Newslettery byly kdysi doménou e-mailového marketingu, ale LinkedIn v současné době podniká kroky k jejich modernizaci pro éru sociálních sítí. Zavedení newsletterů na LinkedInu je rozšířením článků pro stránky, které byly představeny v loňském roce, a které firmám umožňují vytvářet a publikovat dlouhý obsah.
Cílem těchto článků je zajistit lepší zapojení sledujících a zvát je ke konverzaci. Newsletter tuto myšlenku rozšiřuje tím, že poskytuje možnost odběru článků s podobným tématem. Firmy na LinkedIn mohou serializovat články o konkrétních tématech a podniky se mohou přihlásit k odběru těchto článků ve formě newsletterů. Celý proces, jak začít s newslettery, je snadný a pomáhá nejen zvýšit zapojení sledujících, ale rozšiřuje také sledovanost mimo hlavní platformu.
Jak fungují newslettery na LinkedInu?
Newsletter na LinkedInu můžete vytvořit pomocí následujících 3 kroků:
Vytvořit: Začněte psát článek a vyberte možnost „Vytvořit zpravodaj“
Publikovat: Když publikujete svůj newsletter, odešle se do vašeho feedu a LinkedIn upozorní vaše sledující.
Kontrola výkonu: Prohlédněte si analýzy každého zaslaného zpravodaje a rychle vyhodnoťte počet odběratelů.
Když pak někdo čte články publikované vaší stránkou na LinkedInu chce být informován o podobném obsahu, může se přihlásit k odběru newsletteru.
Když vytvoříte nové články v rámci newsletterů, uživatelé obdrží automatické jednorázové upozornění. Odtud se mohou přihlásit k odběru e-mailů a oznámení v rámci platformy, když publikujete nový obsah.
LinkedIn již dokonce zaznamenal první úspěchy týkající se vydávání a odběru newsletterů, a to například u platformy pro organizaci videokonferencí, kterou znáte pod názvem Zoom.
Společnost Zoom zaznamenala, že 10 procent sledujících se během prvních 24 hodin přihlásilo k odběru newsletterů na LinkedInu.
Síla komunikace
LinkedIn již dlouho umožňuje lidem a firmám vytvářet a publikovat na svých stránkách nejrůznější obsah, od aktualizací stavu a krátkého obsahu až po dlouhé články.
Podobně jako u e-mailového marketingu si členové na LinkedInu vytvářejí základnu oděratelů. Je zaměřen na konkrétní typy zákazníků na základě serializovaného obsahu. 4 z 5 marketérů by Vám potvrdili, že by se raději vzdali sociálních sítí než e-mailového marketingu. Dobře vedený e-mailový marketing je totiž velmi konverzním kanálem. Newslettery na LinkedInu spojují oba světy.
Linkedin je sociální síť určená pro podnikání. Články a zpravodaje jsou přístupné pouze kvalifikovaným stránkám a tvůrcům. To zahrnuje základní publikum více než 150 sledujících, zkušenosti s vytvářením originálního obsahu a dodržování zásad profesionální komunity. Je příliš brzy na to říci, zda bude tato nová funkce úspěšná. Ale prozatímní úspěchy se zatím zdají být slibné.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com