návštěvnost
Generování většího návštěvnosti je pro váš web důležité. Jak ale postupovat, abychom získali více návštěvníků? Pojďme se do toho ponořit.

Je pravda, že vyhledávače, zejména Google, zůstávají klíčovým zdrojem pro generování prokliků na webové stránky. Nicméně ignorovat potenciál odkazové návštěvnosti z jiných zdrojů by bylo velkou chybou, zejména vzhledem k tomu, že mladší publikum často vyhledává podniky přímo na sociálních sítích. V roce 2023 se podíl doporučené návštěvnosti na celkové návštěvnosti průměrného webu zvýšil z 3 % na více než 10 %, což ukazuje na rostoucí důležitost tohoto zdroje návštěvnosti.

V tomto průvodci se dozvíte, jaké jsou nejoblíbenější zdroje odkazové návštěvnosti, jako jsou katalogy, sociální média a další webové stránky. Zjistíte, jak tyto zdroje pomáhají vašemu podnikání růst prostřednictvím zvýšeného provozu na vaše webové stránky a zlepšení viditelnosti online. Navíc se dozvíte, jak můžete aktivně pracovat na získání více kliknutí z těchto zdrojů, aby vaše podnikání mělo co nejlepší online přítomnost a dosáhlo co největšího úspěchu.

Co je to referral návštěvnost?

Referral návštěvnost z odkazů označuje návštěvnost pocházející z odkazu na webu, který není váš vlastní. Pokud jste klikli na odkaz, webová stránka, na které jste přistáli, započítá vaši návštěvu jako referral návštěvnost.

Pro srovnání, dalšími běžnými zdroji návštěvnosti webových stránek jsou vyhledávání a přímá návštěvnost. Návštěvnost z vyhledávání pochází od návštěvníků, kteří kliknou na výsledky vyhledávání. Přímá návštěvnost pochází od návštěvníků, kteří jdou přímo na vaše webové stránky, například když zadají vaši adresu URL do prohlížeče.

Mezi příklady odkazových zdrojů návštěvnosti lze zařadit např:

  • Aplikace sociálních médií, jako je Facebook nebo X (dříve známý jako Twitter).
  • Online katalogy, jako je Seznam
  • Téměř jakákoli webová stránka, která není součástí vyhledávače, například příspěvek na blogu.

Proč je referral návštěvnost přínosná?

Pokud chcete rozvíjet své podnikání, je přilákání většího počtu návštěvníků důležitým krokem. Zde jsou tři důvody, proč.

Generování většího počtu potenciálních zákazníků

Na nejzákladnější úrovni znamená zvýšení referral návštěvnosti zvýšení počtu potenciálních zákazníků, kteří navštíví vaše webové stránky.

Nejde však jen o to, aby více lidí prošlo vašimi virtuálními dveřmi. Jsou to lidé, kteří vás našli aktivním kliknutím na odkaz, který je zaujal. Pokud je tedy zpětný odkaz, na který klikli, relevantní pro vaše webové stránky, mají tito návštěvníci vysoký záměr dozvědět se a možná i zakoupit to, co prodáváte.

Získejte větší návštěvnost z vyhledávačů

Zpětné odkazy z kvalitních webových stránek jsou pro vyhledávače signálem, že vaše webové stránky jsou důvěryhodné. Jakmile se váš profil zpětných odkazů a návštěvnost z odkazů zvýší, budete se umisťovat na více stránkách s výsledky vyhledávání a generovat z nich větší návštěvnost. Zpětné odkazy jsou samozřejmě důležité také pro úspěšné SEO.

Snižte svou závislost na Googlu

Google je fantastickým zdrojem návštěvnosti. Přílišné spoléhání na jediný zdroj je však nebezpečné - zejména proto, že neustálé aktualizace Googlu mohou vaši návštěvnost přes noc výrazně ovlivnit. Proto je důležité diverzifikovat zdroje návštěvnosti vašich webových stránek.

Když diverzifikujete zdroje referral návštěvnosti, získáte větší kontrolu nad úspěchem svých stránek. Pokud jeden zdroj, například vyhledávání, zaznamená propad, můžete jej vyrovnat další návštěvností z jiného zdroje, například z katalogů.

Jak získat více referral návštěvnosti

Generování většího počtu odkazů je tedy důležité. Jak ale postupovat, abychom jich získali více? Pojďme se do toho ponořit.

Zkuste guest blogging

Guest blogging je skvělým způsobem, jak si vybudovat doporučující návštěvnost. Jde o to oslovit webové stránky, které chtějí obsah, a nabídnout jim napsání příspěvku na blog výměnou za poskytnuté zpětné odkazy.

Nejlepší je zaměřit své úsilí o publikování příspěvků na weby, které souvisejí s vaším podnikáním, což znamená, že se váš obsah dostane k relevantnímu publiku poskytujícímu špičkovou referenční návštěvnost. Pokud se vám podaří nastavit pravidelný rozvrh zveřejňování příspěvků, tím lépe, protože to vám umožní udržet si stálou referenční návštěvnost z těchto zdrojů v průběhu času a zvýšit návštěvnost vašich webových stránek.

Pište tiskové zprávy

Tiskové zprávy jsou rychlým a snadným způsobem, jak získat vlnu čerstvé návštěvnosti z odkazujících adres URL. Skvělý nápad je vydat tiskovou zprávu k události, kterou budete pořádat, nebo k oznámení důležitých událostí, jako jsou změny ve vedení, zveřejnění výsledků, akvizice a uvedení produktů na trh.

Tisková zpráva je skvělá pro propagaci nových produktů nebo událostí a zároveň generuje cennou odkazovou návštěvnost z publikací, které ji převezmou.

Buďte aktivní na sociálních sítích

Stránky sociálních médií jsou také přirozenými uchazeči o přivedení referenční návštěvnosti. Navíc existuje několik možností, které se hodí pro vaši značku a publikum.

Například Facebook je fantastický pro starší publikum a pořádání akcí. TikTok je určen mladšímu publiku a umožňuje vám předvést svůj video talent. A samozřejmě je tu LinkedIn, pokud je váš cílový zákazník profesionálního smýšlení.

Bez ohledu na to, kterou platformu sociálních médií si vyberete, dbejte na to, aby vaše příspěvky obsahovaly jasnou výzvu k akci, která povede lidi na vaše webové stránky. Tímto způsobem získáte z aplikací sociálních médií referenční návštěvnost.

Vytvářejte obsah, který stojí za odkaz

Pokud chcete zachytit zpětné odkazy a zvýšit návštěvnost, kterou získáváte z jiných webových stránek, potřebujete správnou návnadu. V tomto případě mluvíme o obsahu, na který chtějí odkazovat jiné webové stránky.

Zde je několik typů obsahu, na který autoři a marketéři rádi odkazují:

  • Původní data: Statistiky z průzkumu nebo data, která vaše aplikace získala.
  • Infografiky: Souhrn statistických údajů nebo vizuální prezentace nějakého procesu.
  • Názorové příspěvky na blogu: Nový pohled na běžnou otázku ve vašem oboru

Jakmile vytvoříte magnet na zpětné odkazy, sdílejte jej s publikacemi a myšlenkovými lídry ve vašem oboru, aby mohli odkazovat na váš web.

Snadný způsob odkazování

Návštěvnost z odkazů je důležitým zdrojem nových potenciálních zákazníků. Vzhledem k tomu, že vyhledávače jsou stále vybíravější a stále více lidí vyhledává na platformách sociálních médií, budou doporučení ještě větším faktorem vašeho úspěchu na internetu.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp