutí je udělat větší a lákavější reklamu. S tímto úkolem vám skvěle pomůže rozšíření reklam.
Rozšíření reklam jsou doplňující údaje, které se mohou zobrazovat u textu reklamy, např. adresa, telefonní číslo, slevová akce, cena, obrázek produktu, odkazy na podstránky a podobně. Nemusí se zobrazit vždy a nemáte žádnou možnost ovlivnit, které, a zda vůbec, vaši potenciální zákazníci uvidí. Záleží přitom na hodnocení reklamy a na dalších faktorech.
Kromě 3 x 30 znaků pro nadpisy, 2 x 90 znaků pro text reklamy a 2 x 15 znaků pro URL adresu můžete díky rozšíření reklam sdělit uživatelům další informace a využít při tom mnohem více prostoru. Díky tomu bude vaše reklama pro potenciální zákazníky mnohem atraktivnější a umožní vám získat víc kliknutí a zákazníků.
Jak funguje rozšíření o odkazy na podstránky
Rozšíření odkazů na podstránky neboli sitelinky jsou vlastně miniaturní reklamy, které pomáhají doplňovat klasický reklamní text. Tato rozšíření se používají k dalšímu doplnění užitečných informací, které by firma chtěla propagovat, a to tak, že nabízejí konkrétní stránky s doplňujícími informacemi, na které se návštěvníci mohou dostat po kliknutí na rozšířené odkazy. Může to být například otevírací doba prodejny, kategorie produktů, adresa prodejny, obchodní podmínky a další informace důležité pro vaše zákazníky.
Rozšíření odkazů na podstránky se zobrazují v reklamách v horní a dolní části ve skupinách po 2 a jsou kompatibilní s PPC kampaněmi ve vyhledávání a video kampaněmi na YouTube. Další skvělou věcí je, že jejich přidání je zcela zdarma! To znamená, že vám nebudou účtovány poplatky za rozšíření původního textu PPC reklamy, ale místo toho bude každý sitelink považován za součást původní reklamy.
Hlavní výhody odkazů na podstránky
Nyní, když máte stručnou představu o sitelincích, si pojďme popovídat o tom, jak užitečné mohou být pro vaši firmu. V rámci podnikání je potřeba neustále sdílet různé informace s vaším publikem, což může být poměrně těžkopádné, zejména při vytváření nového reklamního textu. S rozšířením odkazů na podstránky je správa více produktů a obchodních nabídek mnohem jednodušší. Tyto dodatečné odkazy pomáhají zobrazit řadu různých důležitých stránek v rámci vašeho webu. Mohou zahrnovat hlavní kategorie z vaší nabídky, stránky konkrétních produktů... To povzbuzuje lidi, aby se pohybovali po celém webu, protože mohou vidět více z toho, co je na vašem webu nabízeno. Přidání odkazu na podstránky je přitom velice jednoduché.
Kdykoli zařadíte do prodeje nové produkty nebo speciální nabídky, rozšíření o podstránky eliminuje potřebu vytvářet další reklamy, pokud to není nutné. Odkazy na podstránky dokonce umožňují naplánovat konkrétní data začátku a konce spuštění. Když se na věc podíváte trochu strategičtěji, zjistíte také, že s větším počtem odkazů na podstránky pokrývá vaše reklamní sdělení větší plochu v SERP (stránce s výsledky vyhledávání), díky čemuž se vaše PPC reklama stane na stránce viditelnější než reklamy vaší konkurence a získá více prokliků.
Další výhodou jsou poznatky o zájmu publika o jednotlivé části vašeho obsahu, což může být opravdu neocenitelné. Pohled na to, kolik kliknutí nebo utracených peněz bylo připsáno jednomu rozšíření oproti jinému, může mít obrovský význam pro tvorbu PPC strategie. Další výhodou odkazů na podstránky je to, že si můžete přesně vybrat, které stránky se mohou zobrazit, a přímo tak ovládáte vaše reklamní sdělení pomocí přizpůsobeného textu odkazu a popisu odkazu. Nejenže můžete prostřednictvím textu vysvětlit, jak je váš produkt úžasný, ale můžete také přizpůsobit uživatelský zážitek konkrétně položce, kterou vaši potenciální zákazníci hledají.
Jak přidat rozšíření odkazů na podstránky
- Přejděte do nastavení Google Ads, v nabídce vlevo klikněte na možnost "Reklamy a rozšíření" a poté na možnost "Rozšíření".
- Klikněte na modré tlačítko plus a poté na položku "Rozšíření odkazu na stránky".
- V rozevírací nabídce Přidat do vyberte úroveň, na kterou chcete přidat rozšíření. Vyberte účet, kampaň nebo reklamní skupinu. Můžete použít již existující odkaz na stránky, nebo vytvořit nový.
- Vyplňte text odkazu a URL adresu.
- Do pole Popis zadejte další text popisující váš odkaz. Není to sice povinné, ale je vhodné to udělat. Pokud vyplníte oba řádky popisu, může se váš odkaz na podstránky zobrazit s těmito údaji.
- Kliknutím na tlačítko Uložit uložte nastavení odkazu na webovou stránku pro vaši kampaň.
Závěrem
Existuje spousta způsobů, jak prezentovat všechny produkty, které by vaše publikum mohly zajímat, ale nic to nedokáže tak dobře jako seznam odkazů na podstránky. Tyto sitelinky jsou ideální, pokud máte hromadu dalších věcí, které chcete svému publiku sdělit. Lze snadno upravit, implementovat a prezentovat, aniž byste museli zaplatit více, než cenu za kliknutí. Pokud rádi sdílíte nové nabídky se svým publikem, rozšíření o odkazy na podstránky je ideální volbou!
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com