Přilákejte do vaší restaurace nové zákazníky

Přilákejte do vaší restaurace nové zákazníky
Zjistěte, jak pomocí různých marketingových kanálů seznámit potenciální zákazníky s nabídkou vaší restaurace.

Provoz restaurace není snadný kvůli vysoké konkurenci, která v tomto oboru panuje. Proto se úspěšné restaurace spoléhají na strategické marketingové kampaně, které propagují jejich značky, a spojují je s jejich cílovým publikem. Dobře vědí, co a komu nabízejí, vědí, co jejich cílová skupina chce a vyžaduje. Snaží se vybudovat se svými zákazníky trvalý vztah, jelikož zákazníka, který k vám chodí pravidelně, již nemusíte složitě a draze znovu získávat.

Existuje mnoho různých marketingových technik použitelných pro restaurace. Některé mohou být pro vaše podnikání efektivnější, jiné o něco méně. Je důležité být trpěliví, sledovat, co funguje a hned od začátku si budovat image své značky a komunikovat s potenciálními zákazníky.

Poznejte své publikum

Marketing restaurace, která se snaží přilákat mileniály, se bude lišit od toho, který cílí na jejich rodiče. Lidé, kteří chodí do restaurace na pivo a tlačenku s cibulí, jsou zcela jiné publikum než ti, kteří hledají perfektní místo na rande nebo rodinnou oslavu. Ze všeho nejdříve si proto sestavte profil cílového zákazníka a vytvořte svou marketingovou strategii tak, aby jej přímo oslovovala.

Buďte aktivní na sociálních sítích

Téměř 80 % lidí v ČR je aktivních na sociálních sítích. To je obrovské publikum, které můžete oslovit a přilákat do své restaurace. Je však potřeba být aktivní. Vkládejte na sociální sítě obsah, pořádejte různé soutěže, komunikujte s potenciálními zákazníky a snažte se je co nejvíce zapojit.

Oslovte hosty prostřednictvím SEO

Spousta potenciálních hostů vaší restaurace hledá nejbližší restauraci prostřednictvím vyhledávačů. Abyste se s vaším podnikem zobrazovali v internetových vyhledávačích co nejvýše a získali tak spoustu nových zákazníků, je potřeba, aby web vaší restaurace odpovídal zásadám optimalizace pro vyhledávače neboli SEO. To zahrnuje kvalitní a informačně bohatý obsah s klíčovými slovy, která zákazníci hledají v souvislosti s vaší restaurací. Pomůže i registrace vaší firmy ve službě Moje firma na Googlu a firemního Google profilu, do kterého doplníte veškeré důležité informace o vaší restauraci. Optimalizaci pro vyhledávače také pomohou relevantní odkazy ze stránek s vysokou autoritou a příbuznou tematikou.

Udržujte svůj web relevantní

Až 77 % hostů před návštěvou restaurace nejdříve zkontroluje webové stránky. Mnoho z těchto potenciálních hostů by mohlo ztratit důvěru ve vaši restauraci, pokud by byly informace na vašem webu nepřesné. Proto svůj web pravidelně aktualizujte a ujistěte se, že je optimalizovaný pro mobilní zařízení kvůli snadné čitelnosti. Vyhledávače neustále procházejí web, aby testovaly aktivitu webů, a zastaralé či neaktualizované weby klesají ve výsledcích vyhledávání níže.

marketing restaurace

Kampaně na sociálních sítích

Polovina všech uživatelů sociálních médií pravidelně zveřejňuje fotografie jídel, které si dali v restauraci. Servírujte proto jídlo tak, aby bylo co nejfotogeničtější a nechte své zákazníky, aby za vás udělali marketing na sociálních médiích. Na sociálních sítích se zprávy dokážou šířit obrovskou rychlostí. Pokud budou vaši hosté spokojeni, na sociálních sítích se to dozví spousta jejich přátel, kteří se mohou také stát vašimi zákazníky. Průzkum z roku 2019 zjistil, že téměř polovina všech hostů restaurací tvrdí, že jejich první návštěva v konkrétní restauraci byla důsledkem pochvalného příspěvku na sociální síti, který vložil některý z jejich přátel.

Dopřejte svému menu obměnu

Váš jídelní lístek je vaším nejlepším marketingovým obsahem - vždyť jídlo je přece to hlavní, proč k vám lidé chodí. Vytvořte proto dech beroucí jídelní lístek s nádhernými fotografiemi vašich pokrmů.
Stejný koncept můžete použít i na výzdobu, která zlepší atmosféru vaší restaurace. Neobvyklý nebo zajímavý design může přimět hosty k fotografování a sdílení fotek na sociálních sítích.

Můžete také zvážit vytvoření a propagaci nových položek menu, které pomohou oslovit nové publikum. Experimentujte se zařazením veganských či bezlepkových pokrmů, které mohou vaši restauraci dostat do zorného pole nových návštěvníků.

Vytvořte si  blog a přineste zákazníkům odborný obsah

Blogování je efektivní způsob, jak generovat potenciální zákazníky. Pomáhá také budovat autoritu vaší značky u vyhledávačů. Kvalitní obsah přitahuje odkazy z autoritativních tematických stránek a tím prospívá SEO. Aby však mělo psaní blogu smysl, je potřeba návštěvníkům přinášet skutečně hodnotné informace. Vytvořte si proto publikační plán, díky kterému si budete moci rozvrhnout obsahovou strategii, umožňující uspořádat blog a zajistit vyváženou kombinaci obsahu, který vaše publikum zaujme.
Témata vašeho blogu mohou zahrnovat například:

• Recepty nebo tipy a triky na vaření od šéfkuchaře
• Historie vaší restaurace
• Příspěvky o výživových hodnotách přísad používaných ve vašich pokrmech
• Stravovací plány pro různé diety, které zahrnují jídla z vašeho menu

Zůstaňte v kontaktu s hosty pomocí e-mailového marketingu

Udržení vaší současné zákaznické základny je stejně důležité jako přilákání nových hostů. E-mailový marketing je mocný způsob, jak toho dosáhnout. Registrovaným odběratelům vašeho newsletteru můžete poskytnout exkluzivní obsah, například:

• Recepty a další obsah blogu
• Personalizované pozvánky na různé tematické eventy, které ve vaší restauraci pořádáte
• Slevové kupóny

Odběratele e-mailového newsletteru můžete získat například nabídkou slevového kuponu výměnou za registraci. Formulář můžete umístit na váš web, nebo požádejte zákazníky o registraci pomocí kartiček s URL adresou formuláře, případně QR kódem, které necháte na stolech restaurace. Pokud se u vás návštěvník dobře nají a uvidí na stole kartičku s možností získat slevu na příští oběd, pravděpodobně se rád zaregistruje.

Nebojte se požádat hosty o zpětnou vazbu

Pokud nevíte, co ještě byste mohli na vaší stránce restaurace změnit, zeptejte se hostů. Na váš web či na stránku sociálních sítí umístěte dotazník spokojenosti a požádejte návštěvníky o jeho vyplnění. Mějte oči a uši otevřené pro nové nápady, které by mohly inspirovat vaši další marketingovou kampaň.
Existuje tolik jedinečných způsobů, jak se restaurace může uplatnit na trhu a zároveň vyjádřit svou identitu a značku způsobem, který oslovuje zákazníky. Pokud budete komunikovat se svými zákazníky prostřednictvím sociálních sítí, blogů či e-mailů, můžete najít nové způsoby, jak je ještě lépe uspokojit a přitom dosáhnout svých obchodních cílů.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Co je edge SEO?

Zaměřte se na efektivní aktualizace SEO implementací změn na okraji sítě, zvýšením flexibility a rychlosti internetových stránek.
Přečíst článek

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp