PPC reklama je jedním z nejrychlejších a nejefektivnějších způsobů, jak přilákat nové návštěvníky na webové stránky, a je také jedním z nejúčinnějších nástrojů pro přilákání cílového publika a rozvoj podnikání. Ačkoli jde ruku v ruce se SEO marketingem, hlavní rozdíl spočívá v tom, že PPC reklama není organická, ale placená. Proto přináší výsledky téměř okamžitě.
PPC reklama je nedílnou součástí internetového marketingu. Aby se vaše stránky objevily na předních místech ve výsledcích vyhledávání, je třeba vytvořit atraktivní reklamu s využitím klíčových slov, na která se zaměřujete, a také ji vhodně optimalizovat. Před všemi ostatními formami návštěvnosti přinese PPC mnohem rychleji konverze.
Abyste byli ve vašem podnikání úspěšní, měli byste začlenit PPC reklamu do vaší marketingové strategie. V závislosti na vašich cílech vám PPC reklama přinese více potenciálních zákazníků, než jakýkoli jiný způsob propagace. Navíc u tohoto typu reklamy naprosto přesně víte, nakolik se vám vyplácí. Máte totiž přehled o ceně každého jednoho prokliku, který dokážete spárovat s konkrétní konverzí, takže snadno zjistíte, zdali na PPC reklamě vyděláváte či nikoli. Jaké jsou nejnovější trendy v PPC reklamě?
Používání správných klíčových slov v reklamních PPC kampaních
Není třeba zmiňovat, že používání relevantních a kvalitních klíčových slov v reklamních kampaních vám pomůže oslovit ty správné zákazníky. Kromě širokých vyhledávacích výrazů byste měli brát v úvahu i další typy klíčových slov.
Dlouhé dotazy tvoří obrovskou část vyhledávání v Googlu a jsou nesmírně cenné. Protože jsou mnohem specifičtější, mají nižší objem vyhledávání, což ale na druhou stranu znamená, že je u nich menší konkurence na umístění ve výsledcích vyhledávání a jeden proklik vás bude stát méně.
Aby se vaše reklamy nezobrazovaly lidem, kteří nemají o vaše produkty nebo služby zájem, je důležité při vytváření placených reklam používat také negativní klíčová slova. Pomáhají zlepšit míru prokliku (CTR), což zajišťuje, že se reklamy zobrazují pouze na relevantní dotazy, čímž se snižuje počet zbytečných prokliků a snižuje se míra okamžitého opuštění stránek. Dalším způsobem, jak zabránit plýtvání penězi z reklamního rozpočtu, je odstranění nebo úprava nedostatečně výkonných klíčových slov.
Optimalizace PPC pro hlasové vyhledávání
Vyhledávání hlasem, které umožňuje lidem vyhledávat na internetu na cestách nebo při plnění jiných úkolů, je stále populárnější. Je jednodušší, přístupnější a dává lidem větší volnost.
Hlasové vyhledávání je založeno na používání delších klíčových slov a běžné řeči. Zaměřuje se tak na delší fráze, které obsahují více podrobností o vyhledávání. Odráží se to také na řazení výsledků v Googlu – proto je optimalizace reklam pro hlasové vyhledávání nezbytnou součástí marketingové strategie. Pokud jde o plánování PPC kampaní orientovaných na hlasové vyhledávání, mějte na paměti tyto věci:
- Používejte výše zmíněná dlouhá klíčová slova, abyste vytvořili přirozenější, konverzační styl reklamy.
- Vzhledem k tomu, že lidé se při používání hlasového vyhledávání obvykle ptají, měla by mít i vaše reklama formu otázky.
- Většina hlasového vyhledávání pochází z mobilních zařízení, proto optimalizujte reklamu pro chytré telefony.
Optimalizace cílových stránek pro PPC reklamy
Rozdíl mezi tím, zda se kliknutí změní v konverzi, nebo návštěvník opustí váš web, může spočívat v tom, jak dobře je navržena vstupní stránka vašeho webu. Jde o stránku, na kterou se návštěvník dostane po kliknutí na vaši reklamu. Na rozdíl od organické návštěvnosti si u placené reklamy můžete vybrat, kam chcete návštěvníky nasměrovat.
Prvním kliknutím na vaši reklamu začíná cesta zákazníka. Je to příležitost, jak zvýšit povědomí a zájem o váš produkt a postupně dovést zákazníka až k nákupu. Pro získání dobré míry prokliku neboli CTR může být rozhodující mít vstupní stránku, která poskytuje skvělý uživatelský zážitek. Optimalizace vstupní stránky pro PPC reklamu bere v úvahu:
- Optimalizaci pro mobilní vyhledávání.
- Specifické výzvy k akci (CTA) pro mobilní zařízení, jako je například výzva návštěvníkům, aby přímo zavolali na vaše telefonní číslo.
- Přesměrování nefunkčních odkazů.
- Zeměpisné cílení PPC reklam.
- Načítání stránek kratší než 3 sekundy.
Ruční správa placených reklamních kampaní se stala náročným úkolem kvůli velkému množství dostupných platforem, klíčových slov a parametrů, které je potřeba nastavit. K tomu, abyste si tento náročný úkol co nejvíce usnadnili, slouží automatizace PPC reklamy, při které za vás většinu této práce udělá umělá inteligence a strojové učení. Automatizace PPC reklamy hraje také zásadní roli při A/B testování.
Využití umělé inteligence (AI) a strojového učení (ML) vám umožňuje soustředit se na důležitější úkoly, zatímco sleduje chování publika ohledně jeho interakce s reklamami. Dokáže přesně vytvářet reklamy, které zlepší výkonnost vaší PPC kampaně. Další způsoby, jak může automatizace ovlivnit vaše reklamní kampaně, jsou následující:
- Nalezení nejlepší strategie nabídky.
- Vytváření nabídek pro získání maximálního počtu konverzí.
- Zlepšení ceny za kliknutí (CPC) zadáváním reklamních aukcí.
- Sledování výkonu reklam a zastavení reklam se špatným výkonem.
- Upřednostňování reklam, které generují nejlepší výsledky.
- Generování reklam na základě chování uživatelů a obsahu webových stránek.
- Generování přehledů o výkonu reklam.
- Generování údajů o reklamách a vytváření kopií reklam, které generují maximální počet kliknutí.
PPC videoreklamy
Video je již několik let považováno za dominantní obsah na sociálních sítích. Jeho používání stále roste, takže se předpokládá, že na konci roku 2022 bude každou sekundu nahráno více než 1 milion videí!
Ve srovnání s tradičními PPC reklamami poskytují reklamy ve formátu videa vašemu publiku více informací. Aby však byly videoreklamy pro vaše publikum atraktivní, měly by sledovat trendy, být dobře zrežírované a netrvat příliš dlouho.
Vzhledem k tomu, že trend, kdy kvůli covidu lidé zůstávali na home office, neustále pokračuje i po odeznění pandemie, stalo se YouTube zdrojem zábavy číslo jedna. Kromě YouTube lze samozřejmě tento typ reklamy směřovat i na další webové stránky v rámci sítě Obsahové sítě Google (GDN).
Ať už se jedná o animovanou reklamu nebo video s živými lidmi, mělo by vaše video být co nejkvalitnější. Nejlépe proto uděláte, když tvorbu videa svěříte profesionálovi či agentuře, který dokáže z potenciálu PPC videoreklamy vytěžit maximum.
Několik vět na závěr
Tyto trendy v PPC reklamě budou pokračovat i v nejbližší budoucnosti. Vzhledem k tomu, že stále více lidí tráví čas ve virtuální realitě, bude na vzestupu také vyzkoušení produktu ve virtuálním prostoru před nákupem. Přestože se však online trendy neustále mění, podstata PPC marketingu pravděpodobně zůstane stejná: vytvoření působivého reklamního sdělení, které poutavým způsobem sdělí všechny důležité informace, využití více reklamních platforem, oslovení správného publika a nastavení realistického rozpočtu. Díky těmto ingrediencím budou vaše reklamní kampaně úspěšné a váš zisk poroste.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com