V dnešní době, kdy drtivá většina lidí hledá zboží a služby na internetu, se bez kvalitní internetové prezentace neobejde ani auto či pneu servis. Aby však potenciální zákazníci vaše internetové stránky našli, je potřeba je pomocí technik SEO dostatečně zviditelnit a přesvědčit Google či Seznam, že jsou natolik kvalitní, aby stálo za to zobrazovat je na předních místech ve vyhledávání. Jenom tak dokážete na své stránky dostat ty správné návštěvníky, kteří se posléze stanou vašimi spokojenými zákazníky. Optimalizace pro vyhledávače neboli SEO je pro úspěch marketingu v oblasti autoservisů zcela zásadní. Strategický výběr klíčových slov zvyšuje vaše šance na získání předních míst na stránkách s výsledky vyhledávání (SERP) a na zvýšení návštěvnosti vašich webových stránek. Výzkum ideálních klíčových slov vám také pomůže určit, co potenciální zákazníci chtějí vědět a jak jim můžete poskytnout informace, které požadují.
►Výběr správných klíčových slov pro marketing vašeho autoservisu může být složitý – a to je jen začátek. Budete také muset pečlivě vybraná klíčová slova použít na správných místech, aniž by zněla trapně nebo nepřirozeně. Vaše úsilí se však více než vyplatí, jelikož se vám tímto způsobem podaří přilákat nové zákazníky a přesvědčit je, aby využili vašich služeb.
Jaká klíčová slova budete potřebovat pro váš autoservis?
Při výběru správných klíčových slov zvažte terminologii, kterou obvykle pro svůj autoservis používáte, a také to, jaká klíčová slova mohou volit vaši konkurenti. Nezapomeňte, že i když objem vyhledávání hraje roli, více cílená klíčová slova mohou být lepší. Díky správnému cílení se vám podaří přilákat konkrétní typy zákazníků.
Podívejte se na příklady klíčových slov, která lidé používají při vyhledávání služeb autoservisu:
• autorizovaný autoservis
• opravy automobilů
• spolehlivý autoservis
• geometrie kol
• servis klimatizací
Tato klíčová slova jsou však příliš obecná. Je proto lepší k nim přidat zeměpisná označení a zúžit tak vyhledávání na konkrétní města nebo regiony – například „geometrie kol Praha 6“. To vám pomůže přitáhnout pozornost hlavně místních řidičů, u kterých je mnohem větší pravděpodobnost, že služeb vašeho servisu skutečně využijí.
Další klíčová slova
V závislosti na typu služeb, které provozujete, nebo na tom, jaké zákazníky chcete přilákat, se vám může hodit zúžení zaměření klíčových slov tak, aby odrážela konkrétní značky, modely nebo kategorie vozidel. Například:
• Autorizovaný servis Škoda
• Opravna motocyklů Suzuki
• Opravna SUV
• Servis hybridních vozidel
• Servis nákladních vozidel
Klíčová slova založená na otázkách
V současné době nabývá na významu hlasové vyhledávání, které se orientuje na klíčová slova založená na otázkách, které mají konverzačnější styl a mohou oslovit zákazníky, kteří hledají okamžité opravy ve svém nejbližším okolí. Přidejte proto na domovskou stránku svého autoservisu, do blogu nebo do sekce nejčastěji kladených otázek klíčová slova jako například „Kde najdu nejbližší autoservis?“ a podobně.
Jaká jsou alternativní klíčová slova pro autoservisy?
Přesná terminologie je samozřejmě důležitá, ale ne vždy přivede potenciální zákazníky na vaše webové stránky. Ať se vám to líbí nebo ne, mnoho zákazníků používá při online vyhledávání autoservisů alternativní klíčová slova. Je to proto, že mnoho z nich autům nerozumí (proto také hledají služby autoservisu). Pamatujte na to a v případě potřeby buďte připraveni začlenit do své stránky výrazy, které byste běžně nepoužívali. Zkuste se na radu zeptat lidí, kteří o autech mnoho nevědí. Co by zadali do vyhledávače, kdyby měli například pocit, že motor jejich auta má divný zvuk?
►Pokud se obáváte, že použitím nesprávných termínů poškodíte svou důvěryhodnost, zvažte, zda nezkusit použití těchto alternativních frází pro příspěvky na blogu nebo jako položky často kladených otázek.
Jak vybrat nejlepší klíčová slova pro vaši firmu?
Pokud hledáte nové návštěvníky pro stránky svého autoservisu, strategický výběr klíčových slov je zásadní. Klíčová slova odrážejí záměry vašich cílových zákazníků a vaši schopnost uspokojit jejich potřeby pomocí digitálního obsahu a vašich služeb.
►Mocným nástrojem pro hledání nejlepších výrazů je služba plánovač klíčových slov Google. Tento nástroj poskytuje perfektní přehled o slovech a frázích, které přitahují největší pozornost uživatelů.
