Sociální sítě jsou v současné době asi nejnavštěvovanějším obsahem internetu. Pro některé lidi sociálními sítěmi internet začíná i končí. Není proto divu, že online obchodníci všech oborů se snaží uživatele sociálních sítí oslovit svými nabídkami. Mnohdy však jde tento marketing proti tomu, co chtějí majitelé těchto sítí.
Cílem všech sociálních sítí je udržet lidi na platformě, aby si mohli číst příspěvky, komentovat, komunikovat, donekonečna rolovat a klikat na reklamy. Cíle obchodníků jsou však přesně opačné – snaží se lidi z platformy sociálních médií dostat na své vlastní stránky. Proto vytváříme blogové příspěvky a jiné typy obsahu, a zveřejňujeme odkazy na sociálních sítích ve snaze lidi přilákat do našeho vlastního webového prostoru. Chceme, aby sociální sítě byly vstupní branou k našemu obsahu. To se však pochopitelně algoritmům sociálních médií vůbec nelíbí a snaží se tomu všemožně bránit, například snižováním organického dosahu. Jak tento rozpor vyřešit? Jednou z možností je přistoupit na jejich hru a tvořit obsah přátelský k sociálním sítím.
Obsah přátelský k sociálním sítím
Neznamená to, že byste měli zanevřít na své webové stránky – naopak. Budování kvalitního obsahu a upevňování pozice v SERPu má velkou hodnotu – ale organické příspěvky na sociálních sítích nejsou vždy nejvhodnější formou pro propagaci tohoto obsahu.
Místo toho můžete vytvářet obsah přátelský k sociálním sítím, který dělá to, co po něm algoritmus chce: zaujmout lidi na platformě, zahájit konverzaci a sbírat komentáře, lajky a sdílení. Hlavním cílem obsahu přátelského k sociálním sítím je maximalizovat zapojení na platformě. Úspěch změříte snadno podle zobrazení, komentářů, reakcí a sdílení.
►Výsledkem bude obsah, který se algoritmům sociálních sítí bude líbit. Bude tak viditelnější ve feedech lidí, což vede k většímu zapojení, které vede k většímu zviditelnění.
Jak vytvářet obsah přátelský k sociálním sítím
Vhodnou platformu byste měli zvolit podle toho, jaký typ zákazníků se snažíte oslovit. Pokud míříte na B2B sféru, je zcela jistě nejvhodnější sociální platformou LinkedIn. Dlouhý obsah na Twitteru příliš nefunguje, jak vám potvrdí každý, kdo se někdy pokoušel číst twitterová vlákna. Facebook sice delší příspěvky podporuje, ale pokud chcete oslovit lidi s obchodním myšlením, je LinkedIn ideální.
Vytvořte skvělý příspěvek na sociální síti
Trefte se do správného počtu slov – vaše příspěvky by měly být kratší než průměrný příspěvek na blogu, ale delší než obvyklý příspěvek na sociálních sítích. Zjistili jsme, že 150-200 slov je ta správná délka, která poskytne dostatečně kvalitní obsah, aniž by vyčerpala pozornost lidí.
Používejte také více bílého místa než u příspěvku na blogu – krátké odstavce s 1-2 větami umožní lidem lépe se v textu orientovat a udržet je u čtení. Nezapomeňte používat jedinečné hashtagy, aby lidé mohli váš obsah snadno najít.
Začněte konverzaci – vyberte si téma, které podněcuje k zamyšlení a vybízí lidi k reakci. Například:
· Kontroverzní pohled na téma týkající se vašeho oboru.
· Sdílení příběhu a výzva ostatním, aby se podělili o své zkušenosti.
· Doporučení zdrojů, například recenze knihy.
· Připomenutí historie oboru a pohled na to, jak daleko jste se dostali. Můžete tedy sdílet příběh o tom, jak jste ve svém oboru začínali, a pak vyzvat ostatní, aby udělali totéž.
Zapojte influencery – influencer marketing je velice účinný. Přitom stačí jen málo – aby se zapojili do vašeho obsahu – sdíleli či zanechali komentář. Váš dosah se tak skokově zvýší.
· Je to menší požadavek než příspěvek na blogu nebo rozhovor.
· Nežádáme po nich, aby odkazovali ze sociálních médií.
· Mohou se zapojit do odpovědí přímo na svých sociálních sítích.
· Je pro ně snadné obsah propagovat a znovu sdílet
Opětovné použití, recyklace, změna účelu – jakmile se váš obsah na sociálních sítích trochu rozvine, shrňte příspěvky do blogu. Přidejte odkaz jako komentář ke každému příspěvku na sociálních sítích a nezapomeňte označit všechny influencery, kteří se v něm objevili, nebo kteří se zapojili do původního příspěvku.
►Z příspěvků můžete také vytáhnout citáty a vytvořit z nich obrázky pro sociální média, přidat je do dalšího e-booku, okořenit jimi několik dalších příspěvků na blogu – existuje spousta způsobů, jak tento obsah uplatnit napříč vaší obsahovou strategií.
Je čas na socializaci
V nikdy nekončícím boji o získání pozornosti musí obchodníci využít všechny strategie, které mají k dispozici. A musí se také ujistit, že jejich cíle pro každý marketingový kanál odpovídají jeho silným a slabým stránkám.
V případě sociálních médií to znamená dát algoritmu to, co chce: kvalitní příspěvky určené k vyvolání komentářů, lajků, reakcí a sdílení. Až budete příště revidovat svůj plán obsahu, ujistěte se, že součástí vašeho mixu jsou také sociální sítě.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com