Podnikáte v oblasti nemovitostí? Připravili jsem si pro vás e-mailové šablony, které vám pomohou se zefektivněním procesu vytváření a odesílání e-mailů, zaujmou potenciální klienty, posílí loajálnost stávajících klientů a pomohou vám ušetřit čas a námahu.
Proč by měli realitní makléři využívat e-mailing?
V rámci e-mailingu můžete svým stávajícím i potencionálním klientům představovat nabídky nemovitostí, aktuální vývoj trhu a jeho předpovědi, tipy na prodej či nákup nemovitostí či své doplňkové služby. Klienti, kteří si budou připadat, že o ně máte zájem a budou mít pocit, že se od vás dozvěděli něco nového, co jim pomůže při koupi, prodeji či pronájmu nemovitosti provedou rádi obchod právě s vaší pomocí, protože vycítí, že tomu, co děláte, opravdu rozumíte.
Jak nastavit e-maling pro realitní makléře?
Efektivní komunikace s minulými i potencionálními zákazníky vede k budování a udržování kontaktů. E-mailing je v tomto případě mocným nástrojem. Jak ho ale efektivně nastavit a jaké body zohlednit?
Definujte účel a publikum
Zamyslete se nad tím, jaký je účel vašich e-mailů a kdo je jejich příjemcem. To vám pomůže lépe uchopit obsah i styl psaní.
Zvolte jasný a stručný předmět
Předmět e-mailu má za cíl zaujmout. Příjemce by na jeho základě měl mít chuť pokračovat dál ve čtení. Vyberte proto takový předmět, ze kterého je jasné, co se v e-mail dočte a zároveň vyvolá v příjemci zvědavost, aby měl vyšší šanci na otevření.
Buďte osobní
Příjemce oslavte jménem a používejte profesionální, ale zároveň přátelský tón řeči. Jestliže posíláte e-mail několika příjemcům najednou, využijte ve svém e-mailovém nástroji možnost automatického vložení jména, které máte uložené v seznamu kontaktů.
Poskytněte hodnotný obsah
Přichází na řadu nejdůležitější část vašeho e-mailu, a to samotný obsah. Ten by měl být vždy hodnotný a měl by poskytnou příjemci takové informace, které ho obohatí. Používejte odrážky a krátké a srozumitelné odstavce.
Upoutejte pozornost vizuálním obsahem
Nebojte se email oživit kvalitními a relevantními obrázky či videy. Upoutají pozornost a přimějí uživatele o obsahu více přemýšlet.
Pozor na responzivní zobrazení
Vaše e-maily by měly být vždy optimalizovány pro mobilní zařízení. Mobilní telefony jsou totiž používány ke čtení e-mailů ve více než v padesáti procentech případů.
Výzva k akci
Každý váš e-mail by měl obsahovat výzvu k akci, jako je kontaktování makléře prostřednictvím formuláře, žádost o konzultaci nebo možnost naplánování prohlídky nemovitosti.
Nezapomeňte na kontaktní údaje
Součástí e-mailu by měly být také kontaktní údaje, jako je Vaše telefonní číslo, e-mailová adresa, adresa webu, sociální sítě a případně adresa kamenné pobočky.
Zajímejte se o své klienty
Předáváte informace, které jsou opravdu důležité, ale nedostali jste zpětnou vazbu? Nabízíte klientovi nemovitost, ale nerezervoval si termín prohlídky ani vás nijak nekontaktoval? Nebojte se ho v rámci následujících 14 dnů sami oslovit znovu a ujistit se zda dostal váš e-mail.
Analyzujte a vyhodnocujte
S pomocí e-mailingových nástrojů vyhodnocujte úspěšnost jednotlivých e-mailů včetně míry otevření, míry prokliku a míry odhlášení a podle zjištěných informací upravte svou strategii.
Praktické ukázky e-mailů pro realitní makléře
Nyní už víte, co by měly vaše e-maily obsahovat. Pojďme se proto podívat rovnou na reálné příklady e-mailů, které můžete v rámci svého podnikání využít. Nezapomeňte si veškeré příklady upravit na míru sobě, lokalitě, ve které působíte i svým klientům.
Nabídka nemovitostí – možnost 1
Shání-li váš klient novou nemovitost, měli byste mu pravidelně posílat nové nabídky na e-mail. Váš e-mail by mohl vypadat následovně:
Vážený/Vážená [jméno klienta/ky],
doufám, že se Vám dobře daří. Objevil jsem pro vás několik nových nemovitostí, které by Vás mohli zaujmout.
Za prvé, máme krásný [typ nemovitosti] [dispozice a rozloha] nacházející se v [umístění]. Může se pochlubit [funkce 1], [funkce 2] a [funkce 3]. Myslím, že by to mohl být perfektní pro Vás a Vaši rodinu.
Dále máme ohromující [typ nemovitosti] [dispozice a rozloha]. Nachází se v [umístění] a mohlo by se Vám v něm skvěle žít, protože má [výhoda 1], [výhoda 2] a [výhoda 3].
Jako třetí nemovitost Vám nabízím okouzlující [typ nemovitosti] [dispozice a rozloha] nacházející se v [umístění]. Jeho přednostmi je [funkce 1], [funkce 2] a [funkce 3]. Myslím, že by to pro Vás mohla být skvělá volba, pokud hledáte něco útulného, kde se budete cítit opravdu dobře.
Pokud máte zájem dozvědět se více o některé z těchto nemovitostí, neváhejte mě kontaktovat. Rád odpovím na veškeré Vaše dotazy a naplánuji si s Vámi prohlídku vybraných nemovitostí.
S pozdravem,
[vaše jméno]
Nabídka nemovitostí – možnost 2
mail s nabídkami nemovitostí může také vypadat následovně:
Dobrý den, [jméno klienta/ky],
rád bych se s Vámi podělil o některé z našich nejnovějších nabídek, které by vás jako zájemce o [typ nemovitosti] mohly zajímat.
[Adresa nemovitosti, dispozice a rozloha]: [Popis nemovitosti]
[Adresa nemovitosti, dispozice a rozloha]: [Popis nemovitosti]
[Adresa nemovitosti, dispozice a rozloha]: [Popis nemovitosti]
Pokud máte zájem dozvědět se více o některé z těchto nemovitostí nebo byste chtěli prodiskutovat, neváhejte nás kontaktovat. Máme bohaté zkušenosti na trhu s bydlením a snažíme se našim klientům poskytovat ty nejlepší možné služby.
Děkuji, že zvažujete mé/naše realitní služby. Těším se, že se nám brzy ozvete.
S pozdravem,
[vaše jméno]
Děkovný e-mail
Byli jste s klientem již v osobním kontaktu? Pošlete mu děkovný e-mail, ve kterém mu poděkujete za schůzku či prohlídku nemovitosti a vyzvete ho k další akci.
Vážený/Vážená [jméno klienta/ky],
rád bych Vám poděkoval, že jste si včera našel/našla/našli čas na společné setkání/prohlídku nemovitosti [adresa nemovitosti, dispozice a rozloha]. Bylo mi potěšením probrat s Vámi více ohledně prodeje Vaší nemovitosti/Vašich potřeb při hledání nemovitosti.
Jako realitní makléř [název společnosti] jsem odhodlán poskytovat svým klientům špičkové služby a odborné znalosti. Chápu, že prodej/koupě/pronájem nemovitosti může být stresující proces, ale jsem tu pro Vás, abych Vám ho co nejvíce zjednodušil.
Neváhejte se na mě obrátit, pokud máte jakékoliv další dotazy nebo byste si chtěli domluvit následnou schůzku. Těším se na příležitost s vámi spolupracovat a pomoci Vám dosáhnout Vašich realitních cílů.
S pozdravem,
[vaše jméno]
E-mail pro potencionálního prodejce
Abyste měli co nabízet, je nejprve zapotřebí mít co nabízet. Věnovat byste se proto měli nejen zájemcům o nemovitosti, ale i potencionálním prodejcům.
E-mail pro potencionální prodejce nemovitosti může vypadat následovně:
Vážený/Vážená [jméno klienta/ky],
jmenuji se [vaše jméno] a jsem realitní makléř/ka v oblasti [lokalita]. Narazil jsem na Vaši nemovitost na [vložte zdroj] a byl jsem jí opravdu ohromen/a.
Jak možná víte, trh s bydlením v naší oblasti je v současné době velmi aktivní a zaznamenáváme vysokou poptávku ze strany kupujících. Věřím, že by se Váš [typ nemovitosti] skvěle hodil pro klienty, kteří u nás novou nemovitost poptávají.
Pokud uvažujete o prodeji svého [typ nemovitosti] v blízké době, rád bych s Vámi prodiskutoval příležitosti, jak vám mohu s tímto procesem pomoci. Spolu se svým týmem mám prokazatelné úspěchy a tvrdě pracuji na tom, aby byli moji/naši klienti spokojeni.
Prosím, dejte mi vědět, pokud máte zájem domluvit si konzultaci, na které můžeme prodiskutovat veškeré možnosti.
Těším se na Vaši odpověď.
S pozdravem,
[vaše jméno]
Jak si přizpůsobit e-mailové šablony?
Vyberte si šablony, které odpovídají tomu, co nabízíte a co poptávají Vaši klienti. Šablonu si následně upravte po textové i vizuální stránce. Přidejte své logo, kontaktní informace, fotografie nemovitosti a jakékoliv další zdroje, které uznáte za vhodné. Nezapomeňte uvést adresu nemovitosti, aby bylo hned jasné, o čem je řeč.
Na co byste neměli zapomenout?
Budování důvěry stojí na osobní rovině. Nezapomeňte se proto nikdy představit a navázat spojení s příjemcem. Jasně uveďte účely emailu a všechny důležité podrobnosti. Nezapomeňte na informace ohledně polohy nemovitosti, jejích dispozicích, rozloze a důležitých vlastnostech. Pokud klienta informujete o vývoji trhu, zmiňte v e-mailu relevantní statistiky a další zdroje, které podporují vaše tvrzení. E-mail by měl vždy končit jasnou výzvu k akci, ať už jde o naplánování prohlídky, osobní schůzku či telefonický kontakt.
Vždy byste měli působit profesionálně a zároveň přátelsky, nikdy ne příliš dotěrně či dokonce agresivně. Vaše zpráva by měla být uzpůsobena potřebám příjemce a obsahovat relevantní informace. Snažte se být vždy vstřícní a uctiví.
Především se vyvarujte chyb v e-mailovém marketingu, díky kterým byste mohli o klienta přijít, což určitě není cesta, kterou byste se chtěli vydat.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Gabriela Soukupová
Foto zdroj: pixabay.com