Největší vyhledávače procházejí neustálými změnami, které mnohdy představují velkou neznámou pro marketéry nejen ze sektoru B2B. Aby vaše reklamy a marketingové aktivity fungovaly správně a vedly k požadovaným cílům, je třeba na tyto změny ve vyhledávání reagovat a přizpůsobit se jim.
Nejrozšířenějším a nejpopulárnějším celosvětovým vyhledávačem je bezpochyby Google. Svědčí o tom i fakt, že společnost Google a její mateřská společnost Alphabet zaznamenaly ve druhém čtvrtletí roku 2021 obzvláště silný nárůst příjmů z reklamy, a to o 70 procent. Celkově se jedná o meziroční nárůst o 62 procent. Samotné příjmy z reklamy ve vyhledávání vzrostly během sledovaného období o 68 procent a představovaly přibližně 38,8 miliardy dolarů.
►Tato fakta jsou jasným důkazem toho, že reklamy ve vyhledávání jsou neustále nedílnou součástí marketingových strategií, a to jak v segmentu B2B, tak v B2C.
Co nás čeká v roce 2022?
Díky neustálé vysoké poptávce po reklamách ve vyhledávání dochází k permanentnímu vylepšování vyhledávačů. Tyto změny však mnohdy dokážou řádně zamíchat kartami marketérů, protože ne vždy je zvládají sledovat, nebo se obávají jejich zavedení. Změny nás v následujících měsících čekají především v oblasti marketingových aktivit ze sektoru B2B, a to nejen u Googlu, ale také u vyhledávače Bing společnosti Microsoft, který zaujímá druhou pozici popularity za Googlem. Pojďme se tedy podívat na to, co nás z hlediska reklam ve vyhledávání v roce 2022 čeká.
Nová funkce vyhledávání
Společnost Google nedávno představila novou funkci vyhledávání, která nese název About This Result. Ta umožní uživatelům zobrazit si nejen samotný popis konkrétních stránek, ale také údaje o tom, jakým způsobem jsou získávány informace a kdy poprvé byly výsledky indexovány. Pro tuto funkci, která je mezi odborníky neustále diskutovaná, jelikož s sebou nese spoustu neznámých, bude pro spolehlivost daného výsledku využívat především následující informace:
- Odpovídající klíčová slova
- Související výrazy
- Kontrola odkazů
- Místní příslušnost
Záznamy zobrazené na stránce s vyhledáváním neboli SERP nemusí obsahovat data ze všech čtyř výše uvedených kategorií, nicméně na základě těchto faktů mohou B2B marketéři zjistit, co Google zvažoval ve vztahu ke konkrétnímu výsledku vyhledávání. Například v kategorii kontroly odkazů může Google dojít k závěru, že pokud jiné stránky odkazují na stránku pomocí podobných slov jako je váš dotaz, může být tato stránka pro vaše vyhledávání relevantní. Jedná se tedy o užitečný ukazatel toho, zda tvůrci online obsahu mají tendenci považovat stránku za užitečnou pro dané téma.
Některé výsledky vyhledávání, které jsou zobrazeny prostřednictvím této nové funkce, také zahrnují možnost provést vyhledávání s podobnými výsledky, díky čemuž získáte lepší přehled o tom, které stránky jsou ze strany indexů vyhledávání a algoritmů Google považovány za stránky s podobnou hodnotou nebo informacemi.
Tato funkce s sebou přináší také funkci podtržených slov, na která lze umístit ukazatel myši a zobrazit výběr tipů pro vyhledávání určených k upřesnění konkrétního vyhledávání, což je další potenciálně užitečná funkce pro obchodníky. Na základě všech získaných informací tak mohou marketéři využít tato zjištění k upřesnění a vylepšení stávajícího úsilí o optimalizaci stránek pro vyhledávače. Nebudou-li si jisti správným vyhodnocením informací, nebo budou-li potřebovat další informace o indexované stránce, mohou B2B obchodníci poslat zpětnou vazbu společnosti Google ke konkrétní položce SERP.
Nové statistiky
Další novinkou, s kterou společnost Google přichází, jsou nové statistiky dat Display & Video 360, které by měly usnadnit práci marketérům používajícím produkt napříč různými kanály. Tento nástroj vznikl na základě vývoje a konsolidace služeb DoubleClick Bid Manager, Campaign Manager, Studio a Audience Center a umožní nejen plánovat kampaně, ale i navrhovat a spravovat kreativy, používat nejrůznější údaje o publiku a měřit a optimalizovat kampaně. Nová zobrazení navíc nabízejí pohled na dosah v reálném čase a měla by také usnadnit nalezení nejvýkonnějších programatických reklamních kampaní, včetně videí. Právě videa jsou v tomto případě těmi zásadními, jelikož dle výzkumů dává 72 procent zákazníků přednost tomu, aby se o produktu nebo službě dozvěděli z video obsahu.
Nové objevování
Svého upgradu se dočkala i funkce Google Discover, která, jak její název napovídá, slouží k objevení internetového obsahu, jenž souvisí s vašimi zájmy. Zde je velmi důležité zaměřit se na SEO, protože právě s ním bude tato personalizovaná služba pracovat. Pracuje s algoritmem založeným na tom, co zjistí od uživatele – ať už jde o aktivitu na webových stránkách, historii sledování videí na YouTube, vyhledávání či aktivity na sociálních sítích. Na základě těchto personalizovaných údajů a obsahové strategie pak Google doporučí ty nejlepší výsledky, které předloží uživatelům. Pro vás jakožto osobu pohybující se v B2B to především znamená zaměřit se na klíčová slova a také na 3 další faktory, které budou mít vliv na umístění vašich stránek ve výsledcích vyhledávání, a to vysokou úroveň odbornosti, autoritu a důvěryhodnost.
Nové hodnocení
Navzdory své pevné pozici předního světového vyhledávače a poskytovatele reklamy ve vyhledávání se společnost Google zaměřila na úpravy, které jí umožňují rychleji implementovat jakýkoli způsob vylepšení algoritmů a hodnocení ve vyhledávání. Do popředí se tak dostaly změny hodnocení pomocí softwarové knihovny TensorFlow, která pracuje s umělou inteligencí a pomocí numerických výpočtů prostřednictvím metody data flow graph ovlivňuje, jak rychle je možné otestovat a zpřístupnit veřejnosti novou vyhledávací technologii. Technologie TensorFlow pomáhá Googlu vytvářet výkonné algoritmy hodnocení, které využívá například při rozpoznávání řeči nebo vyhledávání ve fotkách Google. Pokud ovládáte programovací jazyk Python, můžete si tohoto pomocníka začlenit na váš web a začít využívat výhod umělé inteligence, která vám prozradí o vašich zákaznících téměř vše.
Nové chatování
Abychom se nedrželi jen Googlu, se změnami přichází i vyhledávač Bing od Microsoftu. I tato společnost pokračuje v inovacích a implementaci řady nových funkcí. Jednou ze zásadních změn je zavedení interaktivních funkcí chatu podporovaných umělou inteligencí (AI) ve výsledcích vyhledávání Bing, což přináší novou úroveň interaktivity do obsahu SERP. V současné době se tato funkce zatím testuje, ale pro B2B marketéry by mohla do budoucna představovat další možnosti optimalizace.
Bing také nedávno zavedl funkci vyhledávání, která usnadňuje prohlížení obrázků souvisejících s konkrétními výsledky vyhledávání, a nabízí vyskakovací okno, které zobrazuje řadu dalších obrázků z hostujících stránek SERP.
Shrnutí na závěr
Výše zmíněné funkce vám mohou pomoci okořenit vaše úsilí, které věnujete svým marketingovým aktivitám. Můžete díky nim dosáhnout ceněných zážitků, které bude vaše publikum mít při digitálním vyhledávání s těmito prvky. Čím úspěšnější budete v implementaci nových funkcí, tím úspěšnější bude i váš marketing. Proto neváhejte a novinky alespoň vyzkoušejte.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Lucie Formanová
Foto zdroj: pixabay.com