Rozšíření reklam dokáže perfektně doplnit původní reklamu. Dokáže přivést návštěvníka na vhodnější landing page v závislosti na jeho preferencích, umožní mu získat více informací o vaší nabídce a ceně, ještě předtím než klikne na vaši reklamu a utratí peníze z vašeho reklamního rozpočtu. Díky tomu navštíví vaši stránku jen ti zákazníci, kteří mají vážný zájem o vaše zboží a zvýší vám tak nejen konverzní poměr, ale i další metriky, jako je například skóre kvality.
Google si velmi dobře uvědomuje, jak je rozšíření reklam prospěšné, a proto zavádí automatické rozšíření reklam. Co to znamená? Pokud Google usoudí, že rozšíření reklamy by mohlo přispět ke zlepšení výkonu vaší reklamy, vytvoří a použije rozšíření automaticky.
►Některá rozšíření, jako například hodnocení prodejce, může Google vytvořit velmi jednoduše, u jiných už je to složitější.
Jak fungují rozšířené reklamy Google Ads
Některá rozšíření reklamy potřebují ke správné funkci strukturovaná data, která označují například telefonní čísla nebo otevírací doby. Míra automatizace, pomocí které můžete spravovat své reklamní kampaně, neustále roste. Po automatickém doporučování nejvhodnějšího reklamního textu a automatickém A/B testování je automatické rozšíření dalším krokem vpřed.
Pokud nemáte čas spravovat své reklamní kampaně, je tato nová možnost pro vás velkou výhodou. Samozřejmě, jako u všech novinek, je potřeba Google při jeho práci kontrolovat, aby nedocházelo ke zbytečným chybám v reklamním sdělení.
Samozřejmě, můžete také svěřit správu svých PPC kampaní marketingové agentuře, která se o vše postará za vás.
►Pokud chcete vědět, kdy svěřit správu PPC kampaně profesionálům a kdy to s pomocí umělé inteligence Google zvládnete sami, níže se dozvíte podrobnosti o jednotlivých rozšířeních a způsobech jejich používání.
Rozšíření o odkazy na podstránky
Odkazy na podstránky (v anglické verzi „Sitelinks) jsou odkazy o délce až 25 znaků, které směřují na některou ze stránek na vašem webu. Google jich může zobrazit až 8, v závislosti na ostatních výsledcích v SERP a na typu zařízení použitého k vyhledávání. Tato rozšíření nabídnou uživateli další podstránky webu, například stránky produktů, uživatelské recenze a podobně.
Google je dokáže vytvořit a použít automaticky, pokud je nevytvoříte ručně. Není to však nejlepší nápad. Odkazy na podstránky vám dávají jedinečnou příležitost přivést návštěvníky na konkrétní cílové stránky, které jsou optimalizovány na co nejvyšší konverze. Pokud přenecháte kontrolu nad těmito odkazy automatu, pravděpodobně se vám sníží konverzní poměr.
►Ubezpečte se, že rozšířené odkazy míří na ty stránky, kam chcete dostat návštěvníky.
Rozšíření o popisky
Rozšíření o popisky jsou neklikací nápisy v délce až 25 znaků, které přidávají dodatečné a související informace k vaší reklamní nabídce. Mohou vyzdvihnout přednosti produktu a důvody, proč by si zákazník měl produkt koupit. Tímto způsobem můžete zákazníka informovat o probíhajících akcích, slevách a podobně.
Google sice dokáže toto rozšíření automatizovat, pokud jej nevytvoříte ručně, ale stejně jako v případě Rozšířených odkazů jsou Rozšíření o popisky jedinečnou příležitostí, jak přesvědčit zákazníka o jedinečnosti vašeho produktu a přimět jej ke koupi.
►Automatický přístup rozhodně zatím nedosahuje v přesvědčování zákazníka takových úspěchů.
Rozšíření o strukturované úryvky
Strukturované úryvky jsou texty o délce až 25 znaků, které popisují další produkty na stránce. Strukturované úryvky jsou skvělý způsob, jak seznámit zákazníky s nabídkami, které nemají dostatečnou hledanost na to, aby se vyplatilo pro ně spouštět samostatnou kampaň, nebo pro produkty, na jejichž propagaci vám nestačí rozpočet.
Google zvládne vytvářet strukturované úryvky automaticky za vás a umí je automaticky použít. Pokud necháte vytváření strukturovaných úryvků na Googlu, určitě se vám to vyplatí. Google umí použít strukturované úryvky automaticky na velmi dobré úrovni.
►Navíc, pokud budete chtít použít některé vlastní úryvky, můžete se setkat s automatickým zamítnutím ze strany Googlu z různých důvodů, které může být občas obtížné vyřešit (například nesprávné použití záhlaví).
Rozšíření o volání
Rozšíření o volání (anglicky Call extension) je telefonní číslo vaší firmy, které je na PC a tabletech neaktivní, ale na mobilních telefonech na ně lze kliknout a rovnou uskutečnit hovor. V Google Ads lze kliknutí na telefonní číslo sledovat jako typ konverze.
►V případě, že stránka obsahuje telefonní číslo, Google dokáže vytvořit toto rozšíření automaticky.
Jestli je vhodné nechat vytváření tohoto rozšíření na Googlu, záleží na tom, jaká telefonní čísla na stránce máte. Pokud se zde nachází pouze jedno telefonní číslo, na které chcete, aby zákazníci volali, můžete klidně nechat Google vytvářet toto rozšíření automaticky. Pokud však na stránce máte více telefonních čísel, například do různých oddělení, je lepší si nastavit toto rozšíření ručně a přesvědčit se, je-li správné telefonní číslo připojeno ke správné kampani.
Rozšíření o zprávu
Toto rozšíření funguje na mobilních zařízeních, kde potenciálním zákazníkům umožňuje poslat vám e-mail nebo textovou zprávu. Inzerentům s dlouhým prodejním cyklem umožňuje efektivní dlouhodobou komunikaci se zákazníkem, završenou úspěšným prodejem. Toto rozšíření ocení také stále se rozrůstající skupina zákazníků, kteří preferují textové zprávy namísto telefonních hovorů.
►Pokud Google na vaší stránce najde telefonní číslo, dokáže vytvořit toto rozšíření automaticky.
Bohužel však není příliš praktické nechat vytváření tohoto rozšíření na Googlu. Pokud totiž toto rozšíření necháte na automatu, může se spouštět bez vašeho vědomí a nebudete mít kontrolu nad tím, kam a proč vaši návštěvníci píšou.
►V případě více telefonních čísel nebo e-mailů je mnohem lepší konfigurovat toto rozšíření ručně.
Rozšíření o lokalitu
Toto rozšíření používá data z vašeho účtu Google My Business a vytváří na mapě funkční odkaz na vaši provozovnu. Zákazník tak uvidí, kde se vaše provozovna nachází a kudy se k ní dostane.
Toto rozšíření zvládne Google vytvořit automaticky. Jediné, co potřebujete, je funkční zápis v Google My Business, vše ostatní udělá Google za vás.
Toto rozšíření je velmi užitečné a rozhodně se vyplatí nechat Google vytvořit jej automaticky. Možnost zobrazit vaši provozovnu na mapě je velmi důležitá obzvláště pro lokální zákazníky, pro které je vzdálenost od jejich současné lokace klíčová pro jejich nákupní rozhodnutí.
"Dejte však pozor, pokud ve svých kampaních používáte více lokací (například máte více provozoven), abyste měli připojenou pouze jednu lokaci v rámci jedné kampaně."
Rozšíření o propagaci (Promotion extension)
Toto rozšíření vám umožní zvýraznit různé slevy nebo prodejní akce. Umožňují vám přitáhnout pozornost návštěvníků a zvýšit proklikovost (CTR) vaší reklamy.
►Bohužel Google nedokáže toto rozšíření vytvářet automaticky. Přesto se však víc než vyplatí věnovat tomuto rozšíření pozornost.
Pokud plánujete nějakou akci nebo slevu, můžete ji propagovat bez toho, abyste museli upravovat samotnou reklamu. Sleva si získá velkou pozornost návštěvníků, takže můžete i na nižších pozicích získat velké CTR s nízkou cenou za proklik.
Rozšíření o ceny
Cenové rozšíření přidá k vaší reklamě funkční odkazy přímo k jednotlivým produktům, spolu s cenou, kolik jednotlivé produkty stojí. Zákazník tak má možnost se s cenou předem seznámit a klikne na reklamu pouze tehdy, je-li s cenou srozuměn. Zaplatíte tak pouze za ty zákazníky, kteří mají o váš produkt skutečný zájem. Cenové rozšíření mohou využít i poskytovatelé služeb, cena může být i ve formátu „od do“, „za hodinu“ a podobně.
►Google bohužel nedokáže toto rozšíření automatizovat. Sice vám může doporučit jeho vytvoření, ale na vás záleží, které produkty chcete v rozšíření uvádět.
Přestože musíte rozšíření o ceny nastavit ručně, rozhodně se to vyplatí. Zveřejnění ceny skýtá výhodu jak pro zákazníky, kteří předem vědí, kolik za produkt zaplatí, tak pro obchodníka, který nemusí platit za návštěvníky, kteří mají o ceně jiné představy. Získáte tak za své peníze investované do reklamy cílenou návštěvnost, která bude konvertovat mnohem lépe.
Něco na závěr
Rozšíření reklam vám pomohou přivést návštěvníky do těch částí vašeho byznysu, které nejsou dostatečně profitabilní, aby se vyplatilo spouštět pro ně samostatné reklamní sestavy. Můžete také v levnějších kampaních seznámit návštěvníky s produkty, jejichž propagace by byla jinak velmi drahá.
V Google Ads se dá nastavit, v které době se budou rozšíření spouštět. To je poměrně dost důležité, pokud nechcete, aby vám o půlnoci volali lidé, kteří na internetu našli vaše telefonní číslo. Pokud vaše firma nemá celonoční provoz, je lepší nastavit zobrazování telefonního rozšíření pouze na dobu, kdy můžete telefon přijmout.
„Automatická rozšíření jsou skvělá věc, která může ušetřit hodně času. Je však třeba mít na paměti, že stroje nejsou neomylné, a pravidelně kontrolovat data pomocí analytických nástrojů.“
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com