O možnosti propojení těchto dvou služeb informoval Google v minulých dnech prostřednictvím účtu Google Search Central na Twitteru s tím, že oznámení se týkalo konkrétně služby Google Analytics 4. V rámci Universal Analytics je tato funkce k dispozici již řadu let.
Proč by nás tato funkce měla zajímat?
Propojením služeb Google Analytics 4 a Google Search Console rozšíříte vaši schopnost analýzy návštěvnosti webu z vyhledávání a budete moci přímo porovnávat data z vyhledávání s analytikou stránek, což vám může pomoci získat ještě lepší přehled o cestě uživatele, identifikovat korelace a zlepšit možnost optimalizace pro vyhledávače.
Služba Google Analytics 4 byla spuštěna v říjnu 2020. Marketéři nyní ve většině případů nechávají běžet zároveň obě služby, tedy Google Analytics 4 i Universal Analytics. V červnu roku 2023 však bude ukončena podpora Universal Analytics a marketingoví specialisté budou nuceni přejít pouze na Google Analytics 4.
Zavedení zmíněného propojení v dostatečném předstihu před ukončením podpory Universal Analytics (které v této době SEO odborníci převážně preferují) nám dává dostatek času na podrobné prozkoumání možností, které Google Analytics 4 přináší, což může usnadnit samotný přechod na tuto službu.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com