Průvodce oznamovacími e-maily

e-mailing
Máte malou firmu nebo obchod a potřebujete upoutat pozornost svých zákazníků? Přilákejte je pomocí oznamovacího e-mailu!

Všichni jsme viděli to velkolepé uvedení produktů vytvořených giganty, jako je Apple a Nike. Ale co může udělat malá firma, když má nový produkt? Nebo co teprve, když se s jejich podnikáním děje něco vzrušujícího a nového?

Zde může nastoupit oznamovací e-mail!

Možná chcete světu představit digitální aktualizaci své nové aplikace, chcete informovat o nové posile ve vašem týmu nebo zahajujete novou každoroční výhodnou akci. E-mail s oznámením je ten nejlepší způsob, jak tyto obzvlášť důležité informace sdílet se svými zákazníky.

Co je to oznamovací e-mail?

Oznamovací e-mail je skvělý marketingový nástroj, vhodný pro oznámení čehokoliv, co je pro vaši firmu nebo organizaci důležitého.

I když je to docela samozřejmé, tj. mělo by být oznámeno něco nového, e-maily s oznámením mohou a často jdou ruku v ruce s pozvánkami na akce. Rozdíl v tom je ten, že pozvánka obvykle vyžaduje formální RSVP a e-mail s oznámením ve většině případech ne.

Jak napíšete e-mail s oznámením?

Napsat poutavý oznamovací e-mail je opravdu velmi jednoduché. Asi jako napočítat 1-2-3.

Jen mějte na paměti, že bez ohledu na to, co oznamujete, je důležité používat doporučené postupy pro e-mailový marketing a je nezbytné, aby váš e-mail s oznámením odpovídal na 3 důležité otázky:

  1. Co je nového?
  2. Proč by to mělo čtenáře zajímat (nebo co z toho má)?
  3. Co chcete, aby s tím udělali (výzva k akci)?

Příklady e-mailových oznámení se scénáři použití

Máme tu pro vás hned několik příkladů e-mailových oznámení s různými scénáři, které v praxi můžete jednoduše použít dle vaší aktuální situace ve firmě. Nastartujte svou kreativitu a sepište e-mailové oznámení ještě dnes!

E-mail s oznámením o novém realitním developmentu

Možná jste i vy realitní makléř nebo agent a spolupracujete s dodavatelem, který rekonstruuje zajímavou historickou budovu na prestižní adrese přímo v centru města. Zviditelněte svou realitní kancelář a upozorněte na novinky ve vašem městě!

Tohle je velká výhra nejen pro vaši agenturu, ale také pro místní komunitu, protože tento krok pomůže významně revitalizovat oblast. Navíc otevírá nové a velmi vyhledávané kancelářské prostory a luxusní byty, které jsou v této lokalitě tolik žádané!

Tohle je vzrušující událost, kterou musíte pustit do světa. Kde tedy začít?

 

1. Začněte oznámením nadcházející příležitosti

Dejte všem ve svém seznamu vědět, co se chystá ještě dříve, než zahájíte pronájem kancelářských prostor nebo bytů. Začněte budovat vzrušení ve chvíli, kdy to i pro vás bude vzrušující. Tedy na samém začátku. A nezapomeňte upoutat pozornost svého čtenáře.

2. Odpovězte na otázku, proč by na tom mělo vašim odběratelům záležet

Možná je to vůbec poprvé, co se za poslední roky rekonstruuje budova přímo v centru města, která má nabídnout luxusní prostory pro ty nejnáročnější zákazníky. A možná už právě nyní víte o některých svých klientech, kteří hledají právě takové prostory. Tak proč jim o této zprávě neříct v dostatečném předstihu? Tohle pro ně bude jedinečná šance, jak získat prestižní kancelář na lukrativní adrese přímo v centru města, která jim pomůže pozvednout jejich podnikání na úplně jinou úroveň.

3. Řekněte jim, co s tím mohou dělat

Dejte jim jasné a jednoduché pokyny, co mají dělat.

Oznamovací e-mail na průvod

Možná právě vy pracujete v oboru sýrařství a děláte sýry podle sezónních ingrediencí, vyrábíte vánoční sýry, zamilované valentýnské sýrové dobroty nebo jiné atraktivní produkty, které jsou spojené s tradicemi, výročími, významnými dny nebo jinými událostmi. Jenže jste se rozhodli pro zbrusu novou marketingovou strategii. Jednou za čas si necháte přímo z Holandska dovézt obří kolo sýra, který u vás mohou zákazníci ochutnat a porovnat chutě vašich vyrobených produktů s vyhlášenými sýraři v Holandsku. Jak to teď oznámíte? Snadno!

Nejdříve se opět zamyslete nad třemi primárními otázkami, které je třeba zodpovědět; co, proč a co teď?

2. Odpovězte na otázku, proč by na tom mělo vašim odběratelům záležet

Proč jste z toho nadšení? Když dáváte lidem vědět, proč by je to mělo zajímat, ujistěte se, že je to upřímné a zároveň lákavé. Vždy jim nezapomeňte dát vědět, co mají udělat, aby se mohli zapojit!

Pokud mají vaši zákazníci něco udělat, pak je to ukázat se ve vaší prodejně. Řekněte jim přesně kde a v kolik. Pokud nedáte jasnou informaci, vaši čtenáři nebudou vědět, co mají dělat. Řekněte jim to a buďte maximálně konkrétní. Čím více budete srozumitelní ve své výzvě k akci (CTA), tím to pochopí více zákazníků.

Příklad e-mailu s oznámením pro neziskovou událost 

Mnoho lidí se zabývá činností neziskové organizace. Možná i vy jednu takovou organizaci vedete. Řekněme, že se zabýváte poskytováním přístřeší zvířatům, která jsou vysílená kvůli nevlídnému počasí.

Peníze musíte shánět po celý rok, abyste vy a váš tým mohli být připraveni, až přijde čas.

Během brainstormingu se svým týmem se rozhodnete venčit psa. Ale nejde o ledajaké venčení psa. Půjde o skupinovou procházku se psy. Pozvěte majitele i nevlastníky psů. Zapojte místní útulek a nabídněte těm, kteří mají zájem, venčení pejsků právě z útulku. Dejte svým odběratelům vědět, co se bude dít

I když můžete mít pro událost chytlavý název, například „Velká procházka se psy“, musíte se ujistit a dát jim přesně vědět, co to je.

Nesmíte samozřejmě zapomenout osloveným lidem sdělit, kdy a kde se bude akce konat, aby si ji mohli uložit v kalendáři.

  1. Nejjednodušší částí psaní oznámení pro neziskovou akci je zodpovězení otázky, proč by na tom mělo vašim odběratelům záležet

Zde by mělo být jasně vidět, proč to děláte a co je účelem vašeho záměru. To je také důvod, proč by se lidé měli starat o to, čím se vaše nezisková organizace zabývá a proč pořádáte tuto zábavnou akci.

Nebojte se do svého oznamovacího e-mailu zahrnout třeba i statistiky, které chytnou každého milovníka zvířat za srdce.

e-mail

3. Sdělte stručně a jasně to, co chcete, aby vaši odběratelé dělali

Možná žádáte o dobrovolníky, možná chcete jen více účastníků. Ať chcete to, či ono, musíte dát příjemci přesně vědět, co má dělat, aby se mohl zapojit.

Můžete mít více než jednu výzvu k akci, pokud je jasné, co chcete, aby čtenáři udělali.

Další příklady oznámení e-mailem

Právě jsme vám dali několik možných scénářů použití pro malé firmy, abyste se mohli v klidu zamyslet nad tím, jak mohou být různé části e-mailu s oznámením zahrnuty do e-mailu, aniž byste museli přidávat spoustu obsahu nebo strávit spoustu času vymýšlením.

Pokud ale uvádíte na trh nový produkt, určitě budete chtít v úvodním e-mailu uvést veškeré podrobnosti o produktu.

Pojďme se podívat, jak tyto oznamovací e-maily splňují kritéria 1-2-3.

Oznámení o vydání digitálního produktu

Při oznamování nového digitálního produktu dejte svým čtenářům přesně vědět, jak mohou produkt získat a k čemu slouží.

  • Co je nového? Telefonní aplikace.
  • Proč by to mělo čtenáře zajímat? Ušetří jim to peníze.
  • Co chcete, aby s tím udělali? Získejte bezplatný průkaz.

Oznámení o uvedení produktu na trh

Podívejte se na skvělou práci značky Fig. Svým čtenářům poskytuje dostatek informací k tomu, aby opravdu zaujal.

Pokud se bavíme o e-mailech s oznámením o uvedení produktu na trh, zaměřte se na samotný produkt s jasnými obrázky a jasnými, přesto stručnými popisy produktů.

  • Co je nového? Pleťový krém.
  • Proč by to mělo čtenáře zajímat? Viditelně rozjasní tón pleti a sníží výskyt jemných linek.
  • Co chcete, aby s tím udělali? Zjistěte více nebo si jej kupte.

Oznámení o předobjednávkách prodeje

Chcete svým čtenářům představit produkt, který zatím není dostupný? Ujasněte si, kdy bude zahájen prodej, kdy bude produkt uvolněn ke stažení, k vyzvednutí nebo kdy bude zahájena doprava k těm, kteří si jej objednají nebo předplatí.

  • Co je nového? Sbírka dětských knížek.
  • Proč by to mělo čtenáře zajímat? Začít konverzace o genderové identitě a inkluzi v nízkém věku.
  • Co chcete, aby s tím udělali? Podívejte se na kolekci.

Většina oznamovacích e-mailů dává možnost provést nákup. Někdy však potřebuje produkt více vysvětlení. Pokud to víte předem, vytvořte dobrou vstupní stránku. Nasměrování z vašeho oznamovacího mailu může být nejlepší způsob, kde čerpat další informace o produktu.

Kdy odeslat e-mail s oznámením

Teď už máte představu o tom, co říct a jak to říct, ale kdy je nejlepší čas něco oznámit? Nejlepší je chvíle, kdy jste sami perfektně připraveni. Jinými slovy pošlete oznámení ve chvíli, kdy máte k dispozici všechny podrobnosti a budete připraveni dát lidem zprávu o novinkách, které se dějí ve vaší firmě.

Vyhlášení události

Vyhlašujete-li událost a chcete, aby se lidé jen ukázali, pak budete chtít, aby vyšlo oznámení o uložení data. Tak lidem dáte dostatek času na to, aby se dohodli na účasti. Několik měsíců předem by mělo stačit. 

Pak se nezapomeňte připomenout během několika týdnů před událostí a naposled několik dní před událostí. Nezapomeňte uvést tipy na parkování, oblečení podle počasí, co si vzít s sebou a co očekávat.

Nezapomeňte do svých e-mailů uvést příslušné údaje.

Plánujete-li událost, na kterou se lidé mají přihlásit jako dobrovolníci, potvrdit svou účast nebo shromáždit dary a sponzorství, budete chtít, aby byl datum zveřejněn ve chvíli, kdy bude znám pevný termín. To může být klidně i rok dopředu. Poté se budete chtít zaměřit na rozesílání pozvánek na události, registračních formulářů a připomenutí.

Oznámení uvedení produktu na trh

Až budete uvádět produkt na trh, rozhodněte se, zda produkt zpřístupníte svým předplatitelům před širokou veřejností dříve, nebo tak učiníte v obou případech ve stejném termínu.

Jestliže oznamujete dříve, než bude produkt dostupný, měli byste odeslat e-mail s oznámením, jakmile budete vědět, jak a kdy bude produkt k dispozici spotřebitelům.

Oznamujete-li informaci ve chvíli, kdy je produkt přístupný, naplánujte oznámení tak, aby se shodovalo s dostupností produktu a dalšími marketingovými strategiemi, které plánujete použít.

Vyhlášení nového zaměstnance

Máte ve svém týmu novou posilu? Oznamte to svým zákazníkům! Při oznamování nového zaměstnance existují hned dva myšlenkové proudy:

První je učinit oznámení po datu přijetí do zaměstnání, ale před prvním dnem v práci. Vaši zákazníci tak budou vědět, že se nová tvář objeví dříve než oni.

Druhým myšlenkovým proudem je počkat, až bude dokončeno období školení a budete vědět, že nový nábor bude fungovat. Poté pošlete oznámení / uvítací e-mail.

Který z nich si vyberete, bude záviset na vašem podnikání a náborových praktikách.

Začněte informovat své zákazníky, co je nového

Vidíte, e-maily s oznámením jsou opravdu snadné, jako počítání do tří.

  • Vědět, co oznámit.
  • Odpovězte na tři otázky „potřebuji vědět“.
  • Odešlete oznámení, až budete připraveni.

Co se ve vašem podnikání právě teď chystá? Co by vaši odběratelé měli vědět? Drobnosti ani velké změny nedávejte do svého příštího zpravodaje, ale věnujte jim zvláštní oznamovací e-mail!

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Co je edge SEO?

Zaměřte se na efektivní aktualizace SEO implementací změn na okraji sítě, zvýšením flexibility a rychlosti internetových stránek.
Přečíst článek

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp