Staré české přísloví říká, že dobré zboží se chválí samo. V současné online době to však neplatí stoprocentně. Pokud chcete, aby se s vaší produkcí seznámilo co nejvíce lidí, budete potřebovat mnohem více. I přesto, že vaše firma vyrábí vysoce kvalitní výrobky, měli byste svým potenciálním zákazníkům, kteří se pohybují v online světě, ukázat, čím se vaše firma odlišuje od konkurence. Ideálním způsobem je optimalizace vašeho webu pro vyhledávače. Správnou aplikací těchto takzvaných SEO technik dostanete vaše stránky na první místa ve výsledcích vyhledávání, čímž upoutáte pozornost potenciálních klientů. K tomu budete potřebovat správně zvolená klíčová slova, která zvýší pravděpodobnost, že se návštěvníci dostanou na vaše webové stránky.
Proč jsou klíčová slova tak důležitá?
Důležitost používání správných klíčových slov platí v každém odvětví, ovšem výrobní podniky vyžadují individuální přístup, jelikož je zde důležité používat odbornou terminologii, aniž by došlo ke zmatení návštěvníků. Pro nalezení těch nejlepších frází, na kterých byste měli vystavět optimalizaci vašeho webu, je proto nezbytné použít důkladný průzkum klíčových slov.
Aby klíčová slova dokázala oslovit potenciální zákazníky, měla by dosahovat dostatečně vysokého objemu vyhledávání - neměla by však být natolik obecná, aby vaše stránka utonula v nekonečném oceánu ostatních webových stránek. Dosáhnout této rovnováhy může být obtížné, ale níže uvedené tipy vám tento problém pomohou vyřešit.
Nejlepší klíčová slova pro optimalizaci vaší stránky
Vzhledem k rozsáhlé škále terminologie používané ve výrobním průmyslu může být obtížné zjistit, která klíčová slova přitáhnou největší pozornost. Ačkoli žádné klíčové slovo není zcela univerzální, určité termíny a fráze mají tendenci se ve vyhledávání klientů objevovat častěji. Zde je několik běžných příkladů:
Výrobní obory
Vzhledem k tomu, že výrobní průmysl je tak rozsáhlý, uživatelé vyhledávačů často volí fráze, které upřesňují určité specifické oborové oblasti. Ty mohou odkazovat na typy výrobků, které firma vyrábí, nebo na odvětví, kterému se věnuje. Mezi běžné příklady patří:
• obrábění plastů,
• výroba textilu,
• chemická výroba,
• přesné strojírenství
a mnoho dalších.
Výrobní zařízení
Mnoho potenciálních zákazníků projevuje zájem také o vybavení používané během výrobního procesu. Mohou vyhledávat výrazy jako například:
• Výrobní zařízení
• Údržba výrobního zařízení
• Opravy výrobních zařízení
• Typy výrobních zařízení
• Průmyslová zařízení
Výrobní postupy
Klíčová slova pro výrobní podniky často zahrnují koncepce zvyšování efektivity nebo úspory nákladů. Mezi příklady patří:
• Štíhlá výroba
• Smluvní výroba
• Výroba na zakázku atd.
Klíčová slova založená na dlouhém chvostu a otázkách
Výše popsané typy klíčových slov sice mohou mít vysokou návštěvnost, ale zároveň mají i vysokou konkurenčnost. Navíc se u nich jen velmi těžko pozná, co vlastně návštěvník svým dotazem zamýšlel. Mnohem lepší jsou v tomto ohledu tzv."long tail keywords" neboli klíčová slova s dlouhým ocasem, popřípadě klíčová slova koncipovaná jako otázky. Pomocí podobných výrazů budete schopni mnohem snadněji oslovit specifické, cílené návštěvníky, u kterých je vysoce pravděpodobné, že se stanou vašimi zákazníky. Tyto cílené otázky nebo fráze obvykle obsahují alespoň čtyři slova a mohou se vyznačovat také konverzačním tónem, který z nich činí atraktivní možnost pro moderní hlasové vyhledávání.
Krátká klíčová slova lze často prodloužit a upřesnit pouhým přidáním regionálního prvku. Například frázi "obrábění plastů" lze upravit na "obrábění plastů v Praze 6".
Přestože dlouhoocasá klíčová slova nebo klíčová slova založená na otázkách budou mít menší publikum než jejich krátké a obecnější varianty, specifické výrazy s větší pravděpodobností přinesou kvalifikované potenciální zákazníky a v konečném důsledku i vyšší míru konverze. Mezi příklady patří:
• Výroba vysoce přesných rotačních dílců
• Frézování plastových výrobků
• Zakázková výroba masivního nábytku
• Jak najdu výrobce ocelových fitinků?
• Jaké jsou výhody ručně šitého obleku?
Alternativní termíny pro vyhledávání v oblasti výroby
"Výroba" je však pouze jeden z několika termínů, které lidé používají při vyhledávání podniků, které vytvářejí výrobky. Alternativní výrazy sice nemusí být technicky správné, ale přesto mohou hrát v SEO významnou roli.
Chcete-li upoutat pozornost, je důležité pochopit, které vyhledávací výrazy lidé skutečně používají, a podle toho optimalizovat. Mezi příbuzná slova pro výrobu patří například: montáž, tvorba, produkce a podobně. I přesto, že tyto výrazy neoznačují zcela přesně to samé jako slovo výroba, uvědomte si, že vaši návštěvníci většinou nejsou profesionálové ve vašem oboru, tudíž mohou jednotlivá slova zaměňovat. V podstatě každé klíčové slovo může mít synonymum, které lidé mohou zadat do vyhledávání.
Při začleňování alternativních klíčových slov dbejte na to, abyste je používali ve správném kontextu. Ačkoli tato příbuzná slova mohou přilákat řadu potenciálních zákazníků, které byste jinak těžko oslovili, neměla by být používána na úkor kvality vašeho obsahu. Nesprávné začlenění těchto výrazů může narušit image vaší odbornosti, kterou si tak usilovně pěstujete.
Výběr nejlepších klíčových slov pro vaši výrobní firmu
Ačkoli výrazy zjištěné během průzkumu klíčových slov mohou být pro vaši online prezentaci velmi přínosné, existuje mnoho dalších faktorů, které byste měli také zvážit. To, že jsou určitá klíčová slova mezi návštěvníky oblíbená, nemusí nutně znamenat, že přinesou větší objem potenciálních zákazníků. Důležité je totiž také správně rozeznat záměr, který uživatele vedl k zadání konkrétního klíčového slova. Pokud například někdo hledá výraz "jak funguje galvanické pokovení", možná si nechce koupit žádný z vašich pokovených výrobků, ale třeba jen hledá řešení domácího úkolu z fyziky.
Klíčová slova vám mohou pomoci identifikovat a kategorizovat hlavní zájmy klientů. To vám zase umožní lépe obsloužit potenciální zákazníky užitečným a informativním obsahem, který hledají.
Správně zvolená klíčová slova vám pomohou formulovat váš přístup k digitálnímu marketingu tak, aby lépe oslovil konkrétní uživatele. Chcete-li určit, která klíčová slova nejlépe vyhovují vaší výrobní firmě a jejímu cílovému publiku, zvažte následující:
• Jaký je obor vaší výroby? Jaké výrobky vaše společnost produkuje? Jaké typy klientů chcete přilákat?
• Kde se vaše firma nachází? Geograficky zaměřená klíčová slova mohou odkazovat na místo, kde se nachází vaše sídlo nebo konkrétní provozovna - popřípadě na místa, kde sídlí vaši cíloví klienti.
• Jaké problémy musejí vaši potenciální zákazníci řešit? Jak může váš obsah s jejich řešením pomoci, jak jim pomůže produkt, který vyrábíte? Tyto informace lze zjistit nejen zkoumáním nejlépe hodnocených klíčových slov, ale také průzkumem mezi stávajícími zákazníky.
Správná klíčová slova vám pomůže zjistit nástroj Plánovač klíčových slov od Google Ads
Nástroje, jako je Plánovač klíčových slov Google, mohou být vodítkem při výběru správných klíčových slov a ověření správnosti vašich rozhodnutí. Než určíte, které výrazy jsou pro vaši firmu, vaše klienty a váš marketingový přístup nejrelevantnější, pečlivě si prohlédněte navrhovaná klíčová slova a jejich objem vyhledávání. Zjistíte zde také jejich konkurenčnost a předpokládanou cenu za proklik v Google Ads. Čím vyšší tyto hodnoty jsou, tím je těžší se na tato klíčová slova ve vyhledávání umístit.
Jak efektivně používat klíčová slova
Výběr vhodných klíčových slov je pouze začátek. Jakmile určíte, která klíčová slova s největší pravděpodobností osloví cílové klienty vaší společnosti, je čas začlenit je do výrobního marketingového obsahu, který bude pro uživatele informativní nebo zábavný. Mezi nejlepší místa pro integraci klíčových slov patří například:
• Stránka "O nás". Tato stránka by měla vyjadřovat účel, poslání a dlouhodobé cíle vaší společnosti. Může také odkazovat na splněná měřítka nebo standardy, získaná ocenění nebo účast v příslušných oborových sdruženích.
• Stránka s nejčastějšími dotazy. Jedná se o skvělé řešení, které reaguje na nárůst hlasového vyhledávání. Často kladené otázky mohou obsahovat klíčová slova založená na otázkách o přístupu vaší společnosti k výrobě, o tom, jak komunikujete se zákazníky, kde se nacházejí vaše závody nebo k jakým ekologickým a udržitelným postupům jste se zavázali.
• Příspěvky na blogu. Umožněte klientům nahlédnout pod pokličku výrobního procesu pomocí cílených blogových příspěvků, které odpovídají na jejich hlavní otázky. Tyto příspěvky lze sdílet na sociálních sítích nebo je rozesílat prostřednictvím e-mailového newsletteru a zvýšit tak návštěvnost vašeho webu.
• Stránky s produkty a službami. Zde upozorníte na konkrétní produkty, které vaše firma vyrábí. Tyto stránky bohaté na klíčová slova by měly být snadno ovladatelné a doplněné stručnými, ale informativními popisy produktů.
• Moje firma na Googlu. Nezapomeňte využít svou stránku ve službě Moje firma na Googlu, abyste zajistili, že se váš web bude zobrazovat v lokálním vyhledávání. Jakmile poté někdo, kdo se nachází ve vašem regionu, vyhledá klíčová slova vašeho webu, zobrazí se mu přednostně.
Používejte klíčová slova v rámci příspěvků na blogu, abyste zvýšili návštěvnost.
Optimalizujte uživatelskou zkušenost návštěvníků
Všechny stránky vašeho webu by měly být snadno ovladatelné a doplněné atraktivním webovým designem, který ladí se značkou vaší společnosti. Zařaďte účinná klíčová slova do vizuálně atraktivních a užitečných webových stránek a nebudete mít problémy s přilákáním potenciálních zákazníků, ani s konverzemi.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com