Nezapomeňte, že vaše klíčová slova by měla odrážet nejen umístění vaší firmy a typy služeb, které poskytujete, ale také vaši zastřešující filozofii a firemní kulturu.
Například: Pokud se specializujete na špičkové služby pro luxusní vozidla, nemusí být pro vaši firmu nutně vhodné výrazy jako "levné opravy aut" nebo "levné autodíly". I když se tato slova mohou pochlubit vysokým objemem vyhledávání a přivedla by vám velké množství návštěvníků, jen málokterý z nich by pravděpodobně vaše luxusní služby využil.
Jak použít vybraná klíčová slova?
Nyní, když jste prozkoumali a vybrali klíčová slova schopná oslovit vaše klíčové zákazníky, vaše snaha o zlepšení SEO pro stránky autoservisu ještě stále není u konce.
Musíte ještě vytvořit obsah, který bude odpovídat záměru vyhledávání, který stojí za zvolenými klíčovými slovy – a musíte do něj začlenit zvolené výrazy tak, aby působily přirozeně. To může být složité, zejména při použití dlouhých klíčových výrazů, které se skládají ze čtyř a více slov. Snažte se, aby obsah nebyl pouze jalový text vzniklý za účelem umístění klíčových slov. Vždy by měl být čtivý, poutavý a přinášet čtenářům užitečné informace.
Klíčová slova na stránkách vašeho autoservisu
Relevantní klíčová slova by měla být nedílnou součástí stránek vašeho autoservisu. Důkladně popište všechny služby, které zákazníkům nabízíte, a text vhodně strukturujte pomocí odstavců a nadpisů tak, aby se eventuálním zákazníkům dobře četl. Optimalizace jednotlivých stránek webu na různá klíčová slova související se službami, které nabízíte, vám nejen pomohou přivést na vaše stránky návštěvnost z vyhledávačů, ale pomohou také návštěvníkům určit, kterou z vašich služeb potřebují.
►Hledejte přirozené způsoby, jak začlenit hlavní klíčová slova na domovskou stránku, stránku „O nás“, na stránky jednotlivých poskytovaných služeb a další často navštěvované oblasti vašeho webu. Kromě textu poskytují vynikající příležitosti pro přidání nejdůležitějších klíčových slov i nadpisy a podnadpisy.
Příspěvky na blogu
Blogové příspěvky poskytují mnoho příležitostí k použití klíčových slov a zároveň potvrzují váš status odborníka na opravy automobilů. Snažte se psát zajímavě a přinášet potenciálním zákazníkům hodnotné informace. Buďte však opatrní a s množstvím klíčových slov to nepřežeňte, protože algoritmy Google aktivně trestají stránky, které publikují obsah přeplněný klíčovými slovy, aniž by čtenáři poskytly skutečnou hodnotu.
►V případě, že si nejste jisti, zaměřte se na hlavní cíl vašeho blogu, což by měla vždy být pomoc potenciálním zákazníkům, kteří aktuálně řeší problémy se svými automobily. Správná klíčová slova by měla pomáhat zákazníkům nalézt řešení jejich problému, nikoli být v textu jen proto, aby je nalezly vyhledávače.
Moje firma na Googlu
Optimalizované webové stránky jsou samozřejmě pro váš autoservis nezbytné, ale nejsou jediným místem, které potenciální zákazníci mohou navštívit, pokud hledají autoservis. V dnešní době je stejně důležitá služba Moje firma na Googlu (Google My Business). Tento nástroj může být velkým zdrojem návštěvnosti z vašeho nejbližšího okolí, jelikož Google při hledání zvýhodňuje firmy s profilem Moje firma na Googlu, nacházející se v blízkosti uživatele.
►Zlepšete SEO stránek svého autoservisu tím, že si založíte a vyplníte profil ve službě Moje firma na Googlu.
Začněte tím, že svůj profil v Moje firma na Googlu autorizujete. Jakmile jej Google spáruje s vaším podnikáním, můžete začít s jeho optimalizací. Vyplňte podrobně a přesně všechny potřebné informace, jako je adresa vaší provozovny, pracovní doba a kontaktní údaje. Zajistěte, že vše bude konzistentní na všech platformách a webových stránkách spojených s vaší firmou.
►Při vytváření popisu přidejte relevantní klíčová slova, která odrážejí dříve provedený průzkum pro zlepšení optimalizace webových stránek. Důležité je vyplnění úplných a podrobných informací o firmě, což vyhledávači pomůže propojit váš výpis s relevantními vyhledáváními zákazníků.
Začněte s optimalizací vašeho webu co nejdříve
Jak vidíte, SEO není zase tak složité, jak by se na první pohled mohlo zdát. Důsledným uplatňováním výše uvedených postupů pomůžete vyhledávačům najít vaši stránku a předložit ji vašim potenciálním zákazníkům, což se projeví na jejich rostoucí návštěvnosti.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com