Klíčem k úspěchu e- mailingu je pochopení a aplikace osvědčených taktik, které zaujmou příjemce a motivují je k akci. Přečtěte si v tom článku, o jaké konkrétní taktiky se jedná.
E-mail marketing a automatizace
Automatizace je velmi populárním tématem i v rámci e-mail marketingu. Pracovníkům firmy nejen usnadní práci, ale zároveň podpoří zapojení čtenářů, konverze a především zvýší příjmy.
Přečtěte si proto seznam 12 taktik, které musíte znát, abyste s e-mail marketingem v současné době uspěli.
Ukažte, že firmě pracují reální lidé
Nebojte se v rámci firemních e-mailů vystupovat vlastním jménem (např.: Jana Nováková ze společnosti XYZ). Příjemci ocení osobnější komunikaci, zároveň se budou umět lépe ztotožnit s firemními hodnotami.
Předmět by neměl být dlouhý tak akorát
Ano, čtete správně – předmět by neměl být dlouhý tak akorát. Tak dlouhý ho má totiž většina společností. Co je vaším cílem v e-mail marketingu? Zaujmout tím, že se odlišíte od konkurence!
Předmět by měl proto obsahovat buďto do 50 znaků nebo naopak více než 70.
Předmět by měl být relevantní ke sdělení
Některé předměty umějí opravdu zaujmout, avšak neměly by být přehnané za cenu toho, že s nimi nekoresponduje zbytek sdělení. Mohlo by se totiž stát, že váš e-mail označí příjemci jako spam.
Buďte struční a srozumitelní
Dejte si pozor na obsah e-mailu. Zbytečně se nerozepisujte. Nikdo nemá rád newslettery, kterým musí věnovat déle než 3 minuty. Vytvářejte místo toho krátké a výstižné e-maily, které povzbudí chuť čtenáře dočíst sdělení do konce. Nemíchejte více témat v rámci jednoho e-mailu.
Ukažte své přednosti
Funkce a vlastnosti produktů či služeb nejsou tím, co skutečně prodává. Tím, co by vás mělo především zajímat, jsou vaše výhody oproti konkurentům. Vytvořte zprávu tak, aby přímo ovlivňovala potenciálního zákazníka, kterého přimějete k zapojení a akci.
Zvažte umístění s výzvou k akci
Tlačítek s výzvou k akci můžete mít v rámci jednoho e-mailu více, snažte se ale aby alespoň jedno bylo nad okrajem e-mailové šablony.
Výzva k akci poutavou formou
Zapomeňte na nudnou výzvu k akci, kterou nejčastěji bývá „Klikněte zde“, „Stáhnout“, „Koupit“ nebo „Odeslat“. Vymyslete zajímavé a poutavé tlačítko, které vyzve čtenáře k aktivitě. Zkuste například „Připojte se k zábavě“ nebo „Užijte si výhody co nejdříve“.
Prvních pár slov se zpětným odkazem
Propojte prvních pár slov ve svém e-mailu se zpětným odkazem na vaše webové stránky. Jedná se totiž o místo, kam lidské oko jako první putuje při otevření e-mailu.
Přesnost je důležitější než personalizace
Pokud chcete personalizovat e-maily, je zapotřebí mít správně nastavenou databázi a do kolonky jméno skutečně propisovat jméno, ne datum narození. Pokud si nejste jisti, že vše funguje tak jak má, raději oslovení jménem přeskočte.
Responzivita a snadná čitelnost
Vaše e-maily by měly být vždy nastaveny tak, aby je bylo možné snadno přečíst na kterémkoliv zařízení se světlým i tmavým systémovým motivem. Pro zvýšení čitelnosti použijte velká písma v jednosloupcovém rozložení.
Barvy používejte s rozumem
Jestliže nepromujete kurz kreslení či mateřskou školu, nepřehánějte to s barvami. Použijte ideálně jednu, maximálně dvě jasné barvy, které jsou součástí barevné palety e-mailové šablony a upozorní na nejdůležitější místa a sdělení.
Obrázky ve vysoké kvalitě jsou základ
Jestliže se chystáte v e-mailu zaujmout čtenáře obrázkem, dejte si pozor na jeho kvalitu. Používejte pouze jasné obrázky v odpovídající velikosti, které ladí s vašim sdělením.
E-mail marketing hraje stále důležitou roli, pokud je správně používán
E-mail marketing je stále jedním z nejúčinnějších způsobů, jak oslovit zákazníky a podpořit jejich zájem o vaše produkty nebo služby. Existuje několik jednoduchých taktik, které vám mohou pomoci uspět. Ať už jde o personalizaci e-mailů, zajímavé předměty, jasné výzvy k akci nebo používání kvalitních obrázků.
Důležité je také pravidelně testovat a analyzovat své kampaně, abyste zjistili, co funguje nejlépe. S těmito tipy budete moci vytvářet newslettery, které nejen zaujmou, ale také přimějí příjemce k akci. Vybudujte si pomocí e-mail marketingu silné vztahy se zákazníky a nasměrujte vaše podnikání k růstu.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Gabriela Soukupová
Foto zdroj: pixabay.com, AI