Zvyšování počtu sledujících na Instagramu vám může pomoci zvýšit povědomí o značce, budovat vztahy a získat více zákazníků pro vaše podnikání. V tomto průvodci se s vámi tedy podělíme o několik bezplatných způsobů, které vám umožní získat více kvalitních sledujících na Instagramu.
Jak získat více sledujících na Instagramu
Pokud chcete získat větší návštěvnost svého profilu na Instagramu a více sledujících, musíte s ním zacházet jako s cílovou stránkou a optimalizovat ho. Zde je návod, jak to udělat.
Dejte lidem důvod, aby vás sledovali
Místo toho (nebo kromě toho), abyste do svého bio na Instagramu uvedli pouze své zájmy, slogan nebo nabídku, dejte potenciálním sledujícím jasnou představu o tom, co mohou očekávat, pokud vás budou sledovat. Například:
- Sledujte kvůli tipům pro péči o kočky – podívejte se, jak jsou roztomilé a hravé.
- Sledujte mě, pokud vás zajímá, jak zajistit vaši finanční budoucnost pomocí investování.
- Tipy na zdravé, rychlé a chutné vaření – seznamte se s recepty z celého světa.
Vyberte si správný název
Nejdřív se ujistěte, že je název vašeho profilu na Instagramu co nejblíže názvu vaší firmy a vašim ostatním názvům na sociálních sítích. Tím zajistíte, že si váš účet lidé snadno zapamatují, a budou jej moci snadno najít.
Ujistěte se, že jde o firemní profil
Firemní profil na Instagramu vám umožní přístup k analytickým údajům, které vám ukáží, kdo jsou vaši sledující, jaký obsah se jim nejvíce líbí a zda je získáváte, nebo ztrácíte. Pokud jste tento přechod ještě neprovedli, přejděte na ikonu v pravém horním rohu svého bio, klepněte na „Nastavení“ a poté na „Přepnout na profesionální účet“. Vyberte kategorii, zadejte údaje o své firmě a můžete začít.
Zaměřte se na kvalitní sledující
Na Instagramu je miliarda uživatelů (doslova). Chcete ale mít nezaujaté sledující, kteří vašemu účtu nevdechnou žádný život? Náhodné sledující, kteří stejně rychle jako přišli, také odejdou? To si nemyslím. Chcete sledující, kteří:
- komentují, lajkují a sdílejí vaše příspěvky;
- oceňují váš obsah a podporují vás v tom co děláte;
- konvertují na potenciální zákazníky a zákaznice;
- pomohou vám získat další skvělé sledující.
Jak získat více sledujících na Instagramu pomocí svého obsahu
Nyní, když je váš profil optimalizován, je čas začít k němu přitahovat další lidi. Zde se dozvíte, jak pomocí obsahu a kreativity získat více sledujících na Instagramu.
Využijte všechny formáty
Jednou z věcí, která Instagram odlišuje od ostatních populárních platforem sociálních médií, jsou jeho různé formáty. Ty udržují pozornost uživatele a umožňují vám ukázat různé aspekty vaší značky. Využívejte tedy těchto možností:
- Příspěvky ve feedu: fotografie a videa v nejlepší kvalitě.
- Příběhy: krátkodobý obsah, syrovější a spontánnější.
- Reels: videa s trochu větším důrazem na faktor zábavy.
- Lives: videa v reálném čase, skvělá pro tutoriály a AMA.
►Čím více aspektů vašeho podnikání může člověk poznat, tím větší je pravděpodobnost, že si k vám vytvoří náklonnost a bude vás sledovat.
Konzistentně publikujte skvělý obsah
Skvělý obsah a konzistentní publikace jsou nejdůležitější pro celou vaši marketingovou strategii na sociálních sítích – nejen na Instagramu. Skvělý obsah je samozřejmostí, ale na konzistentnost se často zapomíná. Jeden skvělý příspěvek vám může získat sledovanost, ale teď jste v centru pozornosti. Lidé sledují váš obsah pravidelně, a pokud nedokážete pokračovat v dodávání toho, co je k vám přivedlo, dostanete unfollow. Jaký by tedy měl být skvělý obsah na Instagramu?
- Užitečný: relevantní pro váš obor a potřeby vašeho publika. Tipy, fakta, novinky, nápady.
- Promyšlený: měl by promlouvat k hodnotám návštěvníků, jejich životnímu stylu a osobnosti.
- Interaktivní: díky interaktivitě je zábavné vás sledovat! Ankety, otázky, živé přenosy, soutěže, sdílený obsah.
- Zábavný: upoutá a udrží pozornost. Atraktivní design, pohyb, emoce a humor.
Zaměřte se na zábavu
Faktor zábavy je stále důležitější. Když loni v létě Instagram odhalil, jak funguje jeho algoritmus, uvedl, že přesouvá pozornost na "celoobrazovkový, pohlcující, zábavný, mobilní videoobsah". Zábavný obsah nemusí být nutně akční nebo vtipný. Musí být jen zajímavý, kreativní, originální a výrazný.
Použijte SEO na Instagramu
SEO není jen o tom, aby se na vaše webové stránky dostalo více návštěvníků z Googlu. Platformy sociálních médií také umožňují vyhledávání a tato funkce na Instagramu nyní podporuje běžné vyhledávání podle klíčových slov – nejen vyhledávání podle účtů nebo hashtagů. Díky tomu je nyní SEO pro Instagram ještě důležitější než dříve, takže nezapomeňte:
- Zaměřte se na klíčová slova v popiscích a bio.
- Přidejte na Instagram svou polohu.
- Přidávejte k obrázkům alternativní text pomocí atributu alt.
Křížová propagace vašeho Instagram účtu
Jedním z nejlepších způsobů propagace účtu na Instagramu je křížová propagace. Umístěte odkazy na své profily na sociálních sítích do zápatí svých webových stránek a šablon pro e-mailový marketing. Řekněte návštěvníkům své stránky na Facebooku, kde vás najdou na Instagramu. Propagujte svůj značkový hashtag také na účtenkách, v tištěných reklamách a na příslušných akcích.
►Nepředpokládejte, že lidé sami od sebe najdou váš účet na Instagramu nebo hashtag. Nasměrujte je na něj.
Vytvořte si vlastní styl
Krása designu spočívá v tom, že existuje nekonečně mnoho způsobů, jak být jedineční. Zvolte si styl, který bude výrazně váš, aby vaše příspěvky byly v newsfeedu okamžitě rozpoznatelné. Uživatelé sledují účty, jejichž obsah mohou zažít, nejen vidět.
►Chcete-li si vytvořit vlastní styl, ujistěte se, že máte vypracovanou celkovou značku. Vaše umístění, hlas, barvy značky, logo, publikum a nabídka budou hrát roli ve vaší estetice Instagramu.
Pište zajímavé popisky
Obrázek může být ústředním bodem příspěvku, ale váš popisek na Instagramu může někdy rozhodnout o jeho dopadu na vaše potenciální sledující. Co tvoří dobrý popisek? Originalita. Co dělá něco originálním?
- Důvtip
- Humor
- Inspirace
- Smysluplné příběhy
- Sebekritičnost
- Relativita
- Příběh
- Tajemnost
►Příležitostí k originalitě je nekonečně mnoho. Držte se dál od generických popisků a vytvořte něco, co zaujme.
Dávejte uživatelům dárky
Kdo by neměl rád věci zdarma nebo soutěže? Vědomí, že je pravidelně pořádáte, vám jistě přinese sledovanost. Zadruhé, vstup do samotné soutěže může vyžadovat vaše sledování nebo označení. Jen se ujistěte, že cena je něco, co osloví právě vaše ideální zákazníky. Nezapomeňte, že chcete přilákat kvalitní sledující.
Získejte místní uživatele
Vaše marketingová strategie na Instagramu by se měla snažit získat sledující prostřednictvím obsahu, který rezonuje nejen s vašimi ideálními zákazníky, ale také s místní komunitou. Lidé jsou okamžitě přitahováni k věcem, které znají, a rádi vidí, že části jejich identity jsou zastoupeny online. Zde je několik způsobů, jak toho dosáhnout:
- Zveřejňujte fotografie a videa s místními pamětihodnostmi a dominantami.
- Sdílejte novinky a doporučení na lokální služby ve vašem oboru.
- Zapojte se do místních událostí. Vyhledejte své město nebo obec a ve výsledcích vyhledávání klepněte na "místa", abyste zjistili, co se děje.
Jak získat více sledujících na Instagramu pomocí hashtagů
Hashtagy na Instagramu slouží k několika účelům. Poskytují informace, přidávají humor, kategorizují příspěvky a vytvářejí obsahovou síť, která může uživatele dovést kamkoli.
Používejte kombinaci různých typů hashtagů
Hashtagy na Instagramu jsou jako klíčová slova na Googlu. Mohou být obecné nebo long-tailové, s velkým nebo malým objemem, založené na lokalitě nebo univerzální a mohou se lišit v záměru.
Opravdu specifické hashtagy jsou jako dlouhá klíčová slova, která mají větší záměr a pomohou vám najít ty správné lidi, ale ty široce obecné vás mohou dostat před více lidí. K růstu počtu sledujících na tak masivní platformě, jako je Instagram, potřebujete kombinaci obojích.
Neberte hashtagy příliš vážně
Velké seznamy hashtagů, které vidíte na konci příspěvků, tedy slouží svému účelu, ale měl by je mít každý váš příspěvek? Určitě nikoli. Buďte při používání hashtagů selektivní, měňte jejich počet v jednotlivých příspěvcích a také se jimi bavte. Některé hashtagy jsou čistě estetické nebo jsou přidány kvůli humoru či hlasu značky. Některé nemají s vaší značkou nic společného, ale jsou prostě zábavné.
Vytvořte si zajímavý nebo akční značkový hashtag
Když už mluvíme o zábavě, vymyslete si značkový hashtag vhodný pro followery. Jinými slovy, místo toho, abyste používali jen název své firmy nebo obecný hashtag, vymyslete něco, co mohou vaši sledující použít ve svých vlastních příspěvcích. Více příspěvků s vaším hashtagem znamená větší publicitu a více sledujících.
Jak získat sledující na Instagramu s pomocí ostatních uživatelů
Existují tři typy uživatelů Instagramu, kteří vám mohou pomoci získat více sledujících: influenceři, vaši zákazníci a sledující a vaši konkurenti. Pojďme si je prozkoumat.
Pusťte se naplno do influencer marketingu
Všichni víme, že když se o vás zmíní influencer, můžete získat spoustu nových sledujících. Influencer marketing však není takto jednoduchý. Je to pečlivá strategie. Budete potřeba soustředit se na následující:
- Průzkum. Vytvořte seznam influencerů, které by bylo nejreálnější oslovit, a kteří jsou pro vaše sledující nejrelevantnější.
- Menší influencery. Zaměřte se na méně známé a levnější influencery a využijte těchto vztahů k tomu, abyste se propracovali na vyšší pozice.
- Buďte upřímní. Vyberte si jednoho influencera a týden nebo dva se s ním důkladně seznamujte. Zapněte si upozornění na jeho příspěvky, prozkoumejte jeho obsah jinde na webu a zapojte se do interakce s jeho účtem. Dejte si na čas na důkladné seznámení a průzkum. Když ho pak oslovíte, může být vaše žádost atraktivnější a vaše šance na trvalý vztah vyšší.
Podporujte obsah vytvářený uživateli
Jakkoli může být vaše firma dobrá, váš vlastní propagační obsah nebude nikdy tak silný jako obsah vašich zákazníků. Snažte se proto získat obsah generovaný uživateli – příspěvky od jiných uživatelů, které označují vaši značku nebo lokalitu, nebo v titulcích či hashtazích zmiňují název vaší firmy.
Ať už influencer uvidí obsah vytvářený uživateli (UGC) na vašem účtu nebo na účtu někoho jiného, vaše důvěryhodnost se zvýší a vaše šance získat si jeho příznivce jsou o to vyšší. Zde je návod, jak tvorbu uživatelského obsahu podpořit více:
- Vymyslete zábavný značkový hashtag, jak je uvedeno výše.
- Zapojte se do obsahu vytvořeného uživateli a přeposílejte jej.
- Pořádejte soutěže, v nichž účastníci zveřejňují fotografie, na nichž používají váš produkt nebo službu.
Analyzujte své konkurenty
Máte konkurenty, které nemůžete dohnat? Udělejte si malou analýzu konkurence na sociálních sítích a zjistěte, co, jak často, kdy a v jakých formátech zveřejňují. Týden je pozorně sledujte, abyste mohli zachytit všechny nuance strategií, které používají. Možná získáte nápady, co, jak a kdy nejlépe zveřejňovat na Instagramu, abyste získali více sledujících.
Nástroje, které vám pomohou získat více sledujících na Instagramu
Teď už tedy víte, že k získání většího počtu sledujících na Instagramu potřebujete znát své publikum, navázat s ním kontakt a vytvářet přesvědčivý obsah. Jde o to, že pravděpodobně spravujete pro své podnikání více než jeden účet na sociálních sítích, a čím více sledujících získáte, tím těžší může být škálování vaší strategie. Zde je několik bezplatných nástrojů, které vám mohou pomoci.
Nástroje pro správu sociálních médií
Může se zdát, že automatizace je opakem skutečného zapojení, ale nástroje pro správu sociálních médií jsou navrženy tak, aby vám pomohly zefektivnit vaši personalizovanou strategii. Díky nim můžete zůstat na vrcholu konverzací, důsledně zveřejňovat příspěvky prostřednictvím plánování, sledovat konkurenci a někdy získat hlubší poznatky, než jaké nabízí nativní platforma.
Nástroje pro design a úpravu fotografií
Instagram nabízí vlastní sadu filtrů, samolepek, razítek a speciálních efektů, aby vaše vizuály vypadaly co nejlépe, ale jedinečného vzhledu vám mohou pomoci dosáhnout i externí nástroje pro design a úpravy. Navíc můžete věci šablonovat, abyste zajistili konzistenci a efektivněji vytvářeli další skvělý obsah. Mým doporučením číslo jedna je zde Canva, ale existují i další bezplatné nástroje, například Afterlight nebo Facetune.
PPC reklama na Instagramu
Toto je jediná placená strategie v tomto příspěvku, je ale vysoce účinná. Organický dosah na Instagramu byl vždy považován za vysoký ve srovnání s ostatními, dosahuje však pouze asi 9 %. To znamená, že vaše příspěvky osloví pouze 9 % všech vašich sledujících.
PPC reklama na Instagramu vám naproti tomu dává možnost dostat se k tisícům relevantních uživatelů. A kromě tlačítka CTA v reklamě si mohou diváci přímo z reklamy prohlédnout také váš profil.
Jak získat více sledujících na Instagramu zdarma
Tajemství, jak získat více kvalitních sledujících na Instagramu, kteří pomohou vašemu podnikání růst, je trpělivost. Najít svou niku a kultivovat komunitu vyžaduje čas, pokusy, omyly a úsilí – ale stojí to rozhodně za to.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com