Syndikovaný obsah: Vyplatí se používat kanonické nebo noindex odkazy?

zpětné odkazy
Pojďte se dozvědět více o tom, co se stane se signály spojenými se syndikovaným obsahem, jestliže Google vyhodnotí obsah jako kanonický.

Místo kanonických odkazů pro syndikovaný obsah používejte noindex

Google oznámil, že nedoporučuje používat kanonické (duplicitní) odkazy napříč doménami u syndikovaného obsahu. U kanonických odkazů totiž nelze vždy zabránit tomu, aby předstihl původní zdroj. Pokud by byl původní zdroj předstižen kanonickým odkazem se syndikovaným obsahem, zbytečně by okrádal o návštěvnost původní zdroj.

Oproti tomu doporučuje pro syndikovaný obsah na partnerských webech využívat noindexové odkazy. Díky tomu bude stránka vyloučena z indexace a nebude se zobrazovat ve výsledcích vyhledávání. Vyhledávače ji budou ignorovat a nebude tak působit duplicitně. Hodnocena ve vyhledávání bude pouze primární webová stránka, což způsobí, že si nebude se stránkou se syndikovaným obsahem konkurovat.

Tímto způsobem Google podporuje původní tvůrce obsahu tím, že pomáhá udržet hodnotu a autoritu u původního zdroje, a zároveň umožňuje, aby obsah byl sdílen prostřednictvím partnerských stránek bez negativního dopadu na SEO původního zdroje.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Gabriela Soukupová

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp