Jednou z nejobtížnějších, ale zároveň nejpodstatnějších částí práce finančního poradce je získávání nových klientů. Při hledání potenciálních klientů a jejich přeměně na zákazníky je nezbytná důkladná marketingová strategie doplněná o digitální reklamu. Tento článek se zabývá výhodami používání cílené digitální reklamy na Facebooku a Googlu a nabízí strategie pro vytváření úspěšných reklam pro každou platformu.
Proč jako finanční poradce potřebujete digitální marketingovou strategii?
Pro mnoho malých podniků je doporučení od známých stále nejlepším způsobem, jak najít nové klienty. Digitální marketing vám však umožňuje rozšířit svou působnost mnohem dále. Použití cílené PPC reklamy na služby finančního poradce na Facebooku a Googlu vám pomůže nejen najít potenciální zákazníky ve vašem okolí, ale pomůže vám také vybudovat povědomí o značce na požadovaném trhu.
PPC reklamy finančních poradců na Facebooku
Na Facebooku se dnes pravidelně vyskytuje většina lidí v ČR. Nejde přitom jen o puberťáky, kteří nakonec dávají přednost sociálním sítím, jako je Tik Tok a podobně, ale o lidi v produktivním věku, kteří patří mezi nejdůležitější cílovou skupinu finančních poradců.
Definujte svůj cílový trh
Facebook umožňuje cílit reklamy různými způsoby. Můžete nastavit, aby se reklama zobrazovala určitým věkovým skupinám, lidem v určitých lokalitách, a můžete cílit i podle dalších demografických faktorů, například podle zájmů potenciálních zákazníků. Určení cílové skupiny vám pomůže stanovit cíl reklamy a lépe rozvinout její sdělení.
Reklamy Instant Experience (dříve Canvas)
Facebook nabízí několik různých typů reklam. Můžete si vybrat, zda chcete zobrazit sponzorovaný příspěvek, nebo například reklamy Instant Experience, které se dříve nazývaly Canvas. Jedná se o multimediální nástroj, který umožňuje kombinovat video s fotografiemi a výzvami k akci v reklamě na celé obrazovce. Reklamy Instant Experience, umožňují vyprávět komplexnější příběh, takže jsou vhodné pro budování vztahů s klienty a zvyšování povědomí o značce.
Důkladně segmentujte vaše cílové publikum
Než se snažit vytvářet reklamy, které osloví každého, zkuste raději jednoduchou reklamu zaměřenou na malou, specifickou skupinu lidí. Když lidé hledají finančního poradce, chtějí někoho, komu mohou důvěřovat. Reklamy, přesně zaměřené na malé skupiny publika mohou být osobnější, což je to, čeho jako finanční poradce chcete dosáhnout. Protože oslovují menší publikum, lze je udělat tak, aby vypadaly specificky pro vaši klíčovou demografickou skupinu.
Vybudujte si důvěryhodnost
Vaši současní klienti pravděpodobně využívají vašich služeb finančního poradce, protože věří, že děláte ta nejlepší rozhodnutí ohledně jejich těžce vydělaných peněz. Pokud do svých reklam přidáte odkaz, který povede na užitečné informace ohledně financí, je to dobrý způsob, jak si vybudovat důvěryhodnost. Můžete například poskytnout odkaz na články, proč je důležité investovat nebo si spořit na důchod. Reklamy s užitečnými odkazy vám mohou pomoci vybudovat si vztah s potenciálními zákazníky.
PPC reklamy Google Ads
Vzhledem k tomu, že Google je nejpoužívanější vyhledávač na světě, má spuštění PPC reklamy na této platformě potenciál dostat vaše služby na obrazovky obrovského množství budoucích klientů. Google nabízí celou řadu nástrojů, které můžete využít k inzerci svých služeb, od reklam ve vyhledávání až po reklamy v obsahové síti a video reklamy.
Pomocí služby Google Ads se můžete dostat na první místa ve vyhledávání
PPC reklamy Google Ads umožňují, aby firma byla uvedena na prvních místech vyhledávání. Pokud jste například finanční poradce, který poskytuje své služby v Praze, můžete v Google Ads vytvořit reklamu, která se objeví na prvním místě stránky s výsledky vyhledávání (SERP), kdykoli někdo vyhledá klíčové slovo "finanční poradce Praha" nebo jinou podobnou kombinaci klíčových slov. Získáte tak přesně ty návštěvníky, u kterých je potenciál, že se stanou vašimi klienty.
Google nabízí i reklamu na stránkách třetích stran
Kromě reklam ve vyhledávací síti, které vám zajistí přední pozici ve výsledcích vyhledávání, nabízí Google také reklamy v obsahové síti, které umožňují, aby se vaše inzeráty zobrazovaly na různých webových stránkách lidem, kteří procházejí internet. Stejně jako v případě Facebooku byste měli vymyslet strategii, jak tento nástroj co nejlépe využít. Rozhodněte se, na jakou skupinu budete cílit, a poté jí přizpůsobte svou reklamu. Stejně jako tradiční tištěné reklamy v novinách, mohou i reklamy v obsahové síti zaniknout v množství ostatních podnětů na webových stránkách, proto využijte svou kreativitu k tomu, abyste udělali vaši reklamu co nejpřitažlivější.
Spusťte video kampaň
Google nabízí také možnost videoreklamy, při které se vaše sponzorovaná videa přidávají k různým videím na YouTube. Díky této možnosti získáte publikum minimálně na pět až deset sekund, protože diváci obvykle nemají možnost přeskočit celou reklamu. Pokud používáte video kampaň, budete mít na vyprávění svého příběhu celkem jen asi 30 sekund jako v tradiční reklamě. Google samozřejmě nezobrazuje videoreklamy náhodně, ale v kontextu sledovaného videa, aby bylo zajištěno, že diváka vaše reklama může zaujmout.
Obecná pravidla pro PPC reklamy
Bez ohledu na platformu, kterou jste se rozhodli použít pro cílenou digitální reklamu, existuje několik obecných pravidel, která byste měli při tvorbě reklamy dodržovat.
• Hovořte ke svým potenciálním klientům jednoduchým jazykem bez používání technického žargonu. Chcete samozřejmě působit důvěryhodně a předvést, že své práci rozumíte, ale nepředpokládejte, že klienti z vaší cílové skupiny vědí, co různé termíny a zkratky znamenají.
• Při použití obrázků v reklamách se ujistěte, že máte práva na jejich použití. Nemůžete si vzít jen tak obrázek z internetu a umístit ho do inzerátu. Je to porušení pravidel a snadno byste tak mohli přijít o váš reklamní účet. Rozhodně se vyplatí utratit trochu peněz za fotografie z fotobanky, které lze použít pro komerční účely.
Pokud jako finanční poradce chcete získat nové klienty, použití digitální reklamy je jedním z nejefektivnějších způsobů, jak toho dosáhnout. Tyto reklamy představí vaši společnost vhodným lidem, kteří služby finančního poradce aktivně hledají, nebo u kterých je vysoká pravděpodobnost, že by o vaše služby mohli mít zájem. Většina dnešních spotřebitelů používá internet jako primární způsob k vyhledávání firem poskytujících služby, které potřebují. Vhodně sestavená reklamní strategie vám pomůže proměnit tyto lidi ve vaše klienty.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com