7 + 1 tipů jak vylepšit stránku „O nás“
Stránka „O nás“ stojí bohužel nezřídka v pozadí za ostatními částmi webu. Primárně sice neprodává, ale může významně ovlivnit nákupní rozhodování, posiluje důvěryhodnost a napomáhá budování značky. Statistiky prohlížení webu přitom stránku O nás vyzdvihují. Reálná data potvrzují, že tato stránka patří k těm nejnavštěvovanějším na webu, bez ohledu na zaměření webu a konkrétní obor podnikání. Jak by taková stránka měla v praxi vypadat?
„O nás“, vlastně „O zákazníkovi“
Vytvořit poutavou, zajímavou a přínosnou stránku O nás nevyžaduje žádné sofistikované znalosti. Základním pravidlem je, že stránka by neměla být zaměřena obchodně. Na miskách vah by neměla převažovat snaha o představení společnosti v tom nejlepším možném světle, ale mělo by se odrážet úsilí o získání zájmu zákazníka, hledání jeho postojů a představ, uspokojení jeho požadavků a potřeb.
Paradoxně i přes název stránky O nás sebestředný pohled nesklízí úspěch. Cílem stránky by mělo být přiblížit se zákazníkovi a představit se jako jeho přítel, partner či pomocník.
Člověk je přirozeně zahleděný do sebe. Často se to odráží i v přístupu společnosti a náplni stránky O nás. Příliš se soustředí na společnost jako takovou, izolovaně od vnímání jejich zákazníků. Jenže i zákazníci jsou lidé soustředění na sebe. Primárně je zajímá to, co se jich osobně nějak dotýká. Nezajímá je společnost jako taková, ale užitek a výhody, které přináší. Obraťte proto v podnikání svoji pozornost od sebe k zákazníkovi.
Náš tip!
Mluvte o svém publiku, nikoli o sobě
…tak zní první tip na to, jak vylepšit či vytvořit vaši vlastní stránku O nás.
A tady jsou další tipy:
Tip 1: Prezentujte fakta, ale ta skutečně zajímavá
Strohá čísla ani výčet obecných milníků z historie vaší společnosti moc pozornosti nevzbudí. I fakta se však dají pojmout poutavě.
Co třeba tyto?
- Kolik ročně/měsíčně/denně vyrobíte produktů nebo obsloužíte klientů?
- Kolik výrobků stihnete udělat během chvíle, kdy si návštěvník prohlíží váš web?
- Jak dlouhá je průměrná doba odpovědi na zákaznický dotaz?
- Jaké jsou vaše největší úspěchy?
- Jaké jsou vaše nejzajímavější reference?
- Získala vaše společnost nějaké prestižní ocenění?
- Čím byste mohli návštěvníky webu pobavit? Máte v rukávu nějaké kuriozity?
Tip 2: Máte se čím pochlubit? Pochlubte se, ale s mírou
Stránka O nás je prostorem, kde můžete dokázat svoji kompetenci a spolehlivost. Právě zde můžete popsat své konkurenční výhody a důvody, proč právě vy jste správnou volbou pro zákazníka. Pozor, vyvarujte se však superlativů, které nebudí dobrý dojem. Buďte sebevědomí, nikoli arogantní.
Nebuďte nudní a vyhněte se oborným frázím a termínům. Využijte slovník svých zákazníků.
Tip 3: Buďte osobní
Představte svůj podnik i svůj tým. Prezentujte se v osobní rovině, klidně přibližte i něco ze soukromí zaměstnanců. V době moderních technologií je právě osobní přístup to, co je žádané. Právě na straně O nás můžete nechat návštěvníky nahlédnout pod pokličku svého podnikání. Můžete potvrdit, že za vaším businessem stojí skuteční lidé z masa a kostí.
Vyprávějte příběhy, protože lidé milují příběhy (více se dozvíte v článku: Zákazníci milují příběhy. Řekněte jim ten váš!
Zdroj: humaan.com/about
Tip 4: Nechte mluvit jiné
Máte vtipné glosy od svých zaměstnanců, dodavatelů nebo zákazníků? Využijte je.
Pokud na webu vytvoříte místo pro vyjádření svých zákazníků, zvýšíte tak jeho důvěryhodnost. Reálné zkušenosti, vyjádření a reference zákazníků, testimonialy – to návštěvníky stránky O nás zajímá.
Pokud mají mít reference skutečnou hodnotu, je třeba je doplnit o plné jméno a fotografii zákazníka.
Tip 5: Nezapomeňte na kontakty
Návštěvníci stránky O nás očekávají, že zde najdou i kontaktní údaje. Online je dnes každý, ale důvěru a spolehlivost v očích zákazníků vám zajistí až konkrétní adresa, působiště a poloha.
Na webu by samozřejmě neměla chybět emailová adresa a telefon, stejně jako odkazy na účty na sociálních sítích.
Tip 6: Nezůstávejte jenom u textu
Prostý text může být jakkoli úchvatný, ale pozornost vzbudí až ve správném formátu v doprovodu grafiky a fotografií. Návštěvníci webu jsou však nároční a chtějí ještě víc. Zvažte, zda se vaše poselství nadá doplnit infografikou nebo videem. Znásobíte tak šance jeho úspěchu.
Tip 7: Inspirujte se
I přes svá specifika by stránka O nás neměla proti jiným zásadně vybočovat. Měla by svoji strukturou i zpracováním, grafikou i textem odpovídat ostatním stranám na webu. Měla by být zajímavá a originální, ale přitom reálně reflektovat danou společnost a její business.
Inspirace pro vytvoření vlastní poutavé strany O nás najdete na internetu více než dost, bohužel, stejně jako chabé pokusy o originalitu či vtip.
Inspirujte se u těch nejlepších. Najdete je na webu http://bestaboutpages.com/.
Zdroj: bestaboutpages.com
Kvalitně zpracovaná stránka O nás vám pomůže v budování vztahu s cílovou skupinou. Reálně se odráží také v prodloužení doby strávené na webu. Obojí bude mít kladný dopad na SEO. Může zvýšit vaší prestiž v očích zákazníků i vyhledávačů.
Autor: Ing. Radka Křivánková