YouTube, které má více než 1,9 miliardy uživatelů měsíčně, představuje druhou největší sociální síť a nejúspěšnější stránku pro sdílení videa. To vše z něj činí jednu z největších reklamních platforem. Abyste však na této platformě uspěli, musíte používat správné formáty reklam. Různé typy reklam pomáhají zajistit, aby si vaše reklama získala více diváků, což zvyšuje pravděpodobnost získání nových zákazníků a zvýšení povědomí o vaší značce.
YouTube obsahuje celkem bohatou paletu příležitostí, kde můžete umístit svoji reklamu.
Obsahové reklamy
Obsahové reklamy se zobrazují napravo od vybraného videa a nad seznamem nabízených videí.
Jde o statické nebo animované obrázky, které musí splňovat tyto specifikace:
• Velikost obrázku: 300 × 250 pixelů
• Typ souboru: GIF, JPG, PNG
• Velikost souboru: maximálně 150 kB
• Maximální délka animace: 30 sekund
Překryvné reklamy
Jde o malé statické obrázky, které se zobrazují na spodních 20 % videa. Mohou být polotransparentní, takže je skrz ně vidět překryté video. Jedná se o jednu z nejlevnějších možností reklamy na YouTube, zejména ve srovnání s videoreklamami. Kliknutím na tyto reklamy se otevře vstupní stránka inzerenta na nové kartě nebo v novém okně. Překryvné reklamy musí splňovat následující specifikace:
• Velikost obrázku: 480 × 70 pixelů
• Typ souboru: statický GIF, PNG, JPG
• Velikost souboru: maximálně 150 kB
Videoreklamy
Videoreklamy mohou být přeskočitelné, nebo nepřeskočitelné. Přeskočitelnou videoreklamu může divák po 5 vteřinách přeskočit. Tento typ reklam se vkládá před nebo za hlavní video, popřípadě přímo do něj. Nepřeskočitelné videoreklamy musí být zhlédnuty před tím, než divák přehraje video. Trvají okolo 15–20 sekund. Všechny videoreklamy YouTube musí splňovat stejné základní specifikace:
• Video kodek: H.264, MPEG-2, MPEG-4
• Audio kodek: AAC, MP3
• Rozlišení: 640 × 360 (poměr stran 19 : 9) nebo 480 × 360 (poměr stran 4 : 3)
• Snímková frekvence: 30 FPS
• Velikost souboru: maximálně 1 GB
Mikrospoty
Jedná se o nepřeskočitelné reklamy o maximální délce 6 sekund, které divák musí zhlédnout před přehráním videa. Kromě výše uvedených podmínek pro videoreklamy musí mikrospoty splňovat ještě další podmínky.
• Musí být nahrány na YouTube
• Doprovodný obrázek má velikost 300 × 60 pixelů
• Formát doprovodného obrázku: JPG, statický GIF nebo PNG
• Délka: maximálně 6 sekund
►Kromě všech výše uvedených specifikací musí všechny grafické reklamy na YouTube dodržovat zásady pro grafické reklamy společnosti Google.
Sponzorované karty
Sponzorované karty propagují obsah, který se většinou vztahuje k videu (například produkty, které se v něm objevují). Divákům se na několik sekund zobrazí upoutávka na kartu. Je také možné karty procházet po kliknutí na ikonu v pravém horním rohu videa.
Reklamy TrueView
►YouTube nabízí dva typy reklam TrueView: TrueView In-stream a TrueView for Discovery
Reklamy TrueView In-stream
Reklamy TrueView In-stream se přehrávají před nebo během videa. Diváci mají možnost přeskočit reklamy po 5 sekundách, ale inzerenti zaplatí za reklamu pouze v případě, že ji divák sleduje nejméně 10 sekund nebo až do konce (podle toho, co je kratší) nebo proklikne na vstupní stránku.
►Reklamy In-stream také nabízejí funkci „TrueView pro akce“, která umožňuje inzerentům přidat do videoreklam prominentní překryvné reklamy a překryvný text. Tento formát reklamy je speciálně navržen tak, aby vedl k proklikům, což z něj činí obzvláště cenný nástroj pro online prodejce, kteří chtějí získat více konverzí.
Kromě obecných specifikací služby YouTube uvedených výše jsou specifikace a požadavky reklamy TrueView In-stream následující:
• Musí být nahrány na YouTube
• Specifikace doprovodného obrázku: rozměry 300 × 60 pixelů
• typ obrázku: JPG, statický GIF nebo PNG
• Velikost obrázku: maximálně 150 kB
• Délka videa: 12 sekund až 3 minuty (doporučuje se více než 30 sekund)
Reklamy TrueView for Discovery
Reklamy TrueView for Discovery se zobrazují vedle YouTube videí i na stránkách s výsledky vyhledávání YouTube. Tyto reklamy vyzývají uživatele ke zhlédnutí vašeho videa pomocí kliknutí na náhled, a pomohou propagovat vaše videa mezi uživateli, kteří o ně projeví zájem.
Jde vlastně o PPC reklamu, jelikož inzerenti platí za tyto reklamy, pouze když na ně uživatel klikne.
Na tyto reklamy se nevztahuje časový limit 3 minuty jako na ostatní typy videoreklam, takže můžete více popustit uzdu své kreativitě.
Reklamy TrueView for Discovery musejí splňovat kromě základních podmínek ještě následující:
• Musí být nahrány na YouTube
• Obrázek: Musíte si vybrat ze 4 vygenerovaných miniatur
• Titulek může mít maximálně 25 znaků
• Popis může mít maximálně dva řádky a 35 znaků
Jak využít potenciál YouTube reklamy na maximum
►Ujistěte se, že vždy dodržujete zásady inzerce společnosti Google a technické specifikace reklam. Sledujte aktuální informace o nových možnostech reklamy, například o nových rozšířeních, která inzerentům umožnují do jejich reklam přidat interaktivní výzvy k akci.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